Урок читання для 1 класу на тему "Звуки [в], [в'], позначення їх буквами Вв" за букварем К. С. Прищепи. Діти проходять випробування зими, збагачують словниковий запас, розвивають навички читання.
Урок читання в 1 класі за букварем К. Прищепи
Звук в. Позначення його буквою ве. Читання складів, слів, речень
Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [в], позначенням його буквою «ве», вчити читати склади, слова з нею, удосконалювати навички складання речень та їх читання. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати; пам’ять, увагу, спостережливість. Виховувати інтерес до самостійного читання.
Обладнання: картки з буквами, складами; малюнок зими; картки для складання речень; предметні малюнки.
Зміст уроку
І. Ранкова зустріч.
- Добрий день, любі діти. Я вас запрошую на ранкову зустріч.
1. Привітання
- Привітаймо сонечко.
Здрастуй дороге!
Привітаймо квіточку,
Хай вона росте!
Привітаймо дощик,
Лийся, мов з відра!
Привітаймо друзів!
Зичимо добра!
2. Наші спостереження
- Скажіть, будь ласка, яке сьогодні число?
- А який день тижня? Місяць?
- То яка пора року до нас завітала?
- Ви йшли до школи і спостерігали за природою і погодою. Розкажіть, яке небо? Чи є вітер?
- Які ознаки зими ви помітили?
- А чи випав у нас сніг?
- Ви всі любите зиму, бо в цю пору року можна грати в різні зимові ігри. Але для ігор потрібний сніг.
- І щоб випав сніг, до нас завітала сама зима. І якщо ми пройдемо її випробування, прийде справжня сніжна зима.
3. Робота в групах
- Діти, а на який урок до нас завітала зима ?
- Тож наша гостя цікавиться, із чого складається наше мовлення? (із слів)
- А які ми вивчили слова? (предмет, дія, ознака, маленькі слова)
- Як позначаємо слова-предмети? На які питання вони відповідають?
- Як позначаємо слова-дії? На які питання вони відповідають?
- Як позначаємо слова-ознаки? На які питання відповідають ці слова?
- Назвіть, які маленькі слова ви знаєте. Як ми їх позначаємо?
- А зараз розділіться на групи по 4 учні. І отримайте перше завдання від зими.
- Кожна група складе речення за малюнком та схемою? Якщо виконали завдання, утворіть будиночок.
- Не забувайте про правила роботи в групі: разом, дружно, пошепки.
4. Перевірка виконання завдання
5. Мотивація до подальшої роботи.
- Завдання ви виконали. Молодці! Заслуговуєте подарунок і гарний настрій. Тому зробимо зимі і собі подарунок. Заспіваємо пісеньку.
(Виконують пісеньку подивись на небо)
ІІ. Актуалізація знань
Круг себе вона крутиться,
І при цьому дуже вміло
Всі шурупи закрутила. (Викрутка)
ІІІ. Ознайомлення з новим звуком
(Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади.
В-а, в-і, в-у, в-е, в-о, в-и, в-л-а, в-р-о, в-б-у)
(Учитель називає склад, учні називають звуки, з яких він складається.
Ве, ви, во, ву, вни, вру, всі)
ІV. Ознайомлення з новою буквою
(воля, слово)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Щось зима замерзла, а ви трішки стомились. Тож давайте зігріємось і відпочинемо.
(Танці-зігріванці)
V. Робота з букварем
1. Показ букв
2. Робота зі словом віл
- Прочитайте, як називається ця тварина
- На кого вона схожа?
- Зима дуже цікавиться історією свого краю і тому знайомить вас з новим словом, якого ви навіть і не чули.
- Віл — це найстаріша приручена тварина. Вона відрізняється від биків і корів тим, що дуже сильна. Тому люди приручили її і вона допомагала перевозити важкі вантажі та для роботи на землі.
- Назвіть кожен звук у цьому слові.
- Який звук ви чуєте на початку слова?
- Я кою буквою він позначається?
3. Читання складів, слів. Словникова робота
- А тепер наша гостя хоче послухати, як ви читаєте.
- Прочитайте склади, де буква «ве» позначає твердий приголосний
- Прочитайте склади з пом’якшеними звуками. Які букви, позначають м’якість приголосних звуків?
- Прочитайте склади в колонках
* окремими учнями
* хорове читання
- Прочитайте перший стовпчик слів.
* окремими учнями
* читання-ехо
- Чому Варвара написано з великої літери?
- Що таке карнавал?
- Карнавал – це народне гуляння з превдяганням в костюми, маски.
- Що таке краватка?
- Зима вас знайомить з новим українським словом.
- Краватка – це смужка тканини, зав'язана навколо шиї. Використовується як прикраса, аксесуар одягу, зокрема обов'язковий атрибут ділового костюму.
- Прочитайте другий стовпчик слів
* окремими учнями
* читання-ехо
- Поясніть значення слова ватра
- Ватра — «вогнище», «багаття». Слово має румунське походження.
- Поясніть значення слова пава
- Пава – це самка павлина.
4. Робота над малюнком
- Визначте , будь ласка, яке слово із прочитаних вами підходить до малюнка.
- У які костюми перевдягнуті діти?
- На яке свято проводять карнавал?
5. Робота над текстом
- Зима нас запрошує на карнавал. Але ми повинні відгадати пароль.
- Що утворюють слова, зв’язані між собою? (речення)
- А що утворюють речення, які пов’язані між собою? (текст)
- Тож послухайте текст і ви дізнаєтесь, як звати цих дітей на малюнку.
* Читання тексту вчителем
- Як звали дітей у костюмах?
* Читання тексту окремими учнями
- Прочитаємо ще раз текст, а ви запам’ятайте, що інші діти вдягали на карнавал.
* Читання тексту ланцюжком
- Зима полюбляє ланцюжки. Давайте подаруємо їй читання-ланцюжок
* Вибіркове читання
- Прочитайте речення про Варвару. Про Лавріна. Про Василя. Про Світлану.
VІ. Підсумок уроку
1