Урок "Число і цифра сім"

Про матеріал
Урок формування в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу нескінчених еквівалентних множин. Ознайомлення учнів із прийомами додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; формування поняття про число 7; ознайомити із способом утворення числа 7.
Перегляд файлу

Тема: Число і цифра 7

Мета: формувати в учнів поняття  числа як кількісної характеристики класу нескінчених еквівалентних множин. Ознайомити учнів із прийомами додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; формувати поняття про число 7; ознайомити із способом утворення числа 7. Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій. Виховувати інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: дидактичний матеріал, таблиці « Число і цифра 7», « Натуральний ряд чисел», ілюстрації казок, « Математика» навчальний зошит С. О. Скворуова

План уроку

І Організація класу

Вже дзвінок нам дав сигнал:

-          Працювати час настав! То ж і ти не лінись, 

До роботи берись. 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

Діти! Для чого треба вивчати математику? 

Сьогодні до нас завітав у гості їжачок.Він пропонує нам виконати такі завдання. – Пригадати натуральний ряд чисел: 

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Вправа «Мікрофон»

-          Назвіть сусідів числа 5;

-          Назвіть попереднє число до 4; -      Назвіть наступне число до 3;

-          Як утворюється наступне число?

-          Як утворюється попереднє число?

Робота в підручнику ст 46

Завдання 1. Встав пропущені числа. 

1  2  . . . . 7  8  9  10                             3  4 . . 7

10  9  8 7  . 5 . 3 . 1                              6 .4 . 2 

Завдання 2.

Підкресли однією рискою числа, менші за 6; двома рисками – більші за 6. 

1 2  3  4  5  6  7  8  9  10.

Завдання 3. Усно склади рівності за числовими променем.

     +1 +1            +1              +1           +1

1 2           3            4             5            6            7 8           9          10 

-          Яке число отримуємо, коли додаємо1 ? ( Наступне) 

1+1=2

2+1=3

3+1=4

4+1=5

5+1=6 

-          1 -1                         -1                   -1              -1

 

1 2            3            4           5             6         7 8            9            10    

-          Яке число отримуємо, коли віднімаємо 1 ? 

10-1=9

9-1=8

7-1=6

5-1=4

4-1=3

-          Усний рахунок 

2+1                 6-1

3+1                 5-1

4+1                 4-1   

5+1                 3-1 

1+1                 2-1

Фізкультхвилинка (музична)

 

Завдання 4. Допиши  до чисел наступні

                                        1 ...          3          ...             5            ...               ...                                 

                                        Завдання 5. Запиши до чисел попередні.

 

 

  .... 2           ...           4            5            ... 6           7          8            9     

ІІІ Мотивація навчальної діяльності 

Число 7 люди вшановували здавна. Християни всього  світу вважають число 7 священним: 7 тижнів священого посту; 

            7 таїнств

            7 ангелів 

У мусульман місцем вищого просвітлення вважається « сьоме небо» -  Які казки ви читали де зустрічається число 7?

«Білосніжка і сім гномів»,  «Вовк і семеро козенят», «Семеро з одного стручка» 

Отже сьогодні вивчатимемо число і цифру 7.

IV Формування нових знань 

Ішов їжачок лісом і було у нього в кошику 6 грибочків. Та раптом він знайшов ще один грибочок. Скільки стало грибочків у їжака?

6+1=7

Демонстрування цифри 7.

Письмо цифри 7.

Пальчикова гімнастика 

«Горішок» 

Сидить білочка, 

Читає потішки, 

Продає вона горішки.

Лисичці – сестричці,

Їжачкові, синиці,  

ведмедику волохатому, зайчику вухаотому.

Завдання 8. Познач цифрою кількість  об*єктів.

Як на числовому промені показати число 7.

Як одержати число 7 з попереднього? Як одержати число 7 з наступного? 

7 – це 6+1

7- це 8-1

+1              -1 

                                                                    

 

1 2            3            4           5             6         7          8            9            10    

Гра «Веселий число- поїзд»

- Яку цифру і число привіз «число – поїзд» на урок? 

Розвиток логічного мислення.

У Китаї людей мешкає більше, ніж в Індії. В Індії мешкає Більше чім в Укріїні. У якій країні населення найбільше? Поясни, що означає кожен  відрізок.

 

 

VI  Підсумок уроку

-          Про що ви дізналися на уроці?

-          Як одержати число 7? Із попереднього і наступного?

Яке число отримається коли додаємо 1? Віднімаємо 1? 

Хто задоволений своєю роботою на уроці станьте від мене ліворуч. Хто ні – праворуч. 

 

             

 

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку