Розкрити значення казок у житті кожної людини, у яких вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; сприяти розвитку, етичних та естетичних почуттів, розвивати акторські здібності, заохочувати до корисних справ; виховувати прагнення до добра і справедливості, бажання допомагати один одному.
Тема. Казка вчить як на світі жить
Мета: повторити вивчені казки, розкрити значення казок у житті кожної людини, у яких вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; навчати дітей слухати і бачити, формувати оцінні судження; розвивати їх зорову і слухову пам'ять, довільну увагу, спостережливість, сприяти розвитку, етичних та естетичних почуттів, розвивати акторські здібності, заохочувати до корисних справ; прищеплювати любов до читання ; створити атмосферу радості і насолоди від творчості; виховувати прагнення до добра і справедливості виховувати бажання допомагати один одному, вчити відрізняти добре від поганого.
Обладнання: презентація, ілюстрації до народних казок, дитячі малюнки, костюми казкових героїв, маски, пазли, музичний супровід гри.
Форма проведення: пізнавально- розважальна гра.
Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні, метод казкотерапії.
Прийоми: бесіда, « Мозаїка», « Мозкова атака», , інсценізація, загадки дидактичні ігри, вікторина.
Хід пізнавально- розважальної гри
І . Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою
( Звучить пісня « Сказки гуляют по свету»
1cлайд
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
ІІ.Повідомлення теми і заняття . Мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Казка — це надзвичайний і захопливий світ пригод. Вона приваблює усіх своєю чарівністю, незвичайністю. Їх з самого малечку нам розказують рідні, коли ми лягаємо спати не тільки для того, щоб ми заспокоїлись і потрапляли в казкові сни, а й для того щоб ми навчились мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості, доброти. Ми сьогодні повторимо вивчені казки, виконаємо дуже багато цікавих завдань, пограємо.
Зараз подивимося на екран і складемо прислів’я, яке стане девізом нашої гри.
2 слайд
« Мозаїка»
І
ІІ. Актуалізація опорних знань
3 слайд
3 слайд
3 слайд
«Телеграми від казкових героїв.»
— Хто з казкових героїв міг дати такі телеграми?
• «Я просте яйце знесла , як знесу золоте, приїду до вас у гості». («Курочка Ряба» )
— «Купив насіння, посадив на городі». (Дід із казки « Ріпка».)
• «Хату звільнили , плакати перестав». (Зайчик з казки «Коза-дереза».)
• «Пір'ячко мені скинули, лечу до вас». (Кривенька качечка.)
«Рятуйте, нас хоче з'їсти вовк!» (Семеро козенят із казки «Вовк і семеро козенят».)
«Битий небитого несе» « Лисичка-сестричка і вовк-панітрат»
Прем’єра казки на сучасний лад
Чому вчать нас ці казки?
Ріпка
Автор: Тихо. Серпень. Сонце лише
ранок літній розбудила.
На город швиденько вийшов
Суперфермер – дід Кирило
озирнувся, знову ходить
Дід: От земля так пайова!
Добре й щедро рідна родить:
Ріпка он стоїть яка !
Автор: смикнув раз за пагін, вдруге
сили всі зібрав, потяг,
та зелену красуню
зрушити не зміг не як.
Ріпка сильно в землю сіла,
лист зелений розпустила,
ніби пава на лугу
и не зірвати одному.
Кличе бабу він з городу:
Дід : Марфо ти чуєш ? Не лежи !
Хочу вирвать ріпку сходу,
То скоріш допоможи.
Баба : Ой, старий, ще дуже рано,
Не кричи мені дарма.
Я готую всім сніданок,
То ж часу зовсім нема.
Автор : Знову дід до баби кличе:
Бабо, кинь свої діла
Подивись у поле лише
Ріпка виросла яка!
Автор : Ось прибігла баба швидка,
Стали разом, узяли,
Дід - за ріпку, баба – слідом
Так разом і потягли.
Сонце десь у високості ;
Піт вже ллється зі старих,
Тільки ріпка, ніби в гостях,
У землі собі сидить.
Кличе баба вже онуку :
Баба : Чуєш, люба, поспіши,
Ріпку – ріпку велетня з городу
Вирвать швидко поможи.
Автор : Вийшла дівчина й питає :
Онука : Як же ріпку потягнути ?
Манікюр тобі зламаю,
Зачіску собі зімну !
Вся ця справа не для мене.
Дівка ж я – таки міська.
На городі може в мене
Заболить ще голова.
Баба : Треба справу цю завершить.
Автор : Відказала баба їй, -
Баба : А, як пенсію одержу –
Стану спонсором твоїм.
Автор : Знову стали.
Дід – за ріпку,
Баба й внучка теж взяли,
Піднатужилися швидко
Й разом троє потягли.
Полудень на небо хилить,
Добре натрудилися,
Але ріпка все сидить,
Хоч ти похилилася.
Сидять троє всі у полі
І відпочивають,
Коли внучка до собачки
Голосом гукає :
Внучка : Жуче, любий, бачиш :
В горі дід і баба. Поспіши,
Пригощу я тебе добре,
Ріпку вирвать поможи.
Автор : Знову стали на городі
Й разом дружно потягли,
Ріпку – дід за коси давні,
Баба діда за боки,
Пес не гає часу годі,
Взяв онучку за поділ.
Кличе Жук кицю Міну:
Жук: Слухай, Міно, не лежи.
У старим гарячу днину
Ріпку вирвать поможи.
Автор : Каже киця неохоче:
Киця : Я до ріпки не піду.
Хай же той, хто її хоче,
Той і тягне на біду.
Жук : Змилуйся, кицюню Міно,
Ти на поміч йди до нас.
Принесу тобі «Ливіну»
І смачненьких «Віскас»
Автор : Дід і баба напряглися,
І онучка потягла,
Жук старається, не писне
Й киця хвостик узяла.
Не подужали, тай годі :
Як же бути ? Що робить ?
Ріпка, наче на престолі,
У землі собі сидить.
Вже мозолі кожний має,
Та і вечір настає,
Сіли трішки відпочить
І подумать : що ж робить ?
Кличе Міна мишку з нірки :
Киця : Ти, Марушко, не лежи,
Чуєшь, плачуть, старі гірко ?
Вирвать ріпку поможи.
Мишка : Краще в нірці перебути.
Автор : Каже мишка –
Мишка : Бо дивись ненароком,
Хтось наступить,
Отоді вже покрутись.
Киця : Не тікай, Мишуню, в нірку.
Треба діду догодить,
А як вирвемо ми ріпку,
Дід усіх нас пригостить.
Автор : От сім’я велика дружно
За роботу узялась,
Стало зовсім їм дружно…
Тут вже ріпка й подалась,
Бо не витримать красуні,
Того натиску ніяк,
Це – не просто сам дідуля,
А сімейний вже підряд.
Впала ріпка на дідуся,
А дідуся – на бабусю,
А бабуся – на онуку,
А онука, будь-така,
Впала, просто на Жука,
Жук, хоч як не намагався,
На біду і сам попався :
Киці міні впав на лапку,
Киця б на мишку,
Та мишка – у шпарку.
І відразу всі зраділи :
Стало дружно поживать,
Землю добре оброблять,
Щоб наступного вже року,
Урожай зібрать нівроку !
Гра “Відтвори казку» Робота в парах Учасники гри розміщують героїх побачених казок в тому порядку, в якому вони з’являлись в казці.
Гра « Впізнай казкового героя»
Лісом, де пугач гука,
Пиріжок несла онука.
До бабусі йде дівча,
Вовка зустріча.
Чом у навчає ця казка?
До школи прямує хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Хто цей хлопчак
відомо тобі, чи не так?
Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя не призналась?
Очі—вранішня роса,
Незаплетена коса,
Хвіст, як в риби, має,
Плаває, пірнає.
Разом з сонечком в тюльпані
народидась дивна пані.
Ні не, пані, паненятко
отаке мале дівчатко.
Звірі в лісі подружились
усі разом поселились
Та ведмідь ступив на крок—
Завалився ... ( Теремок)
Гра « Фотограф». Сфотографувати малюнок. « Теремок»
Скласти пазли. (Робота в групах)
Підсумок.
Зустріч скінчилася наша, малята .
Веселих героїв згадали багато.
Але не сумуйте, не будем прощатись.
Давайте частіше в казках зустрічатись.
Читайте і слухайте, вивчайте і переказуйте казки.
Нехай вони, як і в давні часи, невтомно мандрують світом і вчать людей, як треба по правді жити.