Урок "Пушкін О.С. Казка про царя Салтана"

Про матеріал
Тема. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…», (продовження) Мета: познайомити учнів із другою частиною тексту «Казка про царя Салтана…», вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями, звертати увагу учнів на те, як автор передавав характери дійових осіб, як описано предмети побуту, якою є послідовність подій, поповнювати словниковий запас ; удосконалювати вміння виразно читати; виховувати самокритичність, пізнавальний інтерес до уроку; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення молодших школярів.
Перегляд файлу

Літературне читання         Урок №   85      Дата ______________    Клас 4

Тема. О. Пушкін «Казка про царя Салтана…», (продовження)

Мета: познайомити учнів із другою частиною тексту «Казка про царя Салтана…», вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями, звертати увагу учнів на те, як автор передавав характери дійових осіб, як описано предмети побуту, якою є  послідовність подій,  поповнювати словниковий запас ; удосконалювати вміння виразно читати; виховувати самокритичність, пізнавальний інтерес до уроку; розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення молодших школярів.

Обладнання: портрет О. С. Пушкіна, книги для виставки «Казки О. С. Пушкіна», ілюстрації до твору «Казка про царя Салтана…», складові таблиці,

підручник, картки із завданням

 

ХІД УРОКУ

І.Організація класу

-З яким настроєм ви починаєте урок?

-Яка обстановка має бути на уроці?

-Отже створимо робочу обстановку!

   Я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Вам бажаю бути:

У – усміхненими

С – спокійними

П – працьовитими

І – ініціативними

Х – хоробрими

У – умілими              Інакше кажучи, УСПІХУ!

        А зараз подаруємо один одному свою посмішку, подумки побажайте усім нам цікавої роботи!

Будемо дружно працювати
І твір Олександра Пушкіна далі вивчати.

 

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Розчитування.
    Читання складової таблиці (індивідуально).

2. Робота зі скоромовкою.

Казки, казки — це так цікаво,
Тим більше — «Казка про царя Салтана…».

3. Робота над чистомовкою.

      Ці-ці-ці — царицями хотіли бути сестриці.
      Ці-ці-ці — вони вибралися із світлиці.
      Ці-ці-ці — третьої цариці не любили дівиці,
      Ці-ці-ці — дві старші сестриці.

4. Читання «слів-пірамід».

Аршин
сваха
зарить
дозор
обмова
признали

а) Спочатку читати одне слово, а потім — два, три й таким чином прочитати всю піраміду цілком.
б)  1 варіант — прочитати іменники, визначити їх рід, число.
      2 варіант — прочитати дієслова і визначити  число, час.

 

5. Прочитати слова по рядках (робота в парах)

Св_тл_ц_

н_тк_л_

п_знь_ї

с_стр_ц_

н_в_р_л_

ц_л_ї

д_в_ц_

м_в_л_

кр_сн_ньк_

ц_р_ц_

р_д_л_

г_л_б_ньк_

 

6. Утворити нові слова із букв слова «вибирайтеся»(риба,рай, сир,тир…)

 

ІІІ.Перевірка домашнього завдання

  1. Розказати, що тебе вразило, коли читав про життя і творчість О.С.Пушкіна.
  2. Виразне читання уривка.
  3. Відповіді на запитання до прочитаного.

 

ІУ.Повідомлення теми і мети уроку.

         Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися із казкою О.С.Пушкіна «Казка про царя Салтана…»

 

У.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

     Опрацювання продовження «Казки про царя Салтана…»

1.Виразне читання тексту казки вчителем та підготовленими учнями.

    Бесіда за змістом прочитаного

-Які нові герої зявилися у другій частині казки?

-Які чарівні дари одержує Гвідон від царівни Лебедиці?

-Які слова свідчать про ставлення князя Гвідона до батька?

-Які дива побачили гості на острові?

2.Словникова робота

   Зорить – пильно вдивляється

   Дозор – охорона

    Квапливо – поспішаючи

3. Повторне читання тексту «ланцюжком».

 

     Фізкультхвилинка

 

4.Вибіркове читання

-Відшукайте у вірші опис моря перед появою кораблів.

-Знайдіть слова Гвідона до матері про побачене на морі.

-Як Гвідон зустрів гостей?

-Кого зустріли гості, йдучи до царського двору?

-Як відбулася зустріч цариці та царя Салтана?

-Що сталося із старшими сестрами цариці?

 

5. Вправи для розвитку техніки читання

А) Гра «Хто швидше знайде порівняння» (робота в парах)

             А сама неначе …(пава)

            Панцир як   …(жар зорі)

Б) Гра «Дочитайте речення» (проводять учні)

В) Гра «Прочитайте про…»

Г) Гра «Плутанка» (робота в групі)
          Царицю з сином в бочку врятувала та в синім океані посадили. Лебідь їх проголосила та князем його пустили.
— Перегрупуйте слова рядків так, щоб отримати правильне висловлювання

 

6.Робота над ілюстраціями.

-Розгляньте ілюстрації до казки. Які епізоди зобразив художник?

-Зайдіть рядки тексту, які відповідають   малюнкам.

 

7. Словесне малювання

- Які малюнки вам захотілося намалювати до казки?

 

УІ.Підсумок уроку. Рефлексія

-Яка мета прочитаного тексту?

-Через яку рису людського характеру сталася ця подія?

-Що чарівного є у казці?

-Чому «казка вчить, як на світі жить»?

 

УІІ. Домашнє завдання

Виразно читати продовження казки, відповідати на питання.

Завдання на вибір:

склади сенкан до слова «казка» або намалюй малюнок до епізоду казки.

 

 

docx
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку