Урок читання
(з використанням інтерактивних методів навчання)
На тему:
«Про що розповіли незабудки»
Мета. Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами. Виробляти навички чіткої і виразної вимови. Вчити голосом передавати інтонацію, настрій дійових осіб. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Малюнок незабудки, різні малюнки (тюльпан, нарцис, троянда, незабудка), платівка, таблиця для вправи «Вузлики», іграшковий мікрофон, імпровізований телевізор, таблиця «Троянда».
Хід уроку
I. Організація класу.
Учитель.
Привітайте гостей, що до нас завітали.
Хочу чути, чого б ви усім побажали.
Діти.
Всім присутнім здоров'я ми зичимо і добра.
Учитель.
А тепер до роботи приступати пора.
II. Вправи на вдосконалення навичок читання.
— Наш урок розпочнемо з вправи на вдосконалення навичок читання.
1. Гра «Переплутанка».
Читання анаграм.
Сніжпідник (підсніжник)
Нятрода (троянда)
Темазанхри (хризантема)
Шокамар (ромашка)
Асртай (айстра)
Каалфі (фіалка)
Пантюль (тюльпан)
Азканедбу (незабудка)
2. Вправа «Вузлики».
Прочитайте назви квітів, які тут зашифровані.
- Щоб прочитати ці слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.
ПВБСТУПЗВОТКС
ВДМХРАНВДХРКДН
ТРУВЮВУЛЬПРАН
III. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
Квіти — це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Скільки легенд, казок, віршів складено про них. А чи знаєте ви, що квіти, насправді, чарівні. Вони розмовляють між собою, сміються, гріються на сонечку. Ось подивіться на цю квітку. (Учитель показує малюнок незабудки). Ви впізнали її?
Вправа «Мозкова атака».
Учитель прикріплює на дошку квітку, а діти відповідають на запитання.
— Що ви знаєте про цю квітку?
— А ось послухайте, про що розповіли незабудки українському письменникові Ігорю Калинцю. Він усе запам'ятав і записав для вас.
Вправа «Очікування».
Учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою «Я очікую...».
IV. Опрацювання казки.
Читає підготовлений учень-«казкар». Він сідає за стіл (на столі імпровізований телевізійний екран).
Звучить сигнал «Прямий ефір!» і «казкар» береться до роботи.
Перевірка первинного сприймання.
Питання ставимо перед читанням.
3.Словникова робота.
а) Читання поданих слів аналітико-синтетичним способом,
ло сила
люби гомоні
По заздри ла По впізнава ли
сла вироста
сади розмовля
б) Складання з ними словосполучень, речень.
в) Тлумачення незрозумілих слів.
Літепло — тепла вода,
гайовик — лісовик;
знітилася — засоромилася;
хутко — швидко.
Під час читання вчитель проводить гру «Небо — земля».
— Від чийого імені ведеться розповідь?
— Прочитайте уривок, який показує, що дівчинка була доброю не тільки до квітів, а й до людей.
— Чому дівчинка плакала у лісі? Що з'являлося від її слів? Прочитайте опис цих квітів.
Та була в дівчинки одна біда ...
Випила добра...
А звідти раптом ...
Коли б не була ота ...
7. На дошці записані речення, але всі слова злиті, а деякі слова не на своєму місці. Треба прочитати речення якнайшвидше.
БулоКвітам шкодадівчинки. Квіточкивам Добридень!
8. Читання казки в особах. (Роботау групах),
У кожній групі діти визначають, хто читатиме слова автора, дівчинки, гайовика, квітів, незабудок і чарівниці.
Діти групуються у команди «Тюльпан», «Нарцис», «Троянда», «Незабудка».
Вправа «Криголам».
Кожному з вас я роздам частинку квітки. Ви повинні об'єднатися так, щоб вийшло єдине ціле, тобто вся квітка. І ви дізнаєтеся, як буде називатися ваша команда.
V. Підсумок уроку.
— А тепер до кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можуть охарактеризувати чарівні квіти.
(Звучить музика. Діти добирають прикметники).
Т — тендітні
Р — розкішні
О — особливі
Я — яскраві
Н — ніжні
Д — дивовижні
А — акуратні
VI. Домашнє завдання.