До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок читання Тема. Звуки [п], [п′], буква Пп. Читання складів, слів і речень. Удосконалення навичок звукового аналізу слів.

Про матеріал

Тема. Звуки [п], [п′], буква Пп. Читання складів, слів і речень. Удосконалення навичок звукового аналізу слів.

Мета: вчити дітей правильно вимовляти звуки [п], [п′]; ознайомити учнів з новою для них літерою Пп; удосконалювати вміння впізнавати звуки [п], [п′] у словах, робити звуко-буквений аналіз слів;

Формувати навички читання складів, слів і речень із вивченими буквами; розширювати та збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів, пам'ять, пізнавальний інтерес;

виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання та любов до природи.

Перегляд файлу

Тема. Звуки [п], [п′], буква Пп. Читання складів, слів і речень. Удосконалення навичок звукового аналізу  слів.

Мета:  вчити дітей правильно вимовляти звуки [п], [п′]; ознайомити учнів з новою для них літерою Пп; удосконалювати вміння впізнавати звуки [п], [п′] у словах, робити  звуко-буквений аналіз слів;

Формувати навички читання складів, слів і речень  із вивченими буквами; розширювати та збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів, пам’ять, пізнавальний інтерес;

 виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання та любов до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Форма проведення:  урок – день народження 

 

 

Методико – дидактичне забезпечення уроку: Мультимедійна презентація

«День народження букви «пе»,   мультимедійний проектор,  відеоролік «Кошенята», «Уроки тітоньки Сови»,  підручник для 1 класу Українська мова. Буквар: Ч. 1/  К.І.Пономарьова – К.: УОВЦ «Оріон», 2018,  предметні малюнки  звірів, картки для парної роботи, таблиця,  сигнали, плакат «Правильно сиди під час письма», мікрофон.

 

                                             Хід уроку

I. Організаційний момент.

- готовність до уроку

- створення емоційного настрою уроку

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку готувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мовлення розвиваємо!

 

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти сьогодні у нас незвичайний урок,  адже по дорозі до школи  знайшла лист. Прочитала кому він адресований – виявляється нам, 1-Б класу КЗШ №55.

-         Першачки, прочитаємо цей лист!(читає учень або вчитель)(Слайд 2)

Дорогенький 1-Б клас!

На день народження запрошую Вас!

Візьміть в дорогу навики й знання

Чекають на Вас сюрпризи та нові знання.

З повагою буква П.

  • А хіба ми таку букву вже знаємо? Нам вона не відома. Давайте перевіримо.

Букв вже вивчено чимало

Час згадати їх усі.

1. Бліц - опитування. Гра «Назви букви».

- Ось  ми  і у місті букв.  Це  півник. А в яких казках зустрічається цей казковий герой? ( «Котик та півник», «Коза-дереза»). Півень – це свійський птах.

- Він вам показує букву, ви називаєте її і промовляєте звук. Визначайте голосний чи приголосний.(Слайд  3)

2. Читання складів за променевою таблицею.(Слайд 4)

3.Читання речень  та виправлення помилок. Вправа «Читай уважно та виправляй» ( Слайд 5)

Висновок: Ми повторили всі вивчені букви і готові подорожувати далі.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

   Буква П нам ніде не зустрілася. Отже, сьогодні ми познайомимося з цією літерою  та дізнаємося,  які звуки вона позначає.  І звичайно, поспішаймо на День народження.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком.

  1. Виділення приголосних звуків[п], [п′] у мовленні. (Слайд 6)

-  Подивіться, кого ми зустріли по дорозі?(Пугач). Це – хижий птах, який живиться дрібними птахами та гризунами. Від сови відрізняється двома пучками пер на голові, які утворюють «вушка». Послухайте віршик.

-Про яких птахів у ньому розповідається?

Пугач хвалиться пінгвіну:

- Півень дав мені пір’їну

Причеплю, причепурюся,

Потім паві покажуся.

(Пугач, пінгвін, півень, пава)( Слайд 6)

- Повторіть за мною назви птахів: пугач, пава. З якого звука починаються ці слова? Пригадайте  інших птахів, у назвах яких зустрічається цей звук? ( пелікан, перепілка, папуга). У яких словах звук [п] зустрічається двічі?

А який перший звук чується у словах пінгвін, півень? Яке ще слово з вірша про птахів починається звуком [п′]? (Пір’їна)

- Виявляється,  пугач теж поспішає до нової букви на День народження. І для вас у нього є  корисна інформація.

2. Артикуляція звуків [п], [п′], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою. 

-  Вимовте звуки [п], а потім [п′]. Спочатку щільно притискуємо губи, а потім різко розкриваємо, випускаючи повітря з шумом назовні. Звуки вимовляємо глухо, без участі голосу. Який це звук голосний чи приголосний?

-  Пугач хоче, щоб ви порівняли звуки [п], [п′]. Що в них спільного, а чим відрізняються? ([п]- твердий,  [п′]- м’який).

3. Робота з підручником ст. 78 «Блиц - опитування» (Слайд 7)

- Відкрийте наші букварики. На свято запрошений павич. Це – дуже гарний птах, з розкішним хвостом. Але такий хвіст мають тільки  павичі, а пави – зовсім непримітні. Ці птахи нагадують казкових Жар-птиць. У  павича до вас теж є завдання.

- Хто або що зображено на малюнку? (павич, мавпа, стовп)

- Визначте місце букви «пе» у словах, на початку, в середині чи в кінці чуємо цей звук?

- Назви перший склад у слові павич? Другий? Назви звуки у першому складі, у другому?( Можна викласти на дошці схему)

- Розкажіть, що робить буква «Пе» на кожному малюнку?(прикрашає хвіст павича, позує, показує на стовп). Прикрашає, позує, показує всі ці слова починається зі звука [п]. Який це звук, голосний чи приголосний? Твердий чи м’який?

4. Гра «Упіймай звук»(Cлайд 9)

- На день народження до нової букви поспішає  перепілка. Це – дикі та   свійські птахи.  Перепілки харчуються насіння, іноді поїдають комах.

- Допоможемо пташці вибрати подарунки для літери. Почувши слова зі звуком [п], [п′] плескайте у долоні.

Ручка, пенал, парасолька, зошит, папка, папір, альбом.

5. Гра «Розсели по будиночках»(Слайд 10)

- Наша перепілочка не може слова розселити по будиночках. Допоможемо їй, щоб вона вчасно потрапила на свято. В першій хатинці живуть слова з [п],  а в другій з [п′].

(півень, пелікан, підручник, спідниця, пилосос,  піаніно, пір’їна, помідор)

6.  Ознайомлення учнів із буквою Пп.

- Мавпочка, яка теж поспішає на День народження літери, нам допоможе.  Вона приведе нас до букви, якою позначаємо звуки [п], [п′]. Це буква «пе».(вішаю на дошку літеру Пп).(Слайд11-12)

Прийом «Керовані фантазії»

- Роздивіться її. На що схожа буква П?( Відповіді дітей) Послухайте віршик про літеру «пе»

  Гарні хлопці молодці

                    Закопали два стовпці,

                    Третій їм допомагав,

                    Перекладинку поклав.

- порівняти  велику і малу літеру Пп (розмір форма)

- друкування  в повітрі, пояснення вчителя.

- друкування Пп в зошитах або конструювання з конструктора ЛЄГО. 

 Фізкультхвилинка з мавпочкою.( роздати  картки тваринок, в назвах яких є звук [п], або немає)

- Підстрибули ті тварини, в назвах яких є чуємо [п],  присіли ті, в назвах яких є -[п′] підняли руки вгору ті, в назвах  яких немає звука[п], руки на пояс ті, в назвах яких немає звука [п′], руки вперед ті, в назвах яких є [п], [п′].

  7. Читання складів з вивченими буквами. 

а) Хорове читання складів за променевою таблицею, пірамідок складів, слів;

-  Папуга, який прилетів до літери «пе» на День народження приніс для вас завдання. Прочитайте склади , пірамідки складів.(Слайд 13-15 )

б)  Робота з Букварем (с.78) (Слайд16)

  Завдання від панди – мешканка далеких країн – Китаю, Тибету. Панду називають «бамбуковий ведмідь», бо півдня їдять бамбук.

-  Приголосні пішли в гості до голосних і утворилися склади. Прочитайте склади в таблиці рядками, а потім стовпчиками.(хором)( Склад 17)

Читання слів у стовпчиках.   ( читання «ланцюжком» ) 

  • Які слова утворилися зі складом  па-  на початку?  Чим слова відрізняються? (Літерами , значенням)   

г) Утворення слів зі складом по-( ст.79)

    - Пандочка прилетіла з далеких країн до нас на повітряній кулі.

- Які слова  утворилися зі складом по- на початку?  Складіть речення зі словами.

 Фізхвилинка ( Склад 18)

     V.  Закріплення знань, і вмінь.

      1. Читання складів і слів із вивченими буквами (с. 79). Логічно-аналітичні вправи.  Диференціація. (Слайд19)

- На День народження поспішає і пелікан. Це – дуже великий птах. У нього  величезний  дзьобом з  еластичним шкіряним мішком, у який він складає рибу. Він добре плаває, але пірнати не може. На території України цей птах живе на річці Дунай. 

- Він пропонує вам попрацювати самостійно.

Група А

- Прочитайте самостійно склади, надруковані  в підручнику в таблиці.  Прочитайте пошепки слова, які утворилися зі складів.

Група Б

- Читання складів з таблиці по одному разом з вчителем.

Перевірка.

  1. Робота з текстом.( Слайд 20)

- Подивіться, до літери «пе» на день народження завітав мешканець Антарктиди – пінгвін. Цей птах не вміє літати, але дуже добре пірнає та плаває. Живиться рибою. Давайте розкажемо йому про нашу країну. Як вона називається? Чим славиться? А тепер прочитаємо текст нашому птаху.

а)   Читання  тексту вчителем .

б)    Аналіз змісту за питаннями.

- Що побачили діти у селі? Що робили Пилип ті Павло? Чим займався Панас?

в) Читання тексту  «ланцюжком».          

г) Парна робота. «Ти - мені, я- тобі» Диференціація.

Група А

  • Прочитайте два уривки один одному пошепки та знайдіть малюнок до кожного.

Група Б Вправа «Буксир»

  • А ви попрацюєте зі мною.( Читання слів та речень по таблиці на дошці з вчителем)

Перевірка (Слайд 21)

- Прочитайте уривок до першого малюнка? До другого?

д) Добір заголовка до тексту (резервне)

  1. Проблемне запитання. «Віз запитань»(Слайд22)
  • Ось ще хтось поспішає на свято. Та це маленьке поні, яке тягне великий візок. Мабуть важко йому. Допоможемо, розв’яжемо!
  • Давайте подивимося,  хто завітав до букви «пе»  на іменини? (півник, пугач, павич, перепілка, мавпа, папуга, панда, пелікан, пінгвін, поні). Чому саме вони були гостями на святі?( Бо у словах є звук [п]або [п′], які позначаються на письмі буквою «пе»)(Слайд23)
  • Назвіть одним словом всіх гостей?( тварини).
  • Які птахи завітали до літери на День народження? А які звірі?
  • В яких назвах тварин двічі зустрічається буква «пе»?(перепілка, папуга)
  • А подивіться на таблицю. Яке слово зайве? Чому?
  1. Перегляд  мультфільму «Уроки тітоньки Сови» (Слайд24

VІ. Підсумок уроку

  1. Гра «Мікрофон».(Слайд25)

  До якої букви завітали на День народження? 

          — Які звуки вона може позначати?

  • Які слова запам’ятали з цим звуком?
  1. Релаксація. Оцінювання.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 грудня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку