Урок читання 1 клас "Слухання казки “Солом'яний бичок”

Про матеріал
Мета. Навчальна: удосконалювати навички читання складів та слів з буквою “б”. Розвивальна: розвивати зв'язне мовлення . Виховна: виховувати вміння слухати. Засоби навчання. Проектор, ноутбук, мультимедійна презентація “Українська народна казка “Солом'яний бичок”, ілюстрації до казок, картки зі складами, картки для вправи “Модельєр”, персонажі лялькового театру, мультфільм “Солом'яний бичок”, капелюшки де Боно. Лего-цеглинки. Очікувані результати: діти удосконалюватимуть навички читання, розвиватимуть зв'язне мовлення. Тип уроку. Комбінований. Перебіг уроку І. Вступна частина. 1. Організація класу до роботи. 2. Закріплення навичок читання складів та слів. 2.1. Гра “Конструктор слів”. Робота в групах. Із запропонованих складів, надрукованих на картках, скласти слова. Склади: ба, нан, ри, ран, бра, тик, бо, ло, то, тон. Можуть скласти слова : банан, баран, батон, братик, лото, болото, риба. 2.2. Вправа “Модельєр”. - Маринка всю ніч не спала, слова до моделі добирала. Ви їй допоможіть, слово до схеми доберіть! - На картках подано схему і кілька слів. Учням потрібно визначити, яке слово на схемі. - Діти, яке слово підходить до теми тижня, що зараз триває? (орбіта). Складіть речення зі словом орбіта. Побудуйте схему речення з цеглинок. ІІ. Основна частина 1. Мотивація навчальної діяльності. Казкові загадки (демонстрація ілюстрації до казок) В казці цій хтось роботящий все ранесенько вставав. Підмітав в дворі гарненько, пісенькою всіх вітав. З ним жили ледачі миші, тільки в іграх знали толк! От за все і поплатились! Що за казка? (“Колосок”) В лісі звірям всім на втіху щось згубив старенький дід. Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь, Ще й кабан-іклан! Будь ласка, пригадайте, що за казка? (“Рукавичка”) із соломи цей дружок, в нього смоляний бочок. Зловив зайця, лиску й вовка, ще й ведмедя приволок! Від ножа, щоб врятуватись, постаралися вони: для дідуся і бабусі Подарунки принесли. (“Солом'яний бичок”) 2. Повідомлення теми та завдань уроку. -Сьогодні на уроці ми вчитимемося слухати, аналізувати казку “Солом'яний бичок”. А ще перетворимося на акторів і покажемо казку глядачам. 3. Перегляд мультфільму “Солом'яний бичок” . -Вам сподобався мультфільм? Чим саме? 4.Робота з підручником (с.81). 4.1. Читання уривка казки. - Зараз ми прочитаємо уривок казки й порівняємо з побаченим у мультфільмі. Читають учні, які знають всі букви. - Ми прочитали всю казку? ( Ні, тільки уривок) - Розкажіть цей уривок за малюнком. - Опишіть бичка. Чим він вам подобається? Руханка «Далекі світи» Вивчаючи таємниці космосу, ми з вами зараз відправимося у далекі світи і відпочинемо! 4.2. Гра «Продовжіть речення» • Були собі дід та ….(баба) • Зроби мені, діду….(бичка) • Дід зробив бичка, осмолив…(смолою) • На ранок погнала баба бичка…(пасти) 4.3. Творча робота за змістом тексту. - Пригадайте, як закінчується казка? - А як по-іншому можна її продовжити? 4.4 Відтворення в пам’яті учнів змісту прослуханого. Використання технології «Ромашка Блума» Просте запитання: Хто пас солом’яного бичка? Уточнююче: Я можу помилитися, але, здається, у бичка хотіли взяти смоли ведмідь, вовк і заєць. Інтерпретаційне: Чому до бичка приставали звірі? Творче: Закінчить казку на свій погляд. Оцінююче: Як дід перехитрив звірів? Практичне: Що ви порадили б бабі? 5. Театралізація казки (ляльковий театр) Учитель розподіляє ролі та уривок, який готують діти та виступають перед глядачами. ІІІ. Заключна частина. 1. Гра «Так чи ні» - Слово баба потрібно писати з великої літери. - У слові дід три звуки. - Сьогодні у нас понеділок? - Солом’яний бичок – це тварина? 2. Рефлексія «Капелюшки де Боно» Білий – колір чистоти. Що мені відомо про букву «Б»? Червоний – колір життя, почуттів. Для чого потрібно знати про букви та звуки української мови? Чорний – колір землі. Назвіть слова, у яких є звук (б). Зелений – колір досліджень. Чим відрізняються звуки (б), (п)? Синій – колір знань. Для чого потрібні мені знання, одержані сьогодні на уроці?
Перегляд файлу

Тема. Слухання казки “Солом'яний бичок”

Мета. Навчальна: удосконалювати навички читання складів та слів з буквою “б”. Розвивальна: розвивати зв'язне мовлення . Виховна: виховувати вміння слухати.

Засоби навчання. Проектор, ноутбук, мультимедійна презентація “Українська народна казка “Солом'яний бичок”, ілюстрації до казок, картки зі складами, картки для вправи “Модельєр”, персонажі лялькового театру, мультфільм “Солом'яний бичок”, капелюшки де Боно. Лего-цеглинки.

Очікувані результати: діти удосконалюватимуть навички читання, розвиватимуть зв'язне мовлення.

Тип уроку. Комбінований.

Перебіг уроку

           І. Вступна частина.

 

  1. Організація класу до роботи.

 

  1. Закріплення навичок читання складів та слів.

 

 2.1. Гра “Конструктор слів”. Робота в групах.

Із запропонованих складів, надрукованих на картках, скласти слова. Склади: ба, нан, ри, ран, бра, тик, бо, ло, то, тон. Можуть скласти слова : банан, баран, батон, братик, лото, болото, риба.

 

2.2. Вправа “Модельєр”.

- Маринка всю ніч не спала, слова до моделі добирала.

Ви їй допоможіть, слово до схеми доберіть!

 

  • На картках подано схему і кілька слів. Учням потрібно визначити, яке слово на схемі.
  • Діти, яке слово підходить до теми тижня, що зараз триває? (орбіта). Складіть речення зі словом орбіта. Побудуйте схему речення з цеглинок.

 

ІІ. Основна частина

 

1. Мотивація навчальної діяльності.

 

Казкові загадки (демонстрація ілюстрації до казок)

 

В казці цій хтось роботящий все ранесенько вставав.

Підмітав в дворі гарненько, пісенькою всіх вітав.

 З ним жили ледачі миші, тільки в іграх знали толк!

От за все і поплатились! Що за казка? (“Колосок”)

 

В лісі звірям всім на втіху щось згубив старенький дід.

Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь,

Ще й кабан-іклан! Будь ласка, пригадайте, що за казка? (“Рукавичка”)

 

із соломи цей дружок, в нього смоляний бочок.

Зловив зайця, лиску й вовка, ще й ведмедя приволок!

Від ножа, щоб врятуватись, постаралися вони: для дідуся і бабусі

Подарунки принесли. (“Солом'яний бичок”)

 

 

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

-Сьогодні на уроці ми вчитимемося слухати, аналізувати казку “Солом'яний бичок”. А ще перетворимося на акторів і покажемо казку глядачам.

 

 3. Перегляд мультфільму  “Солом'яний бичок” .

-Вам сподобався мультфільм? Чим саме?

 

4.Робота з підручником (с.81).

 

4.1. Читання уривка казки.

 

- Зараз ми прочитаємо уривок казки й порівняємо з побаченим у мультфільмі.

Читають учні, які знають всі букви.

  • Ми прочитали всю казку? ( Ні, тільки уривок)
  • Розкажіть цей уривок за малюнком.
  • Опишіть бичка. Чим він вам подобається?

 

 

 

Руханка «Далекі  світи»

Вивчаючи таємниці космосу, ми з вами зараз відправимося у далекі світи і відпочинемо!

 

4.2. Гра «Продовжіть речення»

  • Були собі дід та ….(баба)
  • Зроби мені, діду….(бичка)
  • Дід зробив бичка, осмолив…(смолою)
  • На ранок погнала баба бичка…(пасти)

 

 

4.3. Творча робота за змістом тексту.

- Пригадайте, як закінчується казка?

- А як по-іншому можна її продовжити?

 

4.4 Відтворення в пам’яті учнів змісту прослуханого. Використання технології «Ромашка Блума»

Просте запитання: Хто пас солом’яного бичка?

Уточнююче: Я можу помилитися, але, здається, у бичка хотіли взяти смоли ведмідь, вовк і заєць.

Інтерпретаційне: Чому до бичка приставали звірі?

Творче: Закінчить казку на свій погляд.

Оцінююче: Як дід перехитрив звірів?

Практичне: Що ви порадили б бабі?

 

5. Театралізація казки (ляльковий театр)

Учитель розподіляє ролі та уривок, який готують діти та виступають перед глядачами.

 

 

 ІІІ. Заключна частина.

 

  1. Гра «Так чи ні»
  • Слово баба потрібно писати з великої літери.
  • У слові дід три звуки.
  • Сьогодні у нас понеділок?
  • Солом’яний бичок – це тварина?

 

  1. Рефлексія «Капелюшки де Боно»

Білий – колір чистоти. Що мені відомо про букву «Б»?

Червоний – колір життя, почуттів. Для чого потрібно знати про букви та звуки української мови?

Чорний – колір землі. Назвіть слова, у яких є звук (б).

Зелений – колір досліджень. Чим відрізняються звуки (б), (п)?

Синій – колір знань. Для чого потрібні мені знання, одержані сьогодні на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
2456
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку