Урок читання "Робота над казкою Зірки Мензатюк "Золоте серце"

Про матеріал
Розробка уроку читання у 2 класі за підручником О.Я. Савченко з використанням інтерактивних вправ, діяльнісного підходу, завдань на розширення словникового запасу здобувачів освіти та аналізу тексту.
Перегляд файлу

Читання, 2 клас

Тема. Робота над казкою Зірки Мензатюк «Золоте серце»

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з літературною казкою, її автором; розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина, кінцівка), навчати їх визначати під час аналізу казки; навчати стежити за логікою описування подій; формувати вміння аналізувати вчинки персонажів твору; звернути увагу на пряме й переносне значення слів; близько до тексту за опорними словами (словами-маркерами) переказувати зміст казки; удосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати мислення, увагу, уявлення, пам'ять; виховувати бажання співчувати іншим людям, допомагати їм, бути добрими і милосердними;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, уміння вчитися: виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань;

соціальної/громадянської: співпрацювати в парі, групі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;

загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Обладнання: малюнки для пояснення значення слів, модель будови тексту у вигляді потяга, частини тексту, картки зі словами-маркерами для переказу, стікери для дискусії.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент. Вірш- автотренінг

Є до уроку підручник і зошит,

Бажання навчатись і настрій хороший.

Буду сьогодні старанно трудитись,

Щоб більше дізнатись, щоб краще навчитись.

2. Вправи зі швидкочитання ( Посібник «Читайлик»)

3. А над чим ми сьогодні будемо працювати, ми дізнаємось, коли я вам прочитаю значення цього слова.

У якому словнику можна прочитати значення слова, у орфографічному чи тлумачному?

Це розповідний народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил. 

4. Мотивація навчальної діяльності.

 -Що таке казка? Які казки ви знаєте? Чи хотіли б познайомитись з новою казкою?

- Казки бувають народні та літературні або авторські.

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми та завдань уроку

— Сьогодні ми ознайомимося з казкою, що створила сучасна українська дитяча письменниця Зірка Мензатюк. Вона в своїх творах активно розвиває рідну мову і культуру.

(Перегляд відео про письменницю)

-Скільки книжок написала письменниця?

2. Робота над казкою З. Мензатюк «Золоте серце»

1) Робота із заголовком. Вправа «Передбачення».

— Прочитайте назву казки (с. 35). Як ви її розумієте? Що означає «золоте серце»?

2) Словникова робота

Пояснення вчителем або учнями тлумачення слів, демонстрація малюнків

Персні — кільця з дорогого металу (золота, срібла), часто прикрашені коштовним камінням; каблучка, обручка

Сукня — жіночий одяг; плаття.

Середульша царівна – середня за віком.

3)Кероване читання

І частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...заплакана жінка».

— Що, на вашу думку, відбудеться далі? Як учинить найменша царівна?

— Чому ви так уважаєте?

ІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...малі діти плачуть».

— Що буде робити далі царівна, адже у неї залишилася лише одна монета? Обґрунтуйте вашу думку.

ІІ частина. Виразне читання вчителем казки до слів «...сумну-пресумну».

— Як учинить найменша царівна тепер? Монеток у неї вже немає.

Дочитування казки вчителем до кінця.

Перевірка емоційного сприймання змісту

— Чи сподобалася казка? Що вас здивувало? вразило?

— Чи справдилися ваші очікування щодо змісту казки?

Фізкультхвилинка з LEGO ( уявіть, що ви царівни та царевичі, я одягніть корону (на голові цеглинка), походіть з нею, тепер одягніть персні, походіть з короною та перснями.

4) Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

Диференційоване читання.

  •          Просигналізуйте цеглинками, хто може прочитати цю казку сам та знайти слова, вжиті у прямому та переносному значенні.
  •          Кому ще треба допомога, читають з учителем.

-У яких словосполученнях слово золотий має пряме значення? У яких переносне? У якій частині (зачині, основній частині чи кінцівці) вони знаходяться?

Робота з «Читацьким колесом» (в групах). 3 хв.

(Діти складають запитання за змістом тексту).

Вправа «Обери позицію»

  •          Чи правильно вчинила найменша донька, нічого собі не купивши?

ТАК     НІ     НЕ ЗНАЮ

-Аргументуйте свою думку.

 

 

ІІІ. Рефлексія

-Чого навчає нас казка? Перекажіть її вдома батькам.

 

docx
Додано
10 липня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку