Урок читання НПП "Інтелект України"

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів зі звуком [и] та буквами, які його позначають, а також із буквами Йй (йот). Ознайомити дітей із українською народною казкою «Кривенька качечка». Закріплювати навички читання цілими словами та роботи із текстом. Виховувати любов до Батьківщини та рідної мови.
Перегляд файлу

Урок № 12

Тема: Звук [и], букви  Ии. Звук [й], букви Йй. Українська народна казка «Кривенька качечка»

Мета: Ознайомити учнів зі звуком [и] та буквами, які його позначають, а також із буквами Йй (йот).

Ознайомити дітей із українською народною казкою «Кривенька качечка».

 Закріпляти навички читання цілими словами та роботи із текстом.

 Виховувати любов до Батьківщини та рідної мови.

Обладнання : відео матеріали, аудіо матеріали.

 

Хід уроку:

 

  1. Пісенька «Алфавіт»
  2. Робота із будиночком «Алфавіт»
  • Діти, яких букв не вистачає у будиночку «Алфавіт»?(и, й)
  • Назвіть сусідів букви и.(з,і)
  • Назвіть сусідів букви й (ї, к)
  1. Вправа «Фотоапарат»

Діти дивляться відео, виконують завдання у зошитах самостійно, двоє учнів виходять до дошки та виконують завдання на дошці. Всім класом перевіряємо правильність виконання завдання.

  1. Демонстрація презентації із написанням великих рукописних букв И,Й.
  • Скажіть, а хто здогадався, які букви будуть хазяйнувати на нашому уроці?
  1. Вправа «Сорока та черепаха»
  • А тепер ми з вами прочитаємо склади , у яких є букви и та й у вправі «Сорока та черепаха». Спочатку читаємо як старезна черепаха, вдруге- як молода сорока, а втретє-як досвідчена сорока.
  1. Пісня під мелодію «Коника-стрибунця»

Діти читають склади по рядками, один рядок читають хлопці, наступний-дівчата, і т.д. Потім міняються. Третій раз читають всі разом. Потім читають перші склади у кожному рядку.

Учні співають склади самостійно спочатку у повільному темпі, а потім у швидкому.

  • Діти, зараз ми заспівали склади під мелодію до пісні «Коник-стрибунець». Як ви вважаєте , це казкова пісня ? А чому( тому що у пісні відбуваються фантастичні події-дружба стрибунця і мухи)
  • Скажіть , що називається літературним або народним твором про вигадані, часто фантастичні події?( казка)
  • А що означає поняття «народна казка»?
  • А як називають твір, у якого є автор?
  1. Чарівний світ української народної казки
  • Ми з вами повертаємося до чарівного світу української казки. Прочитайте вислів.(2 рази) Чи ви згодні з автором цього вислову? Чому?
  1. Тлумачний словничок, вправа «Повітряні кульки»
  • У кожній казці зустрічаються невідомі слова. Ось саме ці слова нам роз’яснює тлумачний словничок.(Галявинка)

Діти читають за вчителем слова із частини вправи із мавпочкою, потім під наглядом вчителя самостійно швидко читають слова на одному подиху. Так само продовжується робота із другою частиною вправи.

  1. Робота із початком української народної казки «Кривенька качечка»

Вчитель вмикає аудіо супровід казки та діти, слідкуючи за диктором по тексту, слухають казку. Вчитель періодично зупиняє запис і перевіряє наскільки уважно діти слідкують за текстом.

  1. Завдання Хвалька

Діти знаходять в уривку речення і підкреслюють його. Читають речення всім класом.

Діти переглядають фрагмент мультфільму та знаходять в уривку речення про переглянуте. За бажанням діти переказують прочитане.

  • Діти, як ви вважаєте, як дід відноситься до баби?
  1. Сторінка міста «Алфавіт»

Діти «оживляють» велику букву И.

  1. Діти називають слова, які починаються з букв Йй і разом із вчителем друкують їх у зошит та малюють предмети за назвами.
  2. Фізхвилинка «Доброта»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Обертання Землі навколо своє осі

Мета: Ознайомити учнів із  процесом обертання Землі навколо своє осі

Ознайомити дітей із планетами Сонячної системи

 Закріпляти навички читання цілими словами та роботи із текстом.

 Виховувати бережливе ставлення до природи

Обладнання : відео матеріали, аудіо матеріали, ліхтарик, глобус.

 

Хід уроку:

 

  1. Лист Центаврика
  2.  
  3. Робота із ілюстрацією
  • Яка планета найбільша?
  • Яка планета знаходиться найближче до Землі?
  • Назвіть планети земної групи.

 

  1. Правило Мудрої Сови

Діти прослуховують аудіозапис, а потім двічі повторюють його

самостійно.

 

  1. Робота із тлумачним словничком

Діти прослуховуть інформацію про гномон, переглядають презентацію. Піісля повторення правила, розповідають правила сусіду по парті.

 

  1. Вправа «Повітряні кульки»
  • А тепер ми з вами прочитаємо слова, виконаємо вправу.

 

  1. Повідомлення від Адаптера

У повідомленні діти дізнаються про обертання Землі навколо своєї осі та добу.

  • Скажіть, Земля рухається навколо Сонця або навпаки?
  • А що таке Сонце?
  • За який час Земля робить оберт навколо своєї осі?
  • Як ми можемо назвати цей проміжок часу?
  •  
  1. Завдання від Питайлика

 

  1. Вправа «Фотоапарат»

Учні переглядають презентацію та записують правило з пам’яті

 

  1. Фізхвилинка
  2. Робота із текстом

- Що позначає поняття «паралельно»?

-Поміркуйте, чи змінюється довжина тіні у нашому місті впродовж дня?

 

  1. Практична робота

Мета практичної роботи показати яким чином працює гномон.

 Ліхтар виконує роботу Сонця. У затемненому класі вчитель імітує рух

 Сонця ліхтарем спочатку навколо глобуса. Діти роблять висновок, що ,

 коли одна із сторін планети Земля затемнена- у цій частині ніч, а коли

 освітлена- там день.

 

  1. Зоряні перегони

Упродовж 4 хвилин діти виконують тестове завдання. Коли час вийшов, сусіди по парті обмінюються зошитами та перевіряють виконання робіт один одного. Діти оцінюють роботи вербально, користуючись «словничком вчителя».

 

  1. Співання пісні «Україна»

 

  1. Робота із картою.
  • Діти, назвіть сусідів України.
  • Назвіть країну, у якої з Україною найбільший спільний кордон.
  • Назвіть країну, у якої з Україною найменший спільний кордон.
  • Які моря омивають нашу Батьківщину?
  • На березі якого моря знаходиться Одеса?

 

  1.  Пояснення домашнього завдання

 

  1. Фізхвилинка «Годинники»

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку