Урок читання у 3 класі. А.Григорук В гурті й пісня в лад іде""

Про матеріал
Розробка уроку читання у 3 класі на тему "А.Григорук "В гурті й пісня в лад іде" з використання інтерактивних технологій.
Перегляд файлу

Урок читання (3 клас)

Тема. А. Григорук  « В гурті й пісня в лад іде»

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи

1.Привітання

- Парам-парэй!

- Хэй!

- Парам-парэй!

- Хэй! Хэй!

- Парам-парэй!

- Хэй! Хэй! Хэй!

- Настрій як?

- Ось так!

- Всі такої думки?

- Так!

- То ж з гостями привітаймось та урок розпочинаймо!

- Діти, пригадаємо правила, якими ми користуємось на уроках. Я буду показувати це правило, а ви його називати (працювати дружно, правило піднятої руки, один говорить - інші слухають)

II. Читання девізу уроку.

  • Тільки що я почула від вас, що настрій у вас ось такий. Напевно, це тому, що після вихідних ви всі раді бачити один одного.  А що ще може підняти людині настрій, крім приємної зустрічі? (Музика, пісня, танці, подарунки)

 

  • Сподіваюсь, що у мене сьогодні буде настрій ще кращий від нашої дружної та плідної роботи  на уроці читання. Тому пропоную взяти девізом нашого уроку ці чудові слова  (на дошці):

Не просто слухати, а чути!

Не просто дивитись, а бачити!

Не просто відповідати, а міркувати!

Дружно і плідно попрацювати!

  • Нагадайте мені, скільки хвилин триває наш урок? (45)
  • Я пропоную вам провести сьогодні  не зовсім звичайний урок , а

Ребус (урок “”хлопці  каваих хвилі нок)

III. Мовленнєва розминка   (НА МАГНІТНУ ДОШКУ ПРИКРІПЛЯЮ НАЗВУ ЕТАПУ УРОКУ)

Цікаві хвилинки для мовної розминки

  • Щоб виразно читати, треба мати сильні легені, повороткий язичок та здорові очі. Тому потрібно постійно тренуватися.

Вправи для очей

- На що схожі наші оченята? (На сонечко, такі ж кругленькі і випромінюють доброту, розум, вихованість)

- Уявили, що очі-сонечка, які зігрівають нашу планету.

- Вправа «Стовпчик» (очі вгору, додолу), « Маятник» (вліво, вправо), «Катання з гірки»(рух по діагоналі), «Рух по квадрату»,

«Відпочинок» (заплющили очки)

  • Очки до роботи готові, перевіримо як вони вміють уважно читати.

 

Гра «Зайве слово» (читають тільки очі)

Край          тихо        сила           гарне

Край          тихо        сила           гасне

Грай          тихо         рила          гарне

Край          лихо        сила           гарне

Край          тихо        мила          гарно

  • Тренуємо легені і язичок:

Артикуляційні вправи (повторюємо 3 рази)

  • Повних вдих через носик, видих через ротик
  • Ротик закритий, язичок впирається то в праву, то в ліву щоку
  • Язичок притиснутий до піднебіння, голосно цокаємо
  • Подуємо вітерцем, а тепер вітрищем
  • Відтворимо шипіння змії (ш-ш-ш)
  • Перетворимося на тигренят (р-р-р)
  • Язичок та легені в порядку, перевіряємо:

Читання скоромовки

(спочатку читає вчитель, потім показує дітям зображення сонця і дощика, якщо сонце – мовчки, дощик – швидко. Тренуємося усі, а потім відповідають окремі учні)

Сєва взяв до рук сопілку,

І заграв нам пісню дзвінку.

  • Навіщо нам потрібно читати скоромовки? (Щоб правильно, чітко вимовляти слова)
  • Залишилось перевірити ваші вушка. Послухайте та назвіть слово, яке заблукало.
  • Березень, квітень, грудень, травень            корова, вовк, лисиця, ведмідь
  • Веселий, сумний, радісний, радіти             стрибати, радіти, сміх, сміятися

IV. Перевірка домашнього завдання.

Цікаві хвилинки знань перевірки

-А перевірити ваші знання мені допоможе цей  кубик.

Кубик, діти, не простий, Кубик, діти, чарівний,

Він доріжки прокладає і знання перевіряє.

(на кожній стороні куба початок речення, треба його закінчити)

  • Ми вивчаємо розділ… ( Оповідання про справи твоїх ровесників)
  • Ровесники –це… (Діти вашого віку)
  • Директор школи, вчитель, письменник…Про кого це? (В.Сухомлинський) Що про нього запам’ятали?
  • Твори В.Сухомлинського…(Кінь утік, Гвинтик, Красиві слова і красиве діло, Який слід повинна залишити людина на землі))
  • Билю і няйроохо родупри. (Оповідання «Перебите крило» написав… (Є .Гуцало)
  • А_а_о_і_     _ _и_о_у_ Хто це? (А.Григорук)
  • Яке оповідання цього автора прочитали? Пригоди кого описує автор у своєму творі? Як його ім’я? Що ви знаєте про нього і про його родину? (Хто міняє, той нічого не має. Дениско Бублик, має маму, тата, сестричку, дідуся та бабусю)
  • Ми з вами прочитали, що родина Бубликів дуже любить повчати свого маленького хлопчика, то ж пригадайте, чиї це слова і що вони нагадують)

 

Гра «Збери прислів’я »

 

Цікаво було подивитися, як                        міняють шило на мило

Хто міняє, той                                               нічого не має

Міняйло                                                        без штанів ходить

Як по щирості, то                                         їй було жаль Дениска

 

  • Яке речення не є прислівям?
  • Дякую кубику за допомогу! А нас чекають наступні

 

 

 

Цікаві хвилинки-новинки

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

  • А розпочати ці хвилинки мені хочеться красивою легендою (розповідає підготовлена учениця)
  1. Легенда про пісню

       Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи обрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, росіяни – владність…

        Обдаруваши всіх, підвівся Бог зі свого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була босою, одягенутою у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові вінок із червоної калини.

 - Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь.

 - Я – Україна, а плачу, бо стогне земля моя від пролитої крові та пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, у своїй хаті немає правди і волі.

 - Як же зарадити твоєму горю? Є у мене дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня.

    Узяла дівчина дарунок, низько вклонилася і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ. З тих пір дивують увесь світ українські пісні.

 

2. Бесіда

- Як ви гадаєте, чому саме про пісню почала я свою розповідь? (Можливо, сьогодні ми будемо читати твір , присвячений українським пісням)

 - Так, на уроці ми дізнаємося, яке значення має пісня в житті людей і в житті кожної родини.

- І розповість нам про це А. Григорук у своєму творі (НА ДОШЦІ)

«Вгуртійпіснявладіде»

- Що нагадує вам назва твору? (Прислівя )

- Як ви думаєте, про що у ньому йдеться?

- Прочитайте заголовок  весело, сердито, жалібно, відповідно до знаку в кінці речення (!?), утворіть спонукальне речення. (Співайте, бо в гурті й пісня в лад іде)

- Що ми знаємо про спонукальне речення? (Воно спонукає до дії)

- Отже, пропоную заспівати, ЩОБ ВПЕВНИТИСЯ, ЩО НАШ ГУРТ 3-а КЛАСУ вміє не тільки дружно працювати, а й ладно співати.

«Пісня «Грицю-Грицю»

Грицю, Грицю до роботи!   Грицю, Грицю, молотити,   Грицю, Грицю, роби хліб

В Гриця порвані чоботи.      Гриць нездужає робити.     Кахи, кахи, щось охрип

Грицю, Грицю, до телят    Грицю, Грицю, врубай дров Грицю, Грицю, іди їсти,

В Гриця ніженьки болять    А Грицько щось нездоров. Ой, чекайте, де б то сісти.

 

3.Словникова робота.

- Щоб вірно вимовляти слова, які зустрінуться на в оповіданні, пропоную ознайомитися з ними. (Читання «Луною» за вчителем)

Мовчакуватий                поприходять             господа

Упораються                   впівголоса                нищечком

Заспівувач                     дослухаючись          спроквола

Попримовкають          усміхаючись           цибатий, віниччя, погребня

  • Попрацюємо із словами з 1 та 2 стовпчика. Прочитайте іменники, прикметники, дієслова. Визначте рід прикметників, час дієслів.
  • У якому стовпчику слова зовсім незрозумілі?
  • Дізнаємось їх значення у «Довідковому бюро», а працює у нас в ньому сьогодні

«Довідкове бюро»

(вчитель читає слово, а учень з «бюро» його значення на стор. 86)

4. Слухання оповідання

- Будьте уважні, я прочитаю вам оповідання, а ви дасте мені відповідь на питання «Що любить робити сімя бубликів, зібравшись разом ? »

 

5. Перевірка первинного сприймання

- Хто готовий дати відповідь на моє питання? (Родина любить співати пісні)

  - Назвіть дійових осіб оповідання.

 - Доведіть словами із тексту, що в родині Бубликів люблять пісню і дорослі, і діти.

6.Повторне читання тексту учнями

- гра «Ланцюжок» (усі по одному реченню)

 - гра «Бджілка» (залишок казки читають усі напівголосно)

7. Відповіді на питання за змістом прочитаного.

— Про що розповідають у родині Бубликів вечорами?

— Знайдіть і прочитайте опис дідуся.

— Як у родині ставляться до пісні? Доведіть свою думку рядками тексту. — Прочитайте, які почуття охоплювали Дениска.

— Чи всі добре заспівали? Як закінчив співати Дениско? Чому хлопчик «півня пустив»?

— Що сказали дідусь і бабуся після співу? А як повелася Мар'янка?

- Чи можна назвати родину Бубликів дружньою? Чому?

- Яке значення має пісня в житті людини?

- Отже, ми з’ясували, що пісня дуже потрібна людям, вона і звеселяє, і об’єднує.

А яка ж буває пісня, з якими прикметниками асоціюється вона у вас?

Пісня (яка?)

8. Робота в групах

Пісня (на дошці)

Діти пишуть свої прикметники, віддають вчителю, прикріпляють до дошки.

9. Настав час наступної цікавої хвилинки – спортивної розминки.

 

VI. Закріплення вивченого.

                         Цікава хвилинка – закріплення  частинка

  1. – А зараз я хочу перевірити чи уважно ви читали оповідання?

Інтерактивна вправа « Голосування ногами».

Я читатиму речення, деколи  навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його  в тексті. Якщо речення  неправильне, то тупотіть ногами , якщо правильне – сидіть тихо.

 

Як підуть усі на роботу, та упораються по господі, та поснідають, любо тоді посидіти…

 

Пісню в родині бубликів люблять однаково що малі, що великі.

 

І перший заспівувач у них – бабуся.

 

Ми співали і вам спасибі.

 

Три останні рядки дружно повторюють усі гуртом.

 

От і вважай, що вчинив, як справжній молодець.

 

  1. Читання уривку тексту в особах.

 

3.  Вправи на швидкість читання.

- На уроках читання ми з вами вчимося не тільки виразно і правильно читати, а й швидко. Покажемо нашим гостям, як це ми вміємо.

А)  Знайдіть зачин казки, кінцівку, а що між ними?

Читаємо зачин - гра «Кидок-засічка»

 

Б) Знайдіть абзац, що починається словами : «Два останні рядки»

 гра «Заєць і вовк»

 

В) Знайдіть абзац «Ми співали і вам »- гра « Блискавка» (починають читати звичайно, після слова «Блискавка» читають швидко до слова стоп)

 

- А зараз об’єднаємося в пари і перевіримо, як ви запамятатали зміст оповідання.

 

 

 

4.Тестування (робота в парах)

1. Де люблять посидіти увечері члени родини?

а) На причілку; б) на ґанку.

2. Хто перший заспівувач у родині?

а) Тато; б) дідусь.

3. Про що співала родина?

а) Про сонце; б) про місяць.

4. Що уявляється Денискові, коли лунає пісня?

а) Що все довкола зачароване співом;

б) що все довкола засинає.

5. Хто зробив Денисові зауваження?

а) Бабуся; б) Мар'янка.

6. Як закінчується приказка: Не співається пісня,... ?

а)... без соліста; б)... без заспівувача.

Самоперевірка. (Відповіді на дощці)

 

  1. Визначення головної думки оповідання.  (На дошці питання, а у скринці відповіді, треба знайти відповідність питання і відповіді)

 

Яка головна думка оповідання? (У дружній родині вміють і працювати, і відпочивати.) Що, крім пісні, об'єднує членів родини? (Уміння підтримати одне одного словом, взаєморозуміння, доброзичливе ставлення старших до дітей і дітей до батьків, бабуні й дідуся.) Що допомагає родині розуміти одне одного? (Щире слово. Старші члени родини знають чимало народних висловів, вживають їх у мовленні. Діти переймають ці знання.)

 

— Прочитайте прислів'я в підручнику (с. 86). Поясніть його.

 

  • А які б поради іншим діткам ви хотіли б дати, як треба поводитися у родині?

 

  1. Цікава хвилинка – святкова частинка.

Спробуємо скласти віршик

(Де  щаслива)        родина,

(Там щаслива)       дитина,

(Дитина-це)        свято,

(Для мами і )        тата.

  • Саме за таку родину, яка завжди словом підтримає, пораду дасть, допоможе, зрозуміє, я пропоную наш сьогоднішній урок закінчити святковим салютом .

Діти лопають надувні кульки (в кульках домашнє завдання)

 

vII. Підсумок уроку

 - Над яким твором  працювали ?

 - Хто  автор ?

 - Який висновок з прочитаного треба зробити ?

 - Що на уроці найбільше сподобалось ?

 

VIII. Домашнє завдання

Читати твір, виконати сторінку у зошиті, скласти свій віршик або пісеньку про родину (за бажанням)

 

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку