25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Урок літературного читання.«Де жовте і блакитне удвох, там настає весна!» Зірка Мензатюк «Український прапор»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із казкою З. Мензатюк «Український прапор»; удосконалювати навички швидкого, свідомого, виразного читання; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати мовлення, фантазію, уяву, розширювати читацький досвід дітей, вміння виділяти головну думку; виховувати любов до рідного краю, повагу до символів України.

Перегляд файлу

 

Тема. «Де жовте і блакитне удвох, там настає весна!» Зірка Мензатюк «Український прапор»

  

Мета: ознайомити учнів із казкою З. Мензатюк «Український прапор»; удосконалювати навички швидкого, свідомого, виразного читання; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати мовлення, фантазію, уяву, розширювати читацький досвід дітей, вміння виділяти головну думку; виховувати любов до рідного краю, повагу до символів України. 
 Обладнання: портрет Зірки Мензатюк, прапор України, картка України, предметні малюнки, картки синього і жовтого кольору, аудіозапис фізкультхвилинки, комп’ютер, картки для творчої роботи.             
 Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I. Організаційний момент
Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

Одне одному всміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

II. Мовна розминка 
1. Фонетичні вправи 

  • Як свистить вітер?   с-с-с-с-с-с-с… 
  • Як шумить море? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш... 
  • Як дзижчить комарик? дз-з-з-з-з-з-з-з… 
  • Як виє завірюха? у-у-у-у-у-у… 

2. Робота над скоромовкою
Над квіткою гуде бджілка, 
Сидить в житі перепілка, 
На черешні горобець, 
А хто зловить – молодець! 

  • Прочитайте скоромоку мовчки.
  • Промовляємо за мною. 
  • Тепер промовляємо самостійно з радісною інтонацією. 
  • А тепер з сумною інтонацією. 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку 

Послухайте уривок із вірша Дмитра Павличка і здогадайтесь про що він.

Небеса блакитні 
Сяють з глибини, 
А пшеничні й житні 
Мерехтять лани. 
Образ цей не зблідне, 
Хоч минуть жнива. 
Це знамено рідне – 
Злото й синява. 

  •   Ви вірно здогадались, ми будемо сьогодні говорити про наш рідний український прапор. Тема нашого уроку казка Зірки Мензатюк «Український прапор». Навчимося виразно читати казку, виділяти головну думку.   

IV. Вивчення нового матеріалу   
1. Знайомство з короткою біографією Зірки Мензатюк.  

Зі́рка Заха́ріївна Мензатю́к (21 жовтня 1954, c. Мамаївці, Кіцманський район, Чернівецька область)  українська письменниця, журналіст. Писати вірші і друкуватися в районній і обласній газетах почала в шкільні роки (перший вірш був надрукований в 11 років). Навчалася на факультеті журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка. З 1988 донині на творчій роботі.

У різні роки вела в дитячому журналі «Соняшник» рубрики «Храми України», «Фортеці України», «Щоб любити», «Щоденник мандрівника», також рубрики про святині України в освітній радіопередачі для школярів «АБЦ» на Першому каналі Українського радіо.

 

 

2. Читає попередньо підготовлений учень  

  • Уважно послухайте казку і підготуйте відповідь на запитання: Що робила Марійка? 
    3.Гра «Бджілки»

Напівголосне читання учнями тексту, кожен – у своєму темпі.

  • Запам'ятайте слова, які ви не зрозуміли і ми спробуємо їх пояснити.
    4.Словникова робота

Погідне

Повеселішало

Барви

Паросток

Замилувалася

Волошка


ПОГІ́ДНИЙ - тихий, спокійний.

5. Перевірка первинного сприймання казки.  

  • Олівці яких кольорів використовувала Марійка під час малювання? 
  • Про що розмовляли жовта і блакитна барва? 
  • Що вони зробили? 
  • Який колір вони утворили разом? 
  • Про що це нагадало Марійці?  
    6.Фізкультхвилинка.

Танцювальні рухи під мелодію пісні «Україно, ми - Твоя надія!» 
7.Гра «Я почну- ти дочитай»  

Я буду читати початок речення а ви його другу частину. 

  • Хай небо буде погідне, ясне… 
  • У небі сяє сонечко, - … 
  • А внизу … 
  •  Взялися за рученьки… 
  • Пробудилася та й каже… 
  • Тепер же я знаю, - … 
  • Як нам … 

 

V. Узагальнення вивченого матеріалу 

  •   Отже, що намалювали наші барви? 
    Так це наш український прапор (стяг).

Синонімом до слова прапор є стяг.  Стяг – це прапор у вигляді жердини з укріпленим на ньому пучком кінського волосся, клином яскравої тканини, фігуркою тварини або іншим предметом, добре видним здалеку.

1.Працюємо в парі

Повторення правил роботи в парах

  •   Зараз ми попрацюємо в парах. Кожен з вас одержить прямокутники блакитних і жовтих кольорів. Подивіться на них й пофантазуйте, що можуть означати ці кольори на вашу думку. 

А тепер зачитайте свої думки. Прикрасимо нашими прапорцями карту України. 
2.Хвилинка-цікавинка. 
 Спеціально підготовлені учні розповідають цікаві факти про український прапор

• Значення синього та жовтого кольорів на прапорі традиційно також трактують як поєднання чистого, мирного безхмарного неба, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану – символу мирної праці і достатку. 
• Найбільший український прапор, який був намальований, з'явився в Києві в червні 2014 року. Волонтери на Оболонській набережній розмальовували величезну ділянку бетонного укосу набережної в кольори прапора України. В акції взяли участь тисячі киян.                   
• Найбільшим прапором України 30 на 45 метрів (1350 м²), занесеним у Книгу рекордів України, є "Донецький прапор", пошитий вдовою донецького шахтаря, пенсіонеркою Марією Бєлятковою з ініціативи Союзу творчої молоді Донбасу, 23 серпня 2007 року. 

3.Творча робота

Гра «Вкрадені слова»

  Один чарівник мав погану звичку. Він забирав з цікавих віршів слова, які йому сподобалися. Інколи він залишав у тексті перші букви від цих слів, щоб читач міг здогадатися якого слова не вистачає.

Прапор – це державний с…...

Він є в кожної д……;

Це для всіх – ознака с……,

Це для всіх – ознака ….. .

Синьо-жовтий п ….. маєм:

Синє – н….., жовте – ж…..

Прапор свій о…..,

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм г…..,

Ми з ним дружні і є…..,

Ми навіки є н……

Українським в У….. .

VI. Підсумок уроку 
 Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  •            Сьогодні на уроці ми ознайомилися… .
  •            Було цікаво … .
  •            Я зрозумів (ла) … .
  •            Мені сподобалося … .


 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дьоміна Тетяна Петрівна
    Дякую, гарна розробка уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 липня 2018
Переглядів
2186
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку