Урок читання: "Алфавіт. Звук а, буква Аа. Українська народна казка «Солом’яний бичок.».

Про матеріал

Розробка уроку читання за Всеукраїнським науково – педагогічним проектом «Інтелект України» в 1-А класі.

ЗШ №234 м. Київ,

Перегляд файлу

Урок  читання

за Всеукраїнським науково – педагогічним проектом «Інтелект України»

в 1-А класі

ЗШ №234 м. Київ,

 

 

 

Тема уроку:

Алфавіт. Звук а, буква Аа. Українська народна казка «Соломяний бичок».

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Вчитель Ісаєнко Н.В

Мета: закріплювати знання учнів про український алфавіт, його створення та значення: продовжити знайомство з українськими народними казками; розвивати швидкість і правильність читання, розуміння прочитаного; виховувати любов і повагу до українського народу, його невичерпного таланту, патріотизм.

Обладнання: таблиці по темі, аудіо- та відеозаписи, ілюстрації до казки.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що є найпершою книжкою до мудрості? (Азбука)
  • Згадайте прислівя про азбуку. (Азбука – до мудрості дорога. Азбуці вчиться – завжди пригодиться.)
  • А що таке азбука, абетка, алфавіт?
  • Скільки років українському алфавіту? (1000 років)
  • Скільки букв в українському алфавіті? (33 букви)
  • Якої літери не було в ньому до 1993 року?
  • Що таке букви?
  • А тепер заспіваємо пісеньку «Алфавіт».

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо роботу над вивченням букви Аа, та звука а, познайомимось із українською народною казкою «Соломяний бичок».

  • Заповніть порожню клітинку у будиночку «Алфавіт».
  • Пронумеруйте слова в алфавітному порядку. Це словникові слова, їх правопис треба пам’ятати.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вправа «Фотоапарат».
  2. Технічна вправа «Черепаха і сорока». (Хлопці – черепахи, дівчата – сороки)
  3. Читання складів на мелодію «Пісеньки про коника». Робота зі складами ЛАТ і КРА. (Де знаходиться літера А в кожному складі?)
  4. Робота над казкою.
  • Про що говорять «Вона маленька, а розуму вчить?»
  • Що таке казка?
  • Які прислівя про казки памятаєте?
  • Якими бувають казки?
  • Яку казку називають народною? Хто є автором народних казок?
  • Які є види казок? (Побутові, чарівні, про тварин)
  • З чим порівнюють народну казку? (З чистим джерелом,яке дарує людям радість)
  • З якими казками познайомились?
  • Що є основною думкою казки?
  • Що таке сюжет казки?
  1. Завдання №7. Читання з диктором.
  2. Завдання №8. Дописати назви прочитаних казок.
  3. Вправа №9. «Повітряні кульки».
  • Чи подобається вам читати?
  • Яке читання називають раціональним? (правильне, швидке, розуміння прочитаного)
  • Перегляд відеопояснення слова «барліг». Робота із тлумачним словником (осмолити, хворостина, смола, барліг)
  1. Вправа «Черепаха і сорока» (разом).
  2. Вправа №11. Читання казки «Соломяний бичок» диктором та учнями одночасно. (Спосіб стеження).
  3.  Перечитування казки учнями по черзі, слідкуючи.
  4.  Вправа №12. Тестове завдання.
  5.  Вибіркове читання. Відшукати речення про те, як вовк застряг зубами у смолі.
  6.  Перегляд фрагменту мультфільму. Знайти в тексті речення про переглянуте. Підібрати заголовок, записати.
  7.  Вправа «Озвуч мультфільм».
  • Чому звірі опинилися в погребі?

V. Підсумок уроку.

- З якою казкою познайомились?

Чи сподобалась вам казка?

Виконання пісні «Казочка».

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку