Урок читання у 2 класі. Казка "Виноградар і змія"

Про матеріал
Дана розробка створена в рамках дистанційного курсу для учнів 2 класу. До розробки додається презентація, яка містить цікаві завдання.
Перегляд файлу

Тема. Коли щось робиш, думай і про наслідки. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка) Складання плану твору і переказування за ним казки (с. 45-46).

Мета: ознайомити учнів з болгарською народною казкою; формувати вміння визначати дійових осіб твору, аналізувати їхні вчинки, давати за вчинками характеристику персонажам; розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина кінцівка), навчати їх визначати під час аналізу казки; навчати складати план до тексту і переказувати текст за складеним планом, стежити за логікою описування подій; формувати навички правильного, виразного і свідомого читання тексту казки; розвивати творче мислення, увагу, уявлення, пам'ять, спостережливість; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати потребу дітей у здійсненні добрих учинків, у вияві милосердя, почуття відповідальності за свої дії;

Хід заняття

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Психологічна настанова. Вправа «Спіймай настрій»

— Посміхніться один одному, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму однокласнику (однокласниці). «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Посміхніться.

— Оберіть смайлик, що вам подобається і відповідає вашому настрою.

— Я бажаю вам бути старанними, уважними, усміхненими, творчими на уроці.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Мовленнєва розминка.

1) Робота за таблицею Шульте

Программы для развития ума (mindgames 3.3) - Мои программы - Soft - Каталог  статей - ProfessorVB

 2) - Прочитайте вихідний текст. А потім  2,3,4 один за вибором  (без пробілів, з переставленими буквами або дзеркальний ) https://childdevelop.com.ua/generator/letters/speedreading.html#preview

  1. Всі змії — м'ясоїдні хижаки. Травоїдних змій не існує Змії можуть дуже довго обходитися без їжі. Відомий випадок, коли змія-хабу нічого не їла 39 місяців і залишилася жива, правда, втратила при цьому понад 60% маси свого тіла. Також більшість змій може терпіти тривалу спрагу. Приміром, одна королівська кобра прожила 5 років без єдиного ковтка води.
  2. Всізмії-м'ясоїдніхижаки.ТравоїднихзмійнеіснуєЗміїможутьдужедовгообходитисябезїжі.Відомийвипадок,колизмія-хабунічо гонеїла39місяцівізалишиласяжива,правда,втратилаприцьомупонад60%масисвоготіла.Такожбільшістьзмійможетерпітитривалуспрагу.Приміром,однакоролівськакобрапрожила5роківбезєдиногоковткаводи.
  3. Віс зімї — мя'содїні хжиаик. Трваодїних зімй не інсує Зімї мжотуь джуе двого обохдтиися бзе їіж. Вдіоимй впиаодк, клои зімя-ахбу нчігоо не їал 39 мсіяіцв і заилшлиася жвиа, парвад, вртаитла пир цоьму пноад 6%0 мсаи совго тліа. Ткаож бліьшсіть зімй мжое трептіи тирвлау српауг. Пирміорм, онда коорлвсіька кбора поржлиа 5 ркоів бзе єиднгоо квокта вдои.
  4. їімЗ єунсі ен йімз хиндїоварТ .икажих індїося'м — їімз ісВ,кодапив йимодіВ .іжї зеб яситидохбо огвод ежуд ьтужом,авиж ясалишилаз і віцясім 93 алї ен огочін убах-яімз илок.аліт оговс исам %06 даноп умоьц ирп алитартв ,адварп.угарпс улавирт итіпрет ежом йімз ьтсішьліб жокаТзеб вікор 5 алижорп арбок акьсвілорок андо ,морімирП идов актвок огонидє

-          Про кого розповідається у тексті? Що цікавого ви дізналися про змій?

3) Робота над скоромовкою.

Лисеня і вовченя

Їли ласощі щодня.

Кожен мав велику ложку,

Горщик порожнів потрошку.

— Як правильно вимовляти звуки, що позначає буква «ща»?

— Вимовте чітко і швидко: [шч].

— Читаючи скоромовку, правильно вимовляйте ці звуки.

3. Повідомлення теми та завдань.

— Ми читали українські казки, а сьогодні завітаємо до сонячної країни Болгарії, розташованої на узбережжі Чорного моря. (Демонстрування на карті.) Це країна, з якою межує Україна. Люди, які мешкають у цій країні, — болгари, тому й казка — болгарська народна. Працюючи над нею, ми будемо вчитися складати план, переказувати казку, визначати головних героїв, спостерігати за їхніми вчинками і давати оцінку. Але про кого ж буде ця казка, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.

4. Робота над текстом казки «Виноградар і змія» (с. 45)

Робота із заголовком

— Прочитайте назву казки (с. 45). Хто ще, крім змії, є персонажем казки?

— Хто такий виноградар? Від якого слова утворилося це слово?

— Як гадаєте, про що йтиметься у творі?

2)Слухання аудіозапису казки https://www.youtube.com/watch?v=W_904trDrNQ&ab_channel=StoryHub-%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%B9

3) Перевірка первинного сприймання змісту твору.

Перевірка емоційного сприймання змісту

— Чи справдилися ваші передбачення щодо того, про що казка?

— Що вас здивувало? Вразило? Що виявилося для вас несподіваним?

Словникова робота

·    Пояснення значення слів, виконуючи інтерактивну вправу на платформі                                   ( https://learningapps.org/display?v=p7z35qtz321 )

Виноградник — ділянка землі, засаджена виноградом.

Розгнівалась — розсердилась.

Відновити — знову почати перервані стосунки.

Купа — велика гора.

Господар — власник чогось.

Щосили — дуже сильно.

Кухоль — глиняний глечик.

Стати оддалік — стати далі, відійти.

·    Читання слів на одному подиху.

щось

дійшов

собі

бачиш

оддалік

минуло

вкусила

хвостата

каміння

відновитися

надумавши

розгнівалась

Фізкультхвилинка 

https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI&ab_channel=CreativeTeacher

4) Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

Читання казки учнями

Аналіз тексту за допомогою платформи learningsapp Гра «Перший мільйон» https://learningapps.org/create?new=301#preview

Бесіда з учнями

— До чого народ закликає, а що — засуджує у цій казці?

— Знайдіть і прочитайте речення, що передає головну думку казки. Чи може воно бути прислів'ям?

. Доповнення схеми (с. 46)

— Прокоментуйте свою роботу. Які наслідки мали дії батька та сина? Якими словами ви доповнили схему?

Читання казки за частинами. Робота над складанням плану (добирання заголовків до кожної частини)

— Про що йдеться в першій (другій, третій) частині?

— Який заголовок можна дібрати до неї?

(Орієнтовний план:

1) Дружба виноградаря і змії.

2) Злочин сина та його наслідки.

3) Колишня дружба не відновиться.

— Цей план буде для вас опорою під час переказування казки вдома.

Робота над прислів'ям

— Прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?

Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся.

— Чи може це прислів'я бути заголовком до прочитаної казки?

 Складання характеристики героїв казки (https://learningapps.org/display?v=pmjuhoata21)

— Оберіть слова, що характеризують сина і виноградаря..

Заздрість, жорстокість, жадібність, совість, чуйність, співчуття, доброта, чесність, турбота, тепло, порядність.

Виноградар      син

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Хвилинка-цікавинка

— А чи знаєте ви, що розміри змії весь час змінюються? Тварина росте, але її шкіра на відміну від людської, не встигає розтягуватися. І саме тому змія міняє шкіру, обдираючи її об гілки. Під старою шкірою вже виблискує нова.

2. Рефлексія

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»:

·    Сьогодні я намагався(лася)...

·    Найкраще мені вдалося...

·    Казка мене навчила...

— Оцініть свою роботу. Якщо ви вважаєте, що могли б попрацювати краще, підійміть руки вгору. Якщо ви працювали добре — потисніть свої долоньки. Якщо ви працювали чудово — поаплодуйте собі та товаришам.

3. Домашнє завдання. Переказувати казку за складеним планом.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Будаева Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
1160
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку