Мета: ознайомити учнів із казкою З. Мензатюк «Український прапор»; удосконалювати навички швидкого, свідомого, виразного читання; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати мовлення, фантазію, уяву, розширювати читацький досвід дітей, вміння виділяти головну думку; виховувати любов до рідного краю, повагу до символів України.
Тема. «Де жовте і блакитне удвох, там настає весна!» Зірка Мензатюк «Український прапор»
Мета: ознайомити учнів із казкою З. Мензатюк «Український прапор»; удосконалювати навички швидкого, свідомого, виразного читання; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати мовлення, фантазію, уяву, розширювати читацький досвід дітей, вміння виділяти головну думку; виховувати любов до рідного краю, повагу до символів України.
Обладнання: портрет Зірки Мензатюк, прапор України, картка України, предметні малюнки, картки синього і жовтого кольору, аудіозапис фізкультхвилинки, комп’ютер, картки для творчої роботи.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I. Організаційний момент
Пролунав шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок!
Одне одному всміхнімося
І мерщій до роботи берімося!
II. Мовна розминка
1. Фонетичні вправи
2. Робота над скоромовкою
Над квіткою гуде бджілка,
Сидить в житі перепілка,
На черешні горобець,
А хто зловить – молодець!
III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку
Послухайте уривок із вірша Дмитра Павличка і здогадайтесь про що він.
Небеса блакитні
Сяють з глибини,
А пшеничні й житні
Мерехтять лани.
Образ цей не зблідне,
Хоч минуть жнива.
Це знамено рідне –
Злото й синява.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Знайомство з короткою біографією Зірки Мензатюк.
Зі́рка Заха́ріївна Мензатю́к (21 жовтня 1954, c. Мамаївці, Кіцманський район, Чернівецька область) — українська письменниця, журналіст. Писати вірші і друкуватися в районній і обласній газетах почала в шкільні роки (перший вірш був надрукований в 11 років). Навчалася на факультеті журналістики Львівського національного університету імені Івана Франка. З 1988 донині на творчій роботі.
У різні роки вела в дитячому журналі «Соняшник» рубрики «Храми України», «Фортеці України», «Щоб любити», «Щоденник мандрівника», також рубрики про святині України в освітній радіопередачі для школярів «АБЦ» на Першому каналі Українського радіо.
2. Читає попередньо підготовлений учень
Напівголосне читання учнями тексту, кожен – у своєму темпі.
Погідне
Повеселішало
Барви
Паросток
Замилувалася
Волошка
ПОГІ́ДНИЙ - тихий, спокійний.
5. Перевірка первинного сприймання казки.
Танцювальні рухи під мелодію пісні «Україно, ми - Твоя надія!»
7.Гра «Я почну- ти дочитай»
Я буду читати початок речення а ви його другу частину.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
Синонімом до слова прапор є стяг. Стяг – це прапор у вигляді жердини з укріпленим на ньому пучком кінського волосся, клином яскравої тканини, фігуркою тварини або іншим предметом, добре видним здалеку.
1.Працюємо в парі
Повторення правил роботи в парах
А тепер зачитайте свої думки. Прикрасимо нашими прапорцями карту України.
2.Хвилинка-цікавинка.
Спеціально підготовлені учні розповідають цікаві факти про український прапор
• Значення синього та жовтого кольорів на прапорі традиційно також трактують як поєднання чистого, мирного безхмарного неба, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану – символу мирної праці і достатку.
• Найбільший український прапор, який був намальований, з'явився в Києві в червні 2014 року. Волонтери на Оболонській набережній розмальовували величезну ділянку бетонного укосу набережної в кольори прапора України. В акції взяли участь тисячі киян.
• Найбільшим прапором України 30 на 45 метрів (1350 м²), занесеним у Книгу рекордів України, є "Донецький прапор", пошитий вдовою донецького шахтаря, пенсіонеркою Марією Бєлятковою з ініціативи Союзу творчої молоді Донбасу, 23 серпня 2007 року.
3.Творча робота
Гра «Вкрадені слова»
Один чарівник мав погану звичку. Він забирав з цікавих віршів слова, які йому сподобалися. Інколи він залишав у тексті перші букви від цих слів, щоб читач міг здогадатися якого слова не вистачає.
Прапор – це державний с…...
Він є в кожної д……;
Це для всіх – ознака с……,
Це для всіх – ознака ….. .
Синьо-жовтий п ….. маєм:
Синє – н….., жовте – ж…..
Прапор свій о…..,
Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм г…..,
Ми з ним дружні і є…..,
Ми навіки є н……
Українським в У….. .
VI. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»