Тема: Число і цифра 7
Мета: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу нескінчених еквівалентних множин. Ознайомити учнів із прийомами додавання та віднімання числа 1 на основі порядку числа в натуральному ряді; формувати поняття про число 7; ознайомити із способом утворення числа 7. Розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: дидактичний матеріал, таблиці « Число і цифра 7», « Натуральний ряд чисел», ілюстрації казок, « Математика» навчальний зошит С. О. Скворуова
План уроку
І Організація класу
Вже дзвінок нам дав сигнал:
- Працювати час настав! То ж і ти не лінись,
До роботи берись.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Діти! Для чого треба вивчати математику?
Сьогодні до нас завітав у гості їжачок.Він пропонує нам виконати такі завдання. – Пригадати натуральний ряд чисел:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Вправа «Мікрофон»
- Назвіть сусідів числа 5;
- Назвіть попереднє число до 4; - Назвіть наступне число до 3;
- Як утворюється наступне число?
- Як утворюється попереднє число?
Робота в підручнику ст 46
Завдання 1. Встав пропущені числа.
1 2 . . . . 7 8 9 10 3 4 . . 7
10 9 8 7 . 5 . 3 . 1 6 .4 . 2
Завдання 2.
Підкресли однією рискою числа, менші за 6; двома рисками – більші за 6.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.
Завдання 3. Усно склади рівності за числовими променем.
+1 +1 +1 +1 +1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
- Яке число отримуємо, коли додаємо1 ? ( Наступне)
1+1=2
2+1=3
3+1=4
4+1=5
5+1=6
- 1 -1 -1 -1 -1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
- Яке число отримуємо, коли віднімаємо 1 ?
10-1=9
9-1=8
7-1=6
5-1=4
4-1=3
- Усний рахунок
2+1 6-1
3+1 5-1
4+1 4-1
5+1 3-1
1+1 2-1
Фізкультхвилинка (музична)
Завдання 4. Допиши до чисел наступні
1 ... 3 ... 5 ... ...
Завдання 5. Запиши до чисел попередні.
.... 2 ... 4 5 ... 6 7 8 9
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Число 7 люди вшановували здавна. Християни всього світу вважають число 7 священним: 7 тижнів священого посту;
7 таїнств
7 ангелів
У мусульман місцем вищого просвітлення вважається « сьоме небо» - Які казки ви читали де зустрічається число 7?
«Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Семеро з одного стручка»
Отже сьогодні вивчатимемо число і цифру 7.
IV Формування нових знань
Ішов їжачок лісом і було у нього в кошику 6 грибочків. Та раптом він знайшов ще один грибочок. Скільки стало грибочків у їжака?
6+1=7
Демонстрування цифри 7.
Письмо цифри 7.
Пальчикова гімнастика
«Горішок»
Сидить білочка,
Читає потішки,
Продає вона горішки.
Лисичці – сестричці,
Їжачкові, синиці,
ведмедику волохатому, зайчику вухаотому.
Завдання 8. Познач цифрою кількість об*єктів.
Як на числовому промені показати число 7.
Як одержати число 7 з попереднього? Як одержати число 7 з наступного?
7 – це 6+1
7- це 8-1
+1 -1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Гра «Веселий число- поїзд»
- Яку цифру і число привіз «число – поїзд» на урок?
Розвиток логічного мислення.
У Китаї людей мешкає більше, ніж в Індії. В Індії мешкає Більше чім в Укріїні. У якій країні населення найбільше? Поясни, що означає кожен відрізок.
|
VI Підсумок уроку
- Про що ви дізналися на уроці?
- Як одержати число 7? Із попереднього і наступного?
Яке число отримається коли додаємо 1? Віднімаємо 1?
Хто задоволений своєю роботою на уроці станьте від мене ліворуч. Хто ні – праворуч.