Конспект уроку ознайомить учнів із сучасною письменницею Наталкою Малетич.Урок пройде цікаво та пізнавально, оскільки він містить цікаві форми роботи: дидактичні ігри, різноманітні навчальні вправи для учнів.
Тема. Наталка Малетич «Парасолька»
Мета: вчити слухати і сприймати читаний текст; ознайомити учнів із сучасною письменницею Наталкою Малетич; вдосконалювати техніку правильного, свідомого, виразного читання; формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити посильні висновки з прочитаного; розвивати уяву, фантазію, зв’язне мовлення; збагачувати мовлення дітей образними словами і висловами; виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: сюжетні малюнки, портрет Наталки Малетич, малюнок до твору, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, картка із скоромовкою і словниковими словами, малюнок квіточки, аудіозапис фізкультхвилинки.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
"До успіху"
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
II. Мовна розминка
1. Робота зі скоромовкою
Дощ хлющить на зелен плющ,
Під плющем сховався хрущ.
Каже щиро хрущ плющу:
— Не боюся я дощу!
— Хто знає, що таке плющ? (Плющ — це витка рослина.)
Вчитель показує малюнок із зображенням плющу.
2. Гра «Дощик, дощик, злива, сонце»
Читання скоромовки напівголосно пошепки, голосно швидко, голосно скоромовкою, мовчки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (Дощ)
Несе мала Наталочка. (Парасолька)
Сьогодні ми звами прочитаємо казку сучасної письменниці Наталки Малетич «Парасолька». І дізнаємося, які пригоди трапилися із парасолькою. Навчимося виразно читати, правильно висловлювати свої думки.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь про письменницю.
Наталка Малетич - про себе: "За освітою – український філолог, однак учителем не стала. Зрозуміла, що то не моє, коли третьокласники на практиці в школі поцілили мені паперовим літачком просто в лоба. Тож із дітьми більше люблю дружити, аніж їх вчити-повчати. Саме тому 10-річна донька Вікторія – моя найліпша подруга. І, до слова, ми з нею разом читаємо та обговорюємо багато дитячих книжок.
Коли не читаю книжки і не пишу про них, тоді щось вигадую сама. Донька любить читати мої казки та оповідання «свіженькими», ще з ноутбука, тому часто чую від неї перші відгуки. Саме для Вікторії було написано цикл казок, які вийшли чотири роки тому книжкою «Про Зайчика-Забудька та інші історії».
Люблю слухати класичну музику (найліпше – наживо), поезію в авторському виконанні, кататися з Вікторією на велосипеді та роликах, плавати, лежати в траві, збирати пожовкле кленове листя, дивитися на морський прибій і як тече ріка. А ще – пекти тортики. Шкодую, що не навчилася гарно малювати.
Найбільше люблю читати книжки і писати про них, тому вела впродовж останніх півроку блоґ «Читландія» – про спільне читання мам і дітей. На життя заробляю редагуванням і компонуванням новин в Інтернет-виданні ZAXID.NET."
Читання слів луною за вчителем
Розплющив автомобільчики
Зіскочив ґумаках
Розклав ри́нвах
Висмикнув підвіконнях
Читають ті учні, на парту яких падає квіточка.
Дидактична мета. Вчити дітей розуміти думку автора твору, запам’ятовувати деталі сюжету.
Зміст. Учитель читає художній твір, після чого діти діляться на групи і отримують завдання – намалювати карту-схему подій. Виграє група, яка найкраще складе карту твору.
Завдання: намалювати карту до казки. Кольором позначити характери персонажів.
VІ. Підсумок уроку