Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА: Звук [в], буква Вв. Звук [з], [з'] буква Зз. Українська народна казка «Котик і півник».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою З,В; розвивати увагу, зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп'ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Урок навчання грамоти (читання) в 1-му класі.
Урок з використанням мультимедійних технологій
ТЕМА: Звук [в], буква Вв. Звук [з], [з’] буква Зз. Українська народна казка «Котик і півник».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів з буквою З,В; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення ; збагачувати словниковий запас.
Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка» створити ситуацію, при якій учні самі стають героями уроку. Виховувати любов до українських народних казок.
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна презентація
Тип уроку: узагальнення вивчених знань
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційний настрій.
Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів
Для маленьких школярів,
Він покликав на урок
У чарівний світ казок.
Казковий світ!
Він збереже людей без бід.
І бути добрими завжди
Навчає казка!
Увага! Увага! Відправляється казковий експрес. У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати усю країну, вам треба пригадати те, що знаєте, і вмієте, бути уважними та спостережливими.
Слова в дорогу:
Знаємо!
Творимо!
Зможемо!
Зуміємо!
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Звук [в], буква Вв. Звук [з], [з’] буква Зз. Українська народна казка «Котик і півник».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльносі.
Так які літери заблукали? Хто допоможе вартовим? Назвіть і обведіть сусідів літери З, В.
Вчитель. А тепер завдання для маленьких фіотоапаратиків. Поморгайте очима ось так. Тепер приготуйте очі-фотоапаратики. Увага на екран!
З |
|
В |
Вчитель. Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати склади. А хто з вас знає як ми будемо їх читати?
Діти. Ми будемо читати так як повзе старезна черепаха.
Ви, ви, ви. Ві, ві, ві.
За, за, за. Зя, зя, зя.
Вчитель. А тепер читають тільки хлопчики.
Вчитель. До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче щоб ми прочитали і для неї. А сорока як скрекоче?
Діти. Сорока скрекоче швидко.
Вчитель. Як ми будемо читати склади для сороки?
Діти. Ми будемо читати швидко.
Вчитель. А тепер читають тільки дівчатка.
Вчитель А чи любите ви співати? Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко.
Завдання Заспівати звукосполучення на мелодію. Пісні про коника стрибунця.
Ви, ви, ви, ви, ви, ви, ви.
Ві, ві, ві, ві, ві, ві, ві.
За, за, за, за, за, за, за.
Зя, зя, зя, зя, зя, зя, зя.
Юз, юз, юз, юз, юз.
Уз, уз, уз, уз, уз.
Єв, єв, єв, єв. 2 рази
Ев, ев, ев, ев.
ІV. Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та сл. О. Вратарьова, О. Скрипинник та мультимедійну презентацію “Летючий корабель ”.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Наступна сторінка уроку «Чарівний світ української народної казки»
Завдання
Прочитайте визначення спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидше, як скрекоче сорока. ( Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.)
Хто може відтворити з пам’яті?
Вчитель Розкрий сюжет однієї із най улюблених казок. (Відповіді дітей)
Вчитель. Знайка пропонує вам виконати його завдання. (Тестове завдання)
Визнач, про які події розповідається в казках:
А про історичні події;
Б про полії, які насправді відбулися;
В про вигадані, часто фантастичні події.
Вчитель. Розгляньте малюнок. Розкажи, хто на ньому зображений.
Прочитайте уривок казки, наведений біля малюнка, поступово прискорюючи темп.
Вчитель. Давайте допоможемо Поспішайкові виконати завдання Знайки. 1.Укажіть назву казки, уривок якої наведений біля малюнка.
(Тестове завдання)
А «Колосок»;
Б «Котик і Півник»;
В «Колобок».
Вчитель. Діти, давайте придумаємо заголовок до наведеного уривку.
Запишіть його друкованими літерами.
Хто може довести, що казка «Котик і півник» належить до казок про тварин.
Які ви ще знаєте казки про тварин?
Вчитель. Виконаємо вправу повітряні кульки. Читаємо луною. Допоможемо мавпочці спуститися на повітряній кульці.
підмовляє
здобич
Вчитель. А тепер ведмедику спуститися на повітряній кульці.
водиця
велів
Вчитель. А тепер спробуємо спустити на повітряних кульках мавпочку і ведмедика разом.
підмовляє
здобич
водиця
велів
Вчитель. Чи всім зрозуміло значення слова підмовляти?
Вчитель. Хто може пояснити його значення ?
Вчитель Яку казочку ми почали читати на минулому уроці?
Діти. Українську народну казку «Котик і Півник»
Вчитель. Прочитаємо уривок казки спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.
Вчитель Слідкуємо за диктором садячи слова в човники.
Вчитель Читаємо текст ланцюжком.
Вчитель Давайте допоможемо Хвалькові виконати западання Знайка. Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення про те, де насипала лисичка зерна.
Вчитель Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажи.
Вчитель Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?
Вчитель. Поміркуй, чому лисичці вдалося схопити півника.
(Відповіді дітей)
Вчитель Кнопочка пропонує нам стати чарівниками. «Оживіть» велику букву З.
(Діти малюють літеру З у вигляді кумедного чоловічка )
Вчитель Допоможіть Незнайкові намалювати предметь, назви яких починаються з букви Вв.
ІV. Підсумок уроку.
Вчитель Ось і добіг до кінця наш урок. Щоб він приніс нам користь, треба обов’язково згадати. Що ми з вами вивчали на уроці. Хто пам’ятає підніміть руку.
Ось і скінчився урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре, друзі,
Відпочиньте по заслузі!