Урок «…Чисте світло лицарства »( Історія і доля людини. Айвенго, його відданість, чесність, благородство).

Про матеріал

«…Чисте світло лицарства »( Історія і доля людини. Айвенго, його відданість, чесність, благородство). Розробка уроку по вивченню творчості Вальтера Скотта

Перегляд файлу

                               План уроку

Тема. «…Чисте світло лицарства »( Історія і доля людини. Айвенго, його відданість, чесність, благородство).

Мета. Проаналізувати образ головного героя роману; його роль у втіленні авторських ідеалів; розвивати навички виразного читання, переказу, усного мовлення, творчі здібності і вміння учнів характеризувати художній образ; сприяти вихованню моральних якостей учнів.

Обладнання. Портрет В.Скотта, ілюстрації до твору, тексти роману, словники – довідники, учнівська презентація, проектор,  пісня В.Висоцького «Баллада о времени»,  індивідуальні картки, презентація.

Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Урок - портрет

Епіграф до уроку   « …Лицарство!..воно є джерелом  найчистіших і    найшляхетніших  вчинків…».

                                                                             Вальтер Скотт

                            Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Експрес опитування у формі « Доповни речення»

– засновник ткрытая книга .  У своїй книзі автор зображує картину життя  ХІІ ст. , пов’язану з боротьбою  .  

Основними темами твору є зображення

бій4,  , бій ,  айвенго .  Автор утверджує ідеї 

ричард левине серце , леди ровена , робин гуд2 , робин гуд

( В.Скотт – засновник історичного роману. У своїй книзі «Айвенго» автор зображує картину  життя Англії ХІІ ст., пов’язану з боротьбою  саксів та норманів. Основними темами твору є зображення минулого Англії, боротьба корінного населення із завойовниками, долі лицаря Айвенго. Автор утверджує ідеї свободи та об’єднання країни, кохання. Людської гідності та рівності всіх людей ).

2. Слово вчителя.

Роман В.Скотта названо ім’ям головного героя – Айвенго. Цікаво те, що Айвенго не реальна, а вигадана особа .

  • Назвіть  ключове слово, яке визначає основні риси  характеру , поведінки, вчинків героя ( лицар)
  • А чи знаєте ви , кого називали лицарями?  ( Звичайно сміливих, мужніх , людей, котрі   готові були у  будь - який момент  прийти на допомогу  всім, хто потерпає).
  • Хто такі лицарі? Про це нам розкажуть учні, які виконували дослідницьку роботу.

3. Презентація учнівського проекту. Учні в одязі головних героїв твору представляють свою презентацію.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Звучить пісня «Баллада о времени» у виконанні В.Висоцького .

 1. Слово вчителя.

     - Чому тема лицарства захопила Вальтера Скотта? Наскільки складна доля лицаря? Чи завжди лицар – воїн залишається лицарем?

 

  • Чи дійсно  це так? У цьому ми і спробуємо сьогодні розібратися.

 

  2. Запис теми уроку в зошитах.

  3. Запитання до класу.

     - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Учні в самостійно висловлюють очікувані результати).

ІУ. Формування нових знань, умінь і навичок учнів.

  1. Робота з епіграфом до уроку.

  • Як ви розумієте слова В.Скотта, що служать епіграфом до уроку?

  2. Вправа « Цитатна мозаїка».

        Завдання. На основі запропонованих цитат, скласти невелику розповідь про   героя:

  • вік, зовнішність;
  • минуле героя.

* « Він вигнав з дому свого єдиного сина, який насмілився закохатись у вихованку та

на красуню леді Ровену, у жилах якої тече королівська кров»  ( Автор).

 

* « Він покинув батьківський дім і приєднався до легковажних дворян, які утворили двір вашого брата…»  ( Седрік).

* « Його звали лицар Айвенго; Треба зауважити що жоден з його товаришів  не зміг перевершити у військовому мистецтві» ( Бріан фон Буагільбер).

* « Почуття свого сина до Ровени і його рішення піти з королем-норманом Ричардом у похід Седрік розцінив як зраду вітчизни…» (Автор).

* « У його зовнішності не було нічого особливого. Він з голови до ніг загорнувся у просторий плащ із чорної саржі. Грубі черевики, прикріплені ременями до голих ніг, крислатий капелюх, обшитий мушлями, і довгий посох з прив’язаною до нього пальмовою гілкою. Пілігрим скромно йшов позаду всіх…» ( Автор).

* « Здається , він позбавився переслідування  в Палестині і збирався повернутися до Англії…» ( Леді Ровена).

* « Він похудів і став ще смаглявішим з того часу, як прибув у Палестину з острова Кіпр у свиті Ричарда  Левове Серце» (Пілігрим).

* « Усі очі повернулися в той бік, щоб побачити нового бійця…він мав зріст не дуже й вищий від середнього й скоріше стрункіший. Його обладунок був щедро оздоблений золотим карбуванням, герб на щиті зображував молодого дубка . вирваного з корінням , з іспанським словом, що означає « Позбавлений спадку» (Автор).

* « Його відвага й бойове завзяття забезпечили йому прихильність  майже всієї публіки» (Автор).

* « Коли шолома скинули, всі побачили вродливе, засмагле на сонці обличчя юнака років двадцяти п’яти під кучмою густих, коротких білявих кучерів. Те обличчя було бліде як смерть, і в двох-трьох місцях по ньому сочилася кров»  ( Автор).

3.Підсумок учнів.

Айвенго має 25 років, дворянин, вигнаний з дому (за те , що кохав леді Ровену, і за те, що став прибічником Ричарда Левове Серце), брав участь у хрестовому поході з Ричардом  у Палестину)

4. Вправа «Асоціативний ланцюг»

             -   У яких епізодах найяскравіше розкривається сутність Айвенго?

 

 

 

5. Бесіда з коментуванням.

  • Що розповів Бріан де Буагільбер про Айвенго в домі Седріка? Зачитати з тексту.

   («…він наблизився до Седріка і його гостей і взяв участь у бесіді про  події в Палестині. Він спростував неправдиві висловлювання Буагільбера  про воїнів  англійського короля  й лицаря Айвенго і від імені останнього прийняв виклик битися на турнірі).

  • Зачитайте і прокоментуйте. Як  поводився герой в домі свого батька? Що в його поведінці приваблює читача?

    ( Айвенго потрапив до замку Седріка  під виглядом паломника,  змилосердився над Ісаком і запросив його сісти біля  каміна, спростував неправди висловлювання Буагільбера про короля та Айвенго. Він поводиться в домі свого батька шляхетно).

  • Яким чином Айвенго допоміг єврею?

  ( Уранці Айвенго порадив євреєві скоріше тікати з маєтку Седріка і вирішив

    супроводити Ісака до міста.).

 

  • Які лицарські якості виявив герой у цьому епізоді?

   ( Він врятував життя єврею, проявивши сміливість, доброзичливість, повагу до

    людини, гуманність)

  • Як єврей віддячив юнакові ?

   ( Дав йому коня і лицарський обладунок для участі в турнірі).

  • З якою метою Айвенго бере участь у турнірі?

   ( Показати лицарську доблесть саксонця. Відстояти свою лицарську честь у

        двобої з Буагільбером. Завоювати кохання Ровени).

 

  • Знайти в тексті і прочитати епізод появи лицаря на турнірі.

  ( « Усі очі повернулися в той бік, щоб побачити нового бійця, чию появу

     звістувала сурма…»).

 

  • Чому, на вашу думку, Айвенго не відкрив свого обличчя під час турніру?

   ( Він був вигнаний своїм батьком з дому, а повернувся в Англію під виглядом    паломника).

  • Прочитайте в тексті опис щита Айвенго. Як ви розумієте цей символ?

  (« Його крицевий обладунок був щедро оздоблений золотим карбуванням,   герб на щиті зображував молодого дубка, вирваного з корінням, з  іспанським словом, що означає «Позбавлений Спадщини». Молодий дуб,  вирваний з корінням, що символізує самого Айвенго, якого батько вигнав з дому і навіть зі свого життя, позбавивши його спадщини).

  • Які риси характеру проявив Айвенго під час поєдинку?

 ( Здобути перемогу в перший день  турніру йому допомогла  відвага,  вправність, шляхетність).

6. Інтерактивна вправа « Рольова гра»

Задання. Від імені героя розкажіть коротко, що з ним сталося після турніру.

(На другий день  лицарський турнір був небезпечний. З різних боків кинулися на мене вороги, щоб повалити на  землю. Саме в цей час мені на допомогу прийшов воїн у чорному обладунку. Переможцем цього змагання був визнаний я, Лицар. Позбавлений Спадщини. Королева кохання та краси мала мене вшанувати  почесним вінцем. Лише тоді  я відкрив своє обличчя. Я був поранений. І мені допомогли лише старий Ісак і його донька Ребекка.  Через деякий час за змовою Фрон де Бефа та Буагільбера  я, старий єврей, його донька  Ребекка, Седрік та Ровена попали в полон і були ув’язнені в замку.  )..

7. Виразне читання. Читання монологу Айвенго про лицарство.

8. Вправа « Я так думаю…»

  • Подумайте. Чому Айвенго так цінує лицарство?( Тому  що він дотримується кодексу честі, він шляхетний і благородний   воїн).
  • Як ви вважаєте, чи дотримується Айвенго звання лицаря?  ( Так.)
  • Як Айвенго характеризує той факт, що він став захисником Ребекки під час суду над єврейкою? ( Він завжди приходить на допомогу тим, хто її потребує. Юнак   надзвичайно  порядна людина, він пам2ятав добро , що йому зробила ця дівчина).
  • Як склалася доля Ромени та Айвенго? ( Вони одружилися і жили довго і щасливо).
  • Що відомо про подальшу долю Айвенго?  ( Він був вірним васалом  свого короля. Передчасна смерть   Річарда перекреслила всі мрії т сподівання героя). 

У. Рефлексія.

       1. Вправа «Гранування ». Робота в зошитах.

           Завдання. Визначте, втіленням яких ідеалів автора є  образ Айвенго, Напишіть риси характеру героя, які доводять, що він справжній лицар.

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Самостійна робота. Складання сенкану.

               Айвенго

               Мужній, великодушний

               Воює, терпить, перемагає

               Втілює найкращі лицарські чесноти

               Лицар.

 

УІ. Підсумок уроку.

             1. Вправа «Вільний мікрофон»

« Дарую, тобі, пане лицарю, цей вінець, як нагороду,  призначену за звитягу цього дня і ніколи ще вінець лицарства не увінчував гіднішого чола»

 

  • Чи погоджуєтесь  ви з такою високою оцінкою Айвенго Ровеною?

 

  • За що особисто ви увінчали б Айвенго?

 

              2.  Заключне слово вчителя.

Айвенго є втіленням честі, порядності, вірності обов’язку та коханій, відданості, доброчинності, шляхетності. Це – благородна людина, справжній лицар, який дотримувався кодексу лицарської честі. А рицарство є джерелом найшляхетніших учинків.

 

УІІ. Оцінювання.

УІІІ. Домашнє завдання.

  1. Написати твір – мініатюру на тему « Що я візьму для себе з образу Айвенго?»
  2. Підібрати матеріали  про леді Ровену та Ребекку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку