Урок читання: "Зима очима художника. Е. Бєлкіна «Давно це було»"

Про матеріал
Урок читання для учнів другого року навчання, спрямований на розвиток навичок читання, творчого та креативного мислення, вміння працювати з художнім текстом
Перегляд файлу

Клас: 2

Тема: Зима очима художника. Е. Бєлкіна «Давно це було»

Мета: навчати аналізу, порівнянню та синтезу, удосконалювати вміння учнів читати вголос, закріпити знання учнів про зиму та зимові явища, перевірити рівень умінь учнів працювати в парах та групах; розвивати мовну та слухову пам'ять, підвищувати стилістичну культуру мовлення, розвивати творчі здібності учнів; виховувати бережливе ставлення до природи, прищеплювати бажання пізнавати нове, бути освіченою людиною.

Обладнання: паперові фігурки на нитці,  картини, шаблони сніжинок, кольорові олівці, підручник.

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи


Добрий день, діти! Сьогодні ми з вами спробуємо поставити себе на місце митців та подивитися на світ очима художника. Дізнаємося чим наше з вами світосприйняття відрізняється від їхнього. Наприклад чи бачать вони світ яскравішим, чи кольори для них більш насичені ніж для нас. І особливо, як творці бачать пори року, зокрема зиму.

IІ.    Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку. Підготовча робота до сприймання тексту

Вправи на розвиток навичок читання 
Взагалі 25 січня це незвичайний день, щороку у цю дату вшановують Тетян. Тетянин день – релігійне свято, яке з давніх-давен відзначали наші предки. Так звані іменини всіх Тетян, тому обов’язково привітайте їх сьогодні. Всі ми знаємо, що іменинникам, як правило дарують кульки на дні народження, отож уявімо перед собою кульку та спробуємо її надути.

2.1 Дихальна вправа «Кулька»

Спочатку надуваємо щоки, витягуємо губи вперед і потім повільно, плавно випускаємо повітря через них. Спробуємо?

2.2 Дихальна вправа «Завірюха»

Отож ми вже говорили, що сьогодні будемо уявляти себе на місці художників, які дивляться на зиму. Але спочатку уявімо себе на місці зими, неначебто ми створюємо завірюху. Візьміть у руку ниточки зі сніжинками та піднесіть сніжинку до рівня свого рота, але на певній відстані. І тепер представляємо себе на місці вітру, який силою розганяє сніжинки, дмухаємо на них що є сили.

 

2.3 Вправа для розширення площі зорового сприймання. (слова написані на дошці)

Для того щоб зрозуміти, що відчуває та бачить художник потрібно не просто ознайомитись, а прочитати його враження щодо зими. Тому пропоную Вам трішки розім’яти наші язички та налаштувати їх на роботу, прочитаймо слова написані на дошці. Хто розпочне?



Хо    лод

Мо          роз

Сан                   ки

Ли                            жі

Сніж                                 ки

Гір                                            ка

Шап                                                  ка

 

 

Сні   го   вик

Я        лин        ка

Ков           за            ни

Хо               ло               дно

Пу                   хо                   вик

Бу                        ди                     нок
 

Загальновідомий факт, що художники можуть відрізнити сотні відтінків одного того ж кольору між собою. Наприклад, якщо ми бачимо тільки синій, то митці сапфіровий, колір синьої пилави, королівський синій тощо. Пропоную вам перевірити чи є у вас здібності художника чи ні. Порівнюйте два кольори між собою однакові вони чи відрізняються. 

 


Ви чудового справилися з завданням!

ІІІ.    Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок.

Прочитаймо, що спонукає художників до створення картин, звідки вони беруть натхнення при написанні зимових пейзажів. Розгорніть підручник на сторінці 101.

3.1 Читання тексту вчителем. «Спринт»

Спочатку я прочитаю оповідання. Текст для вас незнайомий, тому перегляньте його очима. Пальчики покладіть на початок рядка і рухайте ним до кінця тексту горизонтально за мною.
1) Про що розповідалось у тексті? (опис зимньої ночі)

2) Де відбувались події описані в оповіданні? (у селі)

3) Яка пора року у селі? (зима)

3.2 Читання ланцюжком

Пропоную тепер почитати текст вам. Починаємо з першої парти, перший ряд, кожен читає тільки одне речення. Потім деякі з учнів перекажуть про що говорилось у абзацах.

Переказ абзаців

1. У першому абзаці описувались зовнішні ознаки хатинок, особлива увага була приділена кришам та віконцям. Також було згадано про жителів села та їх розміреного життя.

2. У другому абзаці були описані спостереження художника, який милувався чарівністю зимньої тихої ночі. Які явища погоди він спостерігав та як порівнював їх.

3. У третьому абзаці художник будував теорії щодо новорічних танців хатинок, тяжкої роботи старого вітряка та начебто чув пісню Місяця, яку він співав для зірочок.

3.3 Пояснення значень виділених словосполучень учнями

Погляньте на оповідання, бачите виділенні словосполучення? Як ви розумієте їх значення?

«Заквітчані» інеєм дерева – покриті кристаликами льоду дерева

Погляд помандрував – погляд перемістився

Хатинки танцюють – вогники у хатинках постійно блимали і здавалось начебто хатинки переміщуються по колу.

Місяць гойдався – знаходився високо в небі

Думаю ви вже трішки стомилися, розімнемо кісточки!

3.4 Фізкультхвилинка

 

Хоч і холодно зимою -

Розважаємось юрбою:

Не сумуєм анітрішки,

Разом граємось у сніжки.

Паровозиком помчати

Можна з гірки на санчатах.

Хай холодна хуга дише -

А ми станемо на лижі,

Прогуляймося в лісок

Годувать малих пташок!

3.5 Читання «Естафета».

Той, на кого я вкажу починає читати вголос речення, після того як закінчує передає естафету читання будь-кому з класу. Читаємо тільки одне речення.

  1. Який час доби описаний у тексті? Що вам на це вказує?
  2. Який настрій хотів передати автор?
  3. Чому художник на вашу думку ходив вночі по селі?


ІV.    Закріплення знань та вмінь учнів на основі творчої роботи над текстом
4.1 Обговорення картин

 


1. Які кольори переважають на малюнках?

2. Що художники хотіли передати своїми малюнками?

3. Які місяці зими зображені на кожному з малюнків?

4. Який настрій у кожного малюнку? Сумний, веселий, спокійний?

5. Які з цих малюнків можна використати, як ілюстрацію, до тексту, який ми з вами читали?

V. Підсумок уроку
5.1 Малювання

У кожного з вас на партах лежать чорно-білі сніжинки, пропоную вам розмалювати їх, уявляючи себе художниками. Тобто ви можете за допомогою олівців, а саме використовуючи декілька кольорів водночас отримати свій унікальний відтінок.

Сьогодні всі гарно працювали, були активними та кмітливими. Було приємно з вами познайомитись та до нових зустрічей!

VІ. Домашнє завдання
 

 

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку