Урок читання Василь Сухомлинський «Байдужість до батька-матері не прощається»

Про матеріал
Відкритий урок з читання у 6 класі Василь Сухомлинський «Байдужість до батька-матері не прощається» для учнів з інтелектуальними порушеннями
Перегляд файлу

Тема. Василь Сухомлинський «Байдужість до батька-матері не прощається»

Мета: На прикладі  твору В.Сухомлинського показати учням бездушність, черствість дітей у ставленні до своїх батьків; учити школярів справжнім стосункам у сім’ї, що будуються   на любові та взаєморозумінні, доводити, що байдужість, егоїзм та погане відношення до батька - матері руйнують спокій,  мир  і злагоду в родині;

розвивати навички самостійного читання, пошуку потрібної інформації; розвивати та коригувати творчі здібності, уміння логічно й послідовно доводити твердження, робити висновки на підставі спостережень над текстом твору, описувати власні почуття, викликані художнім словом, робити порівняльну характеристику образів, співставляти відношення героїв до батьків  зі своїм особистим ставленням до батька- матері; 

виховувати в учнів доброту, любов і велику  повагу до рідних людей. Формувати життєву компетентність.

 

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку Microsoft Office PowerPoint, текст новели,   роздатковий матеріал.

 

Тип уроку: урок формування нових знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

Вступна частина уроку

 

I. Організаційний момент

 

1. Ось дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав

Тож дарма часу не гаймо

І урок наш починаймо.

  1. Перевірка готовності до уроку

Яким повинен бути наш урок?

(учні підходять до дерева знань на яке вішають  листочки і читають)

Урок має бути :                                    Ми будемо:

  • Цікавим                                      уважні
  • Навчальним                              розумні
  • Трохи казковим                         активні
  • Організованим                          кмітливі

 

 

ІІ. Підготовка артикуляційного апарату до читання

 

Дихальна гімнастика

 

* Вправа «Свічка» (повільний вдих носом, швидкий сильний видих ротом).

* Вправа «Їжачок» ( як сопе: швидкий короткий вдих носом, швидкий короткий видих ротом).

* Вправа «Вітер» («легенький вітерець» - легенько дмухають, «сильний» - сильніше дмухають, «ураган» - дихають ще сильніше).

Після цього обов’язково відпочивають.

 

Основна частина уроку

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

Учитель. Сучасна молодь під впливом комп’ютерних технологій майже нічого  не помічає навколо себе :  ні краси природи, ні дитячого сміху, ні приємних поглядів стариків, ні навіть переживань і страждань рідних та близьких людей. Усе реальне підмінює  віртуальним, чимось неіснуючим. Забуває про людяність, милосердя, сором, стає жорстокою , бездушною. Бракує  уміння любити, співчувати, радіти чи переживати за ближнього. Саме тому ми ще раз згадаємо і зясуємо зміст понять народної моралі, які стануть нам у пригоді  під час уроку  .

Гра «Закодовані слова»

(На екрані висвітлюються шість кіл із закодованими словами. Учні повинні назвати ці слова і  за допомогою уявного мікрофона пояснити їх значення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Мікрофон»

(Діти користуються картками, які знаходяться на партах) 

Любов – не що інше, як бажання щастя  іншій людині.

Людяність – добре відношення до оточуючих.

Добро  – гарне ставлення до кого-небудь.

Вдячність – готовність зробити добро у відповідь.

Зло – те, що комусь завдає болю, викликає страждання.

Байдужість – прохолодність, неуважність, безсердечність у ставленні до когось.

  1. Складання прислів’їв про доброту(робота в парах)

Пояснення їхнього значення

           Все добре переймай, а зла уникай.

           Добра справа сама себе хвалить.

           За добро добром платять.

Зле слово гірше дубини б’є.

Краса до вечора, а доброта навік.

 

1. Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні на уроці ми розпочинаємо вивчати новий розділ, який має назву
“Будьмо справжніми людьми”

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Що означає бути справжньою людиною?

На це питання ми дамо відповідь, прочитавши цікаві і повчальні твори. А
розпочнемо ми з оповідання Василя Сухомлинського “Байдужість до
батька-матері не прощається”.

– Всі ви любите своїх батьків і коли на деякий час розлучаєтесь з ними,
з нетерпінням чекаєте зустрічі. Що потрібно для того, щоб батьки були
щасливими і задоволені вами, ви дізнаєтеся, прочитавши оповідання.

 

  1. Довідкове бюро.

 

Слайд «Любов Сухомлинського до батьків»

 

  1. Запис дати і теми уроку на класній дошці, учні – у зошитах.

 

Словникова робота:  хлібороб – це професія людей, які вирощують зерно; диригент – людина,яка керує виконанням твору оркестром, хором, ансамблем.

5. Первинне читання оповідання вчителем.

Опорне запитання

– Яку таємницю розповіла Білокосій матері Чорнокоса?

7. Фізкультхвилинка.

6. Повторне читання оповідання учнями (останній абзац не читають).

- Назвіть головних героїв твору.

Робота в групах

  1. Групова робота  . Учні розподіляються на  2 групи та дають характеристику синам Білокосої та Чорнокосої матері.

7. Мовчазне читання останнього абзацу оповідання

-Яка основна думка оповідання?

– Зараз ви прочитаєте останній абзац мовчки. Після того, як ви прочитаєте,
дасте відповідь на таке запитання:

– Чому байдужість до батька-матері не прощається?

– Яка головна думка оповідання “Байдужість до батька-матері не
прощається” ?

(Головна думка оповідання “Байдужість до батька-матері не прощається” –
любити, поважати і ніколи не забувати про своїх батьків, адже байдужість
до батька-матері не прощається).

 

Під час мовчазного читання читаю з Ковальовим А, Регуличем О.

 

Закріплення і узагальнення матеріалу

8. Бесіда за змістом оповідання.

– Чому обидві матері були щасливі?

Ким хотіла бачити свого сина Білокоса мати?

Ким хотіла бачити свого сина Чорнокоса мати?

Коли зустрілися жінки?

Ким став син Білокосої матері? (засвоєння нової лексики)

Ким став син Чорнокосої матері?(засвоєння нової лексики)

Чому зраділа Чорнокоса мати?

Чому сумувала Білокоса мати?

Чому Білокоса мати попросила Чорнокосу побути з нею кілька хвилин на
одинці?

Що розповіла Чорнокоса мати Білокосій?

Чому байдужість до батька-матері не прощається?

9.

Що корисного ви можете зробити своїм рідним?

(перегляд відео «П’ятихвилинка з Робіком» з подальшим обговоренням)

Заключна частина уроку

1. Підсумок уроку.

Що ми читали сьогодні на уроці? Хто написав це оповідання?

 

Учитель. На завершення уроку ще раз хочу нагадати, що  батьки дуже люблять вас, своїм вихованням утверджують у ваших серцях почуття відповідальності за кожний крок, бачать вірними й відданими їм та  їхнім справам. І хотілося б  вірити, що ви не забудете своїх близьких, завжди будете доводити своїми вчинками,  поведінкою, як ви любите та цінуєте  їх, бо байдужість, безсердечність  до батька, матері нікому  й  ніколи   не будуть прощатися. Як ви будете відноситися до своїх батьків, так і ваші діти будуть ставитися   до вас.

 І. Підсумки уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів

1.Рефлексія

Учитель. Настав час підвести підсумки. Я хочу у вас запитати:

  • Чи  досягли очікуваних результатів?
  • Чим зацікавили твори  Василя Сухомлинського?
  • Що корисного для навчання й подальшого життя винесли з уроку?

2. Пояснення домашнього завдання.

– На домашнє завдання вам потрібно

1гр - переказувати оповідання за планом (план роздаю); 2гр – вдавати відповіді на запитання до змісту оповідання в підручнику. Написати на листівці добрі побажання своїм рідним, і подарувати її їм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 серпня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку