Урок "Читання трицифрових чисел, записаних у нумераційній таблиці. Додавання розрядних чисел. Творча робота над задачею"

Про матеріал

Мета уроку - вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел, у розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення; прищеплювати інтерес до уроків математики;

поглиблювати знання учнів з основних правил харчування; розвивати вміння обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров'я їжі; виховувати навички бережливого ставлення до свого здоров'я.

Перегляд файлу

Математика

3 клас

Тема. Читання трицифрових чисел, записаних у нумераційній таблиці. Додавання розрядних чисел. Творча робота над задачею

Мета:

з математики - вправляти учнів у читанні й утворенні трицифрових чисел, у розв’язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички;                                                        розвивати мислення, математичне мовлення;                                                                                     прищеплювати інтерес до уроків математики;

з основ здоров'я -  поглиблювати знання учнів з основних правил харчування;              розвивати вміння  обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі;               виховувати навички бережливого ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: таблиця із задачами ; картки із завданнями.

Тип уроку: інтегрований урок (математика, основи здоров'я).

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок математики  розпочинаймо.

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Хто швидше?»

1-й учень

3 · 7

12 : 2

5 · 5

36 : 4

6 · 8

40 : 5

2 · 8

21 : 3

2-й учень

3 · 8

14 : 2

6 · 5

32 : 4

6 · 9

45 : 5

2 · 7

24 : 3

3-й учень

3 · 9

10 : 2

5 · 7

28 : 4

6 · 7

35 : 5

2 · 9

27 : 3

 

3. Усні обчислення за завданнями 406; 407 (с. 61)

4. Математичний диктант

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати над трицифровими числами, будемо вчитися читати й утворювати ці числа, продовжимо роботу над задачами на спільну роботу.

IV. Робота над темою уроку

  1. Гра «Шифрувальник»

- Для того, щоб дізнатися про що ми з вами ще сьогодні будемо говорити треба виконати завдання. Гра «Шифрувальник». Потрібно розв’язати вирази, поставити їх у порядку зростання і розшифрувати слово. Якщо ви справитеся правильно з роботою, то розгадаєте слово.

72:9:2

63:(54:6)

54:9:3

72:(45:5)

54:9:2

18:9×8

27:(3×3)

45:(36:4)

Т

М

В

Н

І

И

І

А

 

(72:9:2=4; (Т)   63:(54:6)=7; (М)    54:9:3=2;  (В)   72:(45:5)=8; (Н)  54:9:2=3;  (І)  18:9×8=16;   (И)    27:(3×3)=3;   (І)               45:(36:4)=5   (А) (ВІТАМІНИ)

- Чи потрібні людині вітаміни? (Так, потрібні для життя)

- Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

- Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.

- І ще запам’ятайте і враховуйте при складанні меню, що м’ясо, особливо жирне, перетравлюється в шлунку 4-8 годин, картопля і бобові – 3-4 години, хліб – 2,5 години, молоко – 1-2 години, а найшвидше – овочі та каші.

Щоб ви росли здоровими, ваші зріст і маса відповідали нормам, щоб не покидало бажання активної діяльності, треба правильно харчуватися продуктами, корисними для здоров’я. 

2. Гра «Розгадай число». Читання чисел за нумераційною таблицею (с. 61, завдання 408)

— Запишіть числа, подані в першій таблиці.

— Прочитайте числа, записані в другій таблиці.

3. Гра «Обличчям до обличчя».  Утворення чисел шляхом додавання чисел різних розрядів (с. 61, завдання 409)

— Розв’яжіть приклади з коментуванням.

— Зачитайте числа, у яких є всі розрядні одиниці.

— Зачитайте числа, у яких відсутні одиниці І розряду.

— Зачитайте числа, у яких відсутні одиниці ІІ розряду.

— Яке число утвориться, якщо у ньому будуть відсутні одиниці ІІІ розряду? (Двоцифрове)

4. Гра «Я – тобі, ти - мені».

- Привіт! Я вітамін А. Я живу у моркві. Якщо мене не буде в організмі – не побачиш, що написано у книжці.

- Я – Вітамін С – живу в смородині, цибулі, яблуках. Якщо не будеш С вживати – слабким будеш, будуть зуби випадати!

- Я – Вітамін В – живу в чорному хлібі. Якщо не будеш ти мене вживати – будеш плакати і погано спати.

- Я – Вітамін Д – живу у гарбузі. Підсилюю життєдіяльність і прискорюю ріст дітей.

- Я – Вітамін Е. Я живу у квасолі. Ефективно омолоджую організм людини, запобігаю руйнуванню клітинних протеїнів у складі крові, а також мозкової тканини.

Усі разом

Хто дружить із нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

5. Робота над задачею на спільну роботу (с. 61, завдання 410)

Аналіз умови задачі. Складання і запис на дошці короткої умови задачі.

 

 

За 1 годину

Треба набрати

Кількість годин

1-й оператор

3 с.

49 сторінок

?

2-й оператор

4 с.

— Розв’яжіть задачу за планом.

1) Скільки сторінок набирають обидва оператори за 1 годину?

2) Скільки часу оператори повинні працювати разом у такому темпі, щоб набрати 49 сторінок?

Сильніші учні розв’язують задачу самостійно, решта учнів — за допомогою картки-підказки.

1)       +      =   

2)        :      =   

Взаємоперевірка виконаної роботи.

Розв’язання

1) 3 + 4 = 7 (сторінок) — обидва оператори за годину

2) 49 : 7 = 7 (год)

Відповідь: за 7 годин.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Хвилинка-цікавинка.

 - За 70 років життя людина з’їдає 10-12 тисяч яєць, випиває 10-14 тисяч літрів молока. На приймання їжі людина витрачає 6 років життя.

1. Аналіз задачі за розв’язанням у підручнику (с. 61, завдання 411)

— Розгляньте умову та розв’язання задачі.

— Скажіть, на яке запитання знайшли відповідь?

2. Самостійна робота

2.1. Робота з картками  (Додаток 1)

2.2. Завдання «Склади задачу»

— Складіть задачу, подібну до попередньої, та розв’яжіть її. Сильніші учні записують розв’язання виразом. Під час перевірки кілька учнів записують варіанти своїх розв’язань на дошці.

— Отже, вираз     ·      +       є розв’язанням кожної задачі, яку ви склали на уроці.

3. Творча робота над задачею

 З першої ділянки зібрали 9 кг моркви, а з другої — у 3 рази більше. Скільки кілограмів моркви зібрали разом з двох ділянок?

— Відшукайте помилку в розв’язанні.

1) 9 : 3 = 3 (кг) — з другої ділянки;

2) 9 + 3 = 11 (кг)

Відповідь: усього 11 кілограмів.

— Розв’яжіть задачу правильно (усно).

4. Завдання з логічним навантаженням

1) У математиці лише 9 цифр. Запишіть 7 трицифрових чисел, використавши ці цифри за умови, що одна і та сама цифра у числі не повторюється.

Зразок: 123; 456; 789; 921; 384; 682; 109.

2) Завдання 412 (с. 62).

Відповідь: 200; 205; 220; 225; 240; 245; 700; 705; 720; 725; 740; 745.

Найбільше число 745.

VI. Підсумок уроку

Гра «Інтерв’ю»

Як називають одиниці I розряду? (Одиниці)

Як називають одиниці II розряду? (Десятки)

Як називають одиниці III розряду? (Сотні)

  • В яких продуктах найбільше вітамінів?  (В овочах та фруктах)
  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Які труднощі виникали під час роботи?
  • Діти, пам’ятайте! Нема більшого багатства, як здоров’я ваше. На радість всім – і тату, й мамі ростіть усі здорові й гарні.

VII. Домашнє завдання

С. 62, завдання 413; 414.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до  уроку

Додаток 1

Картка 1

  1. Обчисли вирази:

300+70+2   900+90+9  300+30+30        800-400-1  200+200+2                            700+20+7                            1000-900-90              400+100-50

  1.    Задача                           З однієї яблуні зірвали 6 яблук, а з другої – у 3 рази більше. Скільки всього яблук зірвали?

Картка 2

1. Обчисли вирази:

 400+400+40 900-500+50  300+20+8  600-400+4                   500+50+9                            600+60+4                            200+500-70                            800+100+1                        

  1.    Задача                                             З однієї грядки зібрали 8 гарбузів, а з другої – у 4 рази більше. Скільки всього гарбузів зірвали?

Картка 3

1. Обчисли вирази:

500+200-40  800-400+60  600+200-500 300-300+300                     700-200+400              400+300-70                            1000-500+40              700+100-80                                     

2. Задача                                      З однієї грядки зібрали 5кг  цибулі, а з другої – у 6 разів більше. Скільки всього кілограмів цибулі зібрали?                

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
2034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку