Урок « Чому буває вітер?»

Про матеріал
Конспект уроку природознавства з елементами критичного мислення Тема : « Чому буває вітер?» Прийоми і форми роботи: «Асоціативний кущ», таблиця «ЗХД» (Знаю. Хочу дізнатись. Дізнався), «Ажурна пилка»
Перегляд файлу

 

Конспект уроку природознавства з елементами критичного мислення  

           Тема : « Чому буває  вітер?» Спрямування: природознавство 2 клас

Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про вітер, пояснити причину його утворення; розвивати пам’ять, логічну увагу, мовлення дітей;

виховувати інтерес до явища природи, що вивчається;

розвивати спостережливість, мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, уміння порівнювати, аналізувати й робити висновки;

виховувати допитливість прагнення пізнавати природу.

Прийоми і форми роботи: «Асоціативний кущ», таблиця «ЗХД» (Знаю. Хочу дізнатись. Дізнався), «Ажурна пилка»

Очікувані результати: діти будуть аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати        інформацію  отриману з будь-яких джерел; навчаться бачити проблеми, ставити запитання; будуть активно висувати гіпотези та оцінювати альтернативи; навчаться  робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.                                                            

                                                         Хід уроку

  1.                Вступна частина уроку

 1. Організація класу до уроку.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

2.   Актуалізація опорних знань учнів.

       Відгадування загадки:

                             Куди ступиш — всюди маєш,

                             Хоч не бачиш,

                              а вдихаєш        (Повітря)

 

3. Методика «Асоціативний кущ»

Вчитель: Діти, що приходить вам на думку, коли ви чуєте слово « повітря »?

Діти надають відповіді. Вчитель записує відповіді, формує схему.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Таблиця ЗХД

Вчитель: Сьогодні я пропоную вам відвідати наш клуб « Бажаю все знати »

А саме сьогодні на уроці ми спробуємо здогадатися, а як же утворюється вітер, чому повітря рухається? Чи потрібний вітер? Дізнаємось що таке атмосферний тиск  та види вітрів.  Визначимо вітер друг чи ворог.

 Пропоную вам заповнити таблицю ЗХД ( Діти поділені на 5 команд, кожна команда отримала бланк з таблицею.) Кожна дитина називає,що їй відомо з теми уроку,капітан заносить данні в таблицю. Другу колонку таблиці ми заповнимо разом. Ви скажіть мені, що ви бажаєте дізнатися на уроці.  А третю колонку ми будемо заповнювати протягом всього уроку,та будемо фіксувати в ній все,що ми дізнаємось на уроці.

 

 

               ЗНАЮ

ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ

       ДІЗНАВСЯ

Повітря потрібне всім

Рослини дають кисень

Вітер дує

Погода залежить від вітру

Взимку вітер холодний

Навесні теплий

Влітку гарячий

Восени прохолодний та вогкий

Вітер приносить користь

Вітер надає шкоду

Атмосфера – повітряний океан Землі

Рідина при нагріванні розширюється, при охолодженні стискається

 

Властивості повітря

Чому вітер дує,як  та чому це відбувається ?

Види вітрів?

Як людина використовує вітер?

Чи можна побачити вітер?

Як вітер руйнує все навколо?

Що таке торнадо?

Чому біля моря дує свіжий вітер?

Що таке атмосферний тиск?

Які прилади вимірюють атмосферний тиск?

 

 

  1.            Основна частина уроку

              1.  Метод «Ажурна пилка»

Вчитель: Спершу кожен учень працюватимете в «домашній» групі. Завданням для кожного учня  у домашній групі є аналіз та засвоєння певної порції інформації на такому рівні, щоб він  був здатний чітко і зрозуміло викласти її з метою навчання інших учнів.

Клас поділено на 5 груп по 5 дітей. Кожна група напередодні отримала завдання

  1.               Атмосфера.
  2.               Чому дує вітер.
  3.               Види вітрів.
  4.               Вітер - друг.
  5.               Вітер –ворог.

Спочатку діти в домашніх групах розповідають інформацію яку вони опрацювали вдома,доповнюючи один одного цікавими фактами. Вчитель підходить по черзі до кожної групи  та доповнює за необхідністю потрібною  інформацією.

Потім в іншій групі, яка називається експертною, такі учні виступатимуть в ролі «експертів» із питання, над яким вони працювали в домашній групі, вчитимуть цій інформації інших та відповідатимуть на їхні питання. В експертній групі учні також повинні отримати інформацію від представників інших груп. Завдання експертної групи – здійснити обмін інформацією.

Після  роботи в «експертних» групах діти повертаються в домашні групи, де заповнюють в таблиці ЗХД колонку ДІЗНАВСЯ . Після групи оголошують результат.