Метою уроку є закріпити уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, вміння читати, записувати числа в межах мільйона; формувати вміння множити і ділити числа на 10, 100, 1000; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати задачі, творчо працювати над ними. Особливо звернено увагу на глибокий аналіз та розв`язання складеної задачі.
Урок математики у 4-му класі
Тема. Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000. Розв’язування задачі на знаходження суми двох добутків та складання оберненої до неї.
Мета. Закріплювати уявлення учнів про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, вміння читати, записувати числа в межах мільйона; формувати вміння множити і ділити числа на 10, 100, 1000; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати задачі, творчо працювати над ними.
Зміст уроку
1). Привітання.
- На уроці математики присутні гості. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.
2). Девіз уроку.
- Налаштуйтеся на робочий лад (тема, мета уроку), працюємо ми сьогодні під девізом:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
1).Перевірка домашнього завдання.
№225, Зачитайте відповіді у порядку зростання (7, 34, 684, 1104).
- Розв’язуючи приклади, що ви повторили? (множення на одноцифрове число, на двоцифрове число, ділення на двоцифрове число, знаходження частки способом випробування).
№228, Зачитайте відповідь задачі (третього дня автомобіль проїхав 380 кілометрів)
- Вид задачі? (задача на знаходження третього доданка)
2). Хвилинка каліграфії.
- Чим цифра відрізняється від числа? (цифра - це знак, за допомогою якого записуються числа)
- Отже, із скількох цифр складається число, стільки клітинок займає при записі це число.
- Запишіть рядок трицифрового числа (сума цифр 5), дотримуючись строго цього правила. Ви знаєте, що правильний запис у клітинках цифр відіграє велику роль при оформленні письмового множення або ділення.
3). Картки для опитування.
№1. Запиши числа й підкресли у кожному з них клас тисяч:
318485, 25143, 481000, 5103, 730169.
Запиши числа у вигляді суми розрядних доданків:
57454, 754560.
Вказати, скільки всього у числі одиниць, десятків, сотень, тисяч:
307195.
№2. Запиши числа й підкресли у кожному з них клас одиниць:
213651, 57902, 9007, 482396.
Запиши суму як одне число:
200000+30000+4000+900+1
400000+7000+600+50+2
Вказати, скільки всього у числі одиниць, десятків, сотень, тисяч:
307195.
№3. Встав пропущений знак (<, >).
497700…479700 435784…435748
260000…206000 99000…90000
Запиши цифрами числа: п’ятсот тисяч двісті; дванадцять тисяч двадцять шість; сімсот сорок три тисячі триста вісім; дві тисячі сто сорок один.
Запиши число, у якому: 247 одиниць другого класу і 568 одиниць першого класу; 63 одиниці класу тисяч і 300 одиниць класу одиниць.
4). Завдання для опитування.
- Прочитати числа: 608142, 45704, 169957, 800601, 13009.
- Записати цифрами числа, які містять:
348 од. другого класу і 872 од. першого класу;
45 од. другого класу і 600 од. першого класу;
8 од. другого класу і 24 од. першого класу.
- Підкресліть у кожному з чисел клас тисяч.
1). Підготовчі вправи.
- Що означає цифра 1 у запису чисел: 1, 10, 100, 1000?
- У скільки разів 1 десяток більший від 1 одиниці? 1 сотня від 1? 1 тисяча від 1?
2). Пояснення.
№ 233 ст.35,
№234 ст.35,- Аналогічно при дії ділення на 10, 100, 1000.
3). Первинне закріплення.
№235 ст.36 – усно з коментуванням;
№236 ст.36 – самостійно за варіантами (I варіант: 3600, 60000, 4;
II варіант: 80, 1800, 8100).
4). Підсумок.
а*10=а0 а0:10=а
а*100=а00 а00:100=а
а*1000=а000 а000:1000=а
- За коротким записом складіть задачу.
32 ящ. по 10 кг
20 ящ. по 12 кг ?
?
? ?
10 кг 12 кг
? ящ. по 10 кг
560 кг
20 ящ. по 12 кг
- Користуючись схемою, запишемо з
1) * коментуванням розв’язання задачі.
2) _
3) :
Гра «Віднови вирази»:
715 346 - … =715300 120 *…=12000
694521 - … =600521 345 *…=345000
804100 + … =824100 51980 : …=5198
5240 … … =5440 487000 … … =4870
№238 ст.36 (аналогічна задачі, оберненої до задачі на заходження суми двох добутків); скласти вираз на три дії, щоб були присутні багатоцифрові числа, множення або ділення на 10, 100, 1000.