Урок «Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 7. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 7»

Про матеріал
Урок математики в 1 класі для дітей з порушеннями зору. Урок має корекційні очікувані результати: розвиток уявлень про просторове розташування предметів; уточненння та збагачення математичних уявлень,пробудження впевненості у собі та в своїх силах. Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання. Інші методи і прийоми: створення проблемної ситуації, пошук рішення, наочно – ілюстративний, словесний.
Перегляд файлу

Урок           Математика         1 клас    

Тема. «Число і цифра 7.  Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у

           межах 7. Попереднє і наступне числа. Написання цифри

Мета: ознайомити з числом і цифрою 7,   вчити  писати цифру 7; продовжувати роботу над формуванням навички порівнювати числа в межах 7, вчити складати,читати і записувати приклади, удосконалювати навички лічби; розвивати графічні та  загально навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання, інтерес до вивчення предмета.

Корекційна мета: розвиток уявлень про просторове розташування предметів; уточненння та збагачення математичних уявлень,пробудження впевненості у собі та в своїх силах.

Тип уроку:   комбінований

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.

Методи і прийоми:  створення проблемної ситуації, пошук  рішення, наочно – ілюстративний, словесний.

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційна частина.

Вже дзвінок нам дав сигнал:                                   

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

-До якого уроку ми приготувалися?

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань. Мотивація навчання учнів.

- Яка зараз пора року?

-Які роботи виконують люди восени ( збирають врожай)

-Нам сьогодні також треба попрацювати, зібрати врожай осінніх яблучок у цей кошик.                                 

 Він є чарівним. А чому він є чарівним, ви  дізнаєтесь в кінці уроку, бо на вас чекає сюрприз. Але ви повинні …

1. Метод «  Мікрофон»

- Слухати…уважно.

-Писати …каліграфічно.

- Зошит …тримати правильно.

-Рахувати…швидко.

- Відповідати …чітко.

- Сидіти …тихо.

2.Усний рахунок.

Робота з предметними малюнками. Орієнтування в просторі. Лічба і порівняння предметів.

(Слабозорі діти -  картки з предметними малюнками у кожного на парті)

Картинки по запросу картинка слона для детей    Картинки по запросу картинка кота для детей   Картинки по запросу картинка мавпи для детей     Картинки по запросу картинка коровы для детей Картинки по запросу картинка лошади для детей   Картинки по запросу картинка собака для детей

Малюнки слона, кота, мавпи,корови, зайчика, собаки.

-Порахуйте всіх тварин. Скільки їх?

-Хто стоїть першим?

-Хто стоїть останнім?

-Порахуйте тварин за порядком.

-Хто стоїть третім?

-Хто є наступним?

-Хто є попереднім до корівки?

-Якою за рахунком стоїть коник?

-Хто стоїть справа від нього?

-Хто стоїть зліва від нього?

-Скільки домашніх тварин?

-Скільки диких тварин?

- Кого більше?                                                                                                          

3.Робота на індивідуальних різнорівневих картках.

(Слабозорі діти - картки на партах)

 4. Повторення складу чисел.

Гра «Засели будиночки»                                                                  

5.Логічні задачі.

*Скільки чобітків Оля купила ,щоб киця ніжки не замочила?

*Скільки в тебе  ляльок?- запитали у Маринки, а вона й каже: «Більше, ніж 3, але менше, ніж 5.

*Катруся з дуба рвала груші:1 татові,1 –мамі,1 сестричці,1 брату. Скільки всього груш зірвала Катруся?                                                                                 

Фізхвилинка ( із гімнастикою для очей)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Підготовча робота.

Постановка проблеми. “Відкриття” нового знання.

– Назвіть по порядку дні тижня. Який сьогодні день? (Середа) Який  це за порядком день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою)

– Хто здогадався, вивченню якого числа буде присвячений наш урок математики?

Оголошення теми і мети уроку.

2.Пояснення матеріалу.

На партах –підставки відповідно діагнозу та вимог)

- Покладіть на парту 6 паличок. Додайте до них ще 1 паличку.

- Скільки стало всього паличок?

-Як утворили число 7?

-Як називається число 7 по відношенню до 6?

-Отже, число 7 можна утворити, додавши до 6 (до попереднього  числа) одиницю.

3.Первинне закріплення. 

 Розкриваємо підручники

Робота з підручником  с.29, з.1.

-Поясніть, як отримали число 7 , рахуючи намистинки?

4.Написання цифри 7. 

-Цифра 7, як кочерга,

В неї ,бач одна нога!

Словникова робота (пояснення і демонстрація слова «кочерга»)

Кочерга- це знаряддя праці, яким пораються в селах господині біля плити,печі,загрібають жар.

Картинки по запросу картинка жінка з кочергою

Робота в окулярах (впізнавання предмета)

Написання:

спочатку - на демонстраційному матеріалі ( на дотик, із заплющеними очима), потім -в повітрі під рахунок, потім в зошиті.                            

Робота в зошиті .

-Цифра 7 складається з 3 елементів:хвилястої горизонтальної лінії,довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії.

-Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата, ведемо хвилясту горизонтальну лінію праворуч до верхнього правого кута квадрата, потім , не відриваючи руки ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію симетрично з двох сторін.

Пальчикова гімнастика   


 

ІV. Розвиток математичних знань.

1. Порівняння чисел у межах 7.

1) Робота з підручником с.29,з.2(усно,колективно)

Зарядка для очей


Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.,з.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.


2.Складання прикладів на додавання(диференційовано)


 2 група- окремо картки для слабозорих А4, ін.- А5.

1 група. Робота з підручником с.29,з.3(усно,колективно)

2 група . Робота на картках.(Сигналізують картками)                                        

Перевірка 2 групи(зачитують)

3.Самостійна робота(на картках). Порівняння чисел.

Гра «Знайди помилку»

-У скількох виразах ви виправили помилку

Самоперевірка

4.Робота з геометричним матеріалом.

Робота з підручником с.29,з.5(усно,колективно)                                                 

5.Робота з підручником с.29,з.4(усно,колективно)                                  

V. Підсумок уроку. Сюрприз

Якому числу був присвячений урок?

Саморефлексія.

Я навчився…

Я дізнався…

-Я запам’ятав…

-Я зрозумів…

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку