Мета уроку - вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел, у розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення; прищеплювати інтерес до уроків математики;
поглиблювати знання учнів з основних правил харчування; розвивати вміння обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров'я їжі; виховувати навички бережливого ставлення до свого здоров'я.
Математика
3 клас
Тема. Читання трицифрових чисел, записаних у нумераційній таблиці. Додавання розрядних чисел. Творча робота над задачею
Мета:
з математики - вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел, у розв’язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення; прищеплювати інтерес до уроків математики;
з основ здоров'я - поглиблювати знання учнів з основних правил харчування; розвивати вміння обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі; виховувати навички бережливого ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: таблиця із задачами ; картки із завданнями.
Тип уроку: інтегрований урок (математика, основи здоров'я).
Хід уроку
I. Організаційний момент.
1. Емоційне налаштування учнів
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок математики розпочинаймо.
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
1-й учень |
3 · 7 |
12 : 2 |
5 · 5 |
36 : 4 |
6 · 8 |
40 : 5 |
2 · 8 |
21 : 3 |
2-й учень |
3 · 8 |
14 : 2 |
6 · 5 |
32 : 4 |
6 · 9 |
45 : 5 |
2 · 7 |
24 : 3 |
3-й учень |
3 · 9 |
10 : 2 |
5 · 7 |
28 : 4 |
6 · 7 |
35 : 5 |
2 · 9 |
27 : 3 |
3. Усні обчислення за завданнями 406; 407 (с. 61)
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо працювати над трицифровими числами, будемо вчитися читати й утворювати ці числа, продовжимо роботу над задачами на спільну роботу.
IV. Робота над темою уроку
- Для того, щоб дізнатися про що ми з вами ще сьогодні будемо говорити треба виконати завдання. Гра «Шифрувальник». Потрібно розв’язати вирази, поставити їх у порядку зростання і розшифрувати слово. Якщо ви справитеся правильно з роботою, то розгадаєте слово.
72:9:2 |
63:(54:6) |
54:9:3 |
72:(45:5) |
54:9:2 |
18:9×8 |
27:(3×3) |
45:(36:4) |
Т |
М |
В |
Н |
І |
И |
І |
А |
(72:9:2=4; (Т) 63:(54:6)=7; (М) 54:9:3=2; (В) 72:(45:5)=8; (Н) 54:9:2=3; (І) 18:9×8=16; (И) 27:(3×3)=3; (І) 45:(36:4)=5 (А) (ВІТАМІНИ)
- Чи потрібні людині вітаміни? (Так, потрібні для життя)
- Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
- Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.
- І ще запам’ятайте і враховуйте при складанні меню, що м’ясо, особливо жирне, перетравлюється в шлунку 4-8 годин, картопля і бобові – 3-4 години, хліб – 2,5 години, молоко – 1-2 години, а найшвидше – овочі та каші.
Щоб ви росли здоровими, ваші зріст і маса відповідали нормам, щоб не покидало бажання активної діяльності, треба правильно харчуватися продуктами, корисними для здоров’я.
2. Гра «Розгадай число». Читання чисел за нумераційною таблицею (с. 61, завдання 408)
— Запишіть числа, подані в першій таблиці.
— Прочитайте числа, записані в другій таблиці.
3. Гра «Обличчям до обличчя». Утворення чисел шляхом додавання чисел різних розрядів (с. 61, завдання 409)
— Розв’яжіть приклади з коментуванням.
— Зачитайте числа, у яких є всі розрядні одиниці.
— Зачитайте числа, у яких відсутні одиниці І розряду.
— Зачитайте числа, у яких відсутні одиниці ІІ розряду.
— Яке число утвориться, якщо у ньому будуть відсутні одиниці ІІІ розряду? (Двоцифрове)
4. Гра «Я – тобі, ти - мені».
- Привіт! Я вітамін А. Я живу у моркві. Якщо мене не буде в організмі – не побачиш, що написано у книжці.
- Я – Вітамін С – живу в смородині, цибулі, яблуках. Якщо не будеш С вживати – слабким будеш, будуть зуби випадати!
- Я – Вітамін В – живу в чорному хлібі. Якщо не будеш ти мене вживати – будеш плакати і погано спати.
- Я – Вітамін Д – живу у гарбузі. Підсилюю життєдіяльність і прискорюю ріст дітей.
- Я – Вітамін Е. Я живу у квасолі. Ефективно омолоджую організм людини, запобігаю руйнуванню клітинних протеїнів у складі крові, а також мозкової тканини.
Усі разом
Хто дружить із нами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
5. Робота над задачею на спільну роботу (с. 61, завдання 410)
Аналіз умови задачі. Складання і запис на дошці короткої умови задачі.
|
За 1 годину |
Треба набрати |
Кількість годин |
1-й оператор |
3 с. |
49 сторінок |
? |
2-й оператор |
4 с. |
— Розв’яжіть задачу за планом.
1) Скільки сторінок набирають обидва оператори за 1 годину?
2) Скільки часу оператори повинні працювати разом у такому темпі, щоб набрати 49 сторінок?
Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта учнів — за допомогою картки-підказки.
1) + =
2) : =
Взаємоперевірка виконаної роботи.
Розв’язання
1) 3 + 4 = 7 (сторінок) — обидва оператори за годину
2) 49 : 7 = 7 (год)
Відповідь: за 7 годин.
V. Розвиток математичних знань
1. Хвилинка-цікавинка.
- За 70 років життя людина з’їдає 10-12 тисяч яєць, випиває 10-14 тисяч літрів молока. На приймання їжі людина витрачає 6 років життя.
1. Аналіз задачі за розв’язанням у підручнику (с. 61, завдання 411)
— Розгляньте умову та розв’язання задачі.
— Скажіть, на яке запитання знайшли відповідь?
2. Самостійна робота
2.1. Робота з картками (Додаток 1)
2.2. Завдання «Склади задачу»
— Складіть задачу, подібну до попередньої, та розв’яжіть її. Сильніші учні записують розв’язання виразом. Під час перевірки кілька учнів записують варіанти своїх розв’язань на дошці.
— Отже, вираз · + є розв’язанням кожної задачі, яку ви склали на уроці.
3. Творча робота над задачею
— Відшукайте помилку в розв’язанні.
1) 9 : 3 = 3 (кг) — з другої ділянки;
2) 9 + 3 = 11 (кг)
Відповідь: усього 11 кілограмів.
— Розв’яжіть задачу правильно (усно).
4. Завдання з логічним навантаженням
Зразок: 123; 456; 789; 921; 384; 682; 109.
2) Завдання 412 (с. 62).
Відповідь: 200; 205; 220; 225; 240; 245; 700; 705; 720; 725; 740; 745.
Найбільше число 745.
VI. Підсумок уроку
Гра «Інтерв’ю»
— Як називають одиниці I розряду? (Одиниці)
— Як називають одиниці II розряду? (Десятки)
— Як називають одиниці III розряду? (Сотні)
VII. Домашнє завдання
С. 62, завдання 413; 414.
Додатки до уроку
Додаток 1
Картка 1
300+70+2 900+90+9 300+30+30 800-400-1 200+200+2 700+20+7 1000-900-90 400+100-50
Картка 2
1. Обчисли вирази:
400+400+40 900-500+50 300+20+8 600-400+4 500+50+9 600+60+4 200+500-70 800+100+1
Картка 3
1. Обчисли вирази:
500+200-40 800-400+60 600+200-500 300-300+300 700-200+400 400+300-70 1000-500+40 700+100-80
2. Задача З однієї грядки зібрали 5кг цибулі, а з другої – у 6 разів більше. Скільки всього кілограмів цибулі зібрали?