Урок читання для 1 класу на тему "Звуки [в], [в'], позначення їх буквами Вв"

Про матеріал

Урок читання для 1 класу на тему "Звуки [в], [в'], позначення їх буквами Вв" за букварем К. С. Прищепи. Діти проходять випробування зими, збагачують словниковий запас, розвивають навички читання.

Перегляд файлу

Урок читання в 1 класі за букварем К. Прищепи

Звук в. Позначення його буквою ве. Читання складів, слів, речень

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [в], позначенням його буквою «ве», вчити читати склади, слова з нею, удосконалювати навички складання речень та їх читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати; пам’ять, увагу, спостережливість. Виховувати інтерес до самостійного читання.

Обладнання:  картки з буквами, складами; малюнок зими; картки для складання речень; предметні малюнки.

Зміст уроку

І. Ранкова зустріч.

- Добрий день, любі діти. Я вас запрошую на ранкову зустріч.

1. Привітання

- Привітаймо сонечко.

Здрастуй дороге!

Привітаймо квіточку,

Хай вона росте!

Привітаймо дощик,

Лийся, мов з відра!

Привітаймо друзів!

Зичимо добра!

  • Підняли долоньки догори і привіталися із свої сусідом. (Доброго ранку, Марино!)

2. Наші спостереження

- Скажіть, будь ласка, яке сьогодні число?

- А який день тижня? Місяць?

- То яка пора року до нас завітала?

- Ви йшли до школи і спостерігали за природою і погодою. Розкажіть, яке небо? Чи є вітер?

- Які ознаки зими ви помітили?

- А чи випав у нас сніг?

- Ви всі любите зиму, бо в цю пору року можна грати в різні зимові ігри. Але для ігор потрібний сніг.

- І щоб випав сніг, до нас завітала сама зима. І якщо ми пройдемо її випробування, прийде справжня сніжна зима.

3. Робота в групах

- Діти, а на який  урок до нас завітала зима ?

- Тож наша гостя цікавиться, із чого складається наше мовлення? (із слів)

- А які ми вивчили слова? (предмет, дія, ознака, маленькі слова)

- Як позначаємо слова-предмети? На які питання вони відповідають?

- Як позначаємо слова-дії? На які питання вони відповідають?

- Як позначаємо слова-ознаки? На які питання відповідають ці слова?

- Назвіть, які маленькі слова ви знаєте. Як ми їх позначаємо?

- А зараз розділіться на групи по 4 учні. І отримайте перше завдання від зими.

- Кожна група складе речення за малюнком та схемою? Якщо виконали завдання, утворіть будиночок.

- Не забувайте про правила роботи в групі: разом, дружно, пошепки.

4. Перевірка виконання завдання

5. Мотивація до подальшої роботи.

- Завдання ви виконали. Молодці! Заслуговуєте подарунок і гарний настрій. Тому зробимо зимі і собі подарунок. Заспіваємо пісеньку.

(Виконують пісеньку подивись на небо)

ІІ. Актуалізація знань

  1. Повторення вивчених букв та звуків.
  • Наступне завдання від зими.
  • Пригадайте, з чого складаються слова?
  • Які звуки є в українській мові?
  • Скільки голосних звуків у нашій мові? Назвіть їх.
  • Які ми вивчили букви, що позначають голосні звуки?
  • Що цікавого вивчили про букви я, ю?
  • А якими бувають приголосні звуки?
  • Назвіть за таблицею приголосні тверді звуки.
  • А тепер мякі і помякшені.
  • А тепер покажіть, як ви знаєте назви літер.
  1. Читання складів за таблицями.
  • А коли звуки зустрічаються, то вони зливаються у склади. Тому зима бажає послухати, як зливаєте склади з вивченими звуками.
  • Індивідуальне читання
  • Читання по рядах
  • Хорове читання
  1. Повідомлення теми уроку
  • Зима принесла для вас і загадки. Спробуйте їх відгадати.
  • Без рук, без ніг, а сіно кидають. (Вила)
  • Танцювати не лінується:

Круг себе вона крутиться,

І при цьому дуже вміло

Всі шурупи закрутила. (Викрутка)

  • Грушка – не грушка,
    Вушка та дужка,
    Порожнє бриньчить,
    Повне – мовчить. (Відро)
  • А що люди роблять цими предметами?
  • Все вірно,  вони працюють, бо це знаряддя праці.
  • Повторіть слова відгадки. Назвіть перший звук в кожному слові.
  • Зима  принесла ці слова, бо сьогодні на уроці ми будемо вивчати звуки [в], [в`] і вивчимо букву, що позначає ці звуки. Навчимося з нею читати склади, слова та речення.

ІІІ. Ознайомлення з новим звуком

  1. Артикуляція звука [в], віднесення його до приголосних
  • Назвіть ці звуки. Чи вільно проходить струмінь повітря через ротик, коли ми їх вимовляємо?
  • Що заважає нам при вимові?
  • То який це звук, голосний чи приголосний? Як ми їх позначемо?
  1. Аналітико-синтетичні вправи
  • Зима, як і ви дуже любить гратися. То ж пропонує і вам з нею погратися
  • Гра «Утвори склад»

(Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.

В-а, в-і, в-у, в-е, в-о, в-и, в-л-а, в-р-о, в-б-у)

  • Гра «Назви звуки»

(Учитель називає склад, учні називають звуки, з яких він скла­дається.

Ве, ви, во, ву, вни, вру, всі)

  • Гра «Знайди своє місце»
  • Зима знову нас випробовує, навіть в іграх. Забажала вона пограти в гру «Знайди своє місце»
  • Покладіть перед собою зелену картку, синю, жовту. Я називаю слова, якщо ви чуєте звуки [в], [в`] на початку слова, то піднімаєте  зелену картку, всередині – синю, в кінці – жовту.
  • Вода, лев, ворона, деревце, вінок, мова, веселка, свято.

ІV. Ознайомлення з новою буквою

  1. Розгляд букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища схожих на букву в
  • А чим позначаються звуки на письмі? Звуки [в], [в`] теж позначаються буквою. Ось такою. А як вона називається, ви дізнаєтесь із мультипедії тварин.
  • Тож зима запрошує нас до мультипедії тварин. Дивимося, слухаємо і запамятовуємо.
  • То як вірно називається буква? Які звуки вона позначає? Повторіть разом.
  • Із яких елементів складається ця буква?
  • Що схоже, а що відмінне у цих буквах?
  • Поміркуйте і скажіть, які предмети схожі на букву В.
  • Буква "В" така цікава: 
    Стовпчик вверх,
    Дві дужки справа.
    Так в алфавіті живе 
    Всім потрібна буква "В".
  1. Друкування літер Вв у зошитах
  2. Звуковий аналіз слів
  • Зима встигла, крім букв, надрукувати і слова. Прочитайте їх. А тепер зима бажає, щоб ви зробили звуковий аналіз цих слів.

(воля, слово)

  1. Читання складів з вивченою буквою з дошки.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Щось зима замерзла, а ви трішки стомились. Тож давайте зігріємось і відпочинемо.

(Танці-зігріванці)

V. Робота з букварем

1. Показ букв

2. Робота зі словом віл

- Прочитайте, як називається ця тварина

- На кого вона схожа?

- Зима дуже цікавиться історією свого краю і тому знайомить вас з новим словом, якого ви навіть і не чули.

- Віл — це найстаріша приручена тварина. Вона відрізняється від биків і корів тим, що дуже сильна. Тому люди приручили її і вона допомагала перевозити важкі вантажі та для роботи на землі.

- Назвіть кожен звук у цьому слові.

- Який звук ви чуєте на початку слова?

- Я кою буквою він позначається?

3. Читання складів, слів. Словникова робота

- А тепер наша гостя хоче послухати, як ви читаєте.

- Прочитайте склади, де буква «ве» позначає твердий приголосний

- Прочитайте склади з помякшеними звуками. Які букви, позначають мякість приголосних звуків?

- Прочитайте склади в колонках

* окремими учнями

* хорове читання

- Прочитайте перший стовпчик слів.

* окремими учнями

* читання-ехо

- Чому Варвара написано з великої літери?

- Що таке карнавал?

- Карнавал – це народне гуляння з превдяганням в костюми, маски.

- Що таке краватка?

- Зима вас знайомить з новим українським словом.

- Краватка – це смужка тканини, зав'язана навколо шиї. Використовується як прикраса, аксесуар одягу, зокрема обов'язковий атрибут ділового костюму.

- Прочитайте другий стовпчик слів

* окремими учнями

* читання-ехо

- Поясніть значення слова ватра

- Ватра  «вогнище», «багаття». Слово має румунське походження.

- Поясніть значення слова пава

- Пава – це самка павлина.

4. Робота над малюнком

- Визначте , будь ласка, яке слово із прочитаних вами підходить до малюнка.

- У які костюми перевдягнуті діти?

- На яке свято проводять карнавал?

5. Робота над текстом

- Зима нас запрошує на карнавал. Але ми повинні відгадати пароль.

- Що утворюють слова, звязані між собою? (речення)

- А що утворюють речення, які повязані між собою? (текст)

- Тож послухайте текст і ви дізнаєтесь, як звати цих дітей на малюнку.

* Читання тексту вчителем

- Як звали дітей у костюмах?

* Читання тексту окремими учнями

- Прочитаємо ще раз текст, а ви запамятайте, що інші діти вдягали на карнавал.

* Читання тексту ланцюжком

- Зима полюбляє ланцюжки. Давайте подаруємо їй читання-ланцюжок

* Вибіркове читання

- Прочитайте речення про Варвару. Про Лавріна. Про Василя. Про Світлану.

VІ. Підсумок уроку

  • Усі завдання зими ми виконали. Яку букву нам принесла зима?
  • Які звуки позначає буква «ве»?
  • Куди вона поселилася?
  • Прочитайте букви в синій рамці
  • І хоча сніг не випав, коли йшов наш урок, зима вам приготувала подарунки. Це малесенькі сніжинки, які вам будуть нагадувати про випробування зими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
8945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку