Земля - наш спільний дім

Про матеріал
Мета: розширити уявлення учнів про взаємозв`язок людини та навколишнього середовища, розповісти про наслідки забруднення довкілля для життя і здоров`я людини,про способи збереження природного середовища; розвивати пізнавальну діяльність учнів, уміння спостерігати за природою,бачити в ній прекрасне; Хід заходу: виховувати соціокультурну поведінку учнів, направлену на формування здорового способу життя, дбайливе ставлення до природи. Обладнання: підручники , відео «Земля- наш спільний дім», презентація, атлас, малюнки, квітки, цеглинки lego. I. Хвилинка милування природою за вікном. - Що ви побачили? Почули? ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. - Чи було вам комфортно в цю хвилину? - Чи милувалися ви природою за вікном свого дому? - Що найбільш запам`яталося? - Що таке дім? Д: Місце де я живу зі своєю родиною. Вч: Звісно, це приміщення, в якому проживають люди. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний дім — планета Земля. А як ви розумієте слово спільний? Д: Спільний — це такий, який належить багатьом. Вч: Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх, всі можуть його використовувати. А тепер погляньмо на малюнки. Ось (фото хати) — дім однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір та ін. А зараз відкрийте свої атласи на сторінці . І погляньте на карту світу — це карта нашої планети Земля. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті — планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля — спільний дім для всіх людей. ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку. — Сьогодні ми поговоримо про Землю, людей, які її населяють, а ще ми будемо вирішувати екологічні ситуації, виконувати різні вправи та грати в ігри. ІV. Вивчення нового матеріалу. - На планеті Земля живе дуже багато різних народів, більш, ніж декілька тисяч. На сторінці атласу ви можете побачити народи світу у національному вбранні. Кожен народ представляє собою спільноту людей, яка склалася історично на певній території, має свою мову, культуру,погляди. Спільність мови завжди була і залишається важливим чинником ідентифікації окремої групи людей. Залежно від біологічної модифікації людей за кольором шкіри та іншими ознаками виділяють чотири великі раси: негроїдну, європеоїдну, монголоїдну та австралоїдну. При цьому люди живуть у різних країнах. Які країни світу ви знаєте? Д. називають країни. - Відкрийте сторінку атласу. Знайдіть Україну на карті. - Назвіть найближчих сусідів нашої країни? ( Росія, Білорусія, Словаччина, Румунія, Молдова, Польша, Угорщина) - Пропоную вам заочну екскурсію по різним країнам світу. Можливо ми дізнаємося про деякі цікаві факти про ці країни . ( презентація разом з руханкою : пішки, на потязі, на човні, на паромі, на коні, на велосипеді, на літаку) - Вітаю з поверненням в свою країну! Найбільше багатство кожного народу – це його земля, його Батьківщина. Але планета Земля залишається спільним домом для всіх людей . І ми погоджуємося з вибором в якій країні будемо жити. Істинна сила людини полягає в тому, що вона – розумна істота. І цим відрізняється від інших живих істот, що людина спочатку думає, а потім щось робить. Щодня ми зустрічаємося з вибором: яке прийняти рішення. - Зараз на нас чекають декілька спільних питань, щодо нашого спільного дому- нашої планети. Вправа «Прийми мудре рішення» - Зверніть увагу на екран. Зараз ми будемо вирішувати екологічні ситуації. Вам потрібно подивитися на малюнки, що будуть на екрані і розпізнати проблему від якої кожного дня потроху гине планета. (забруднення атмосфери, води, вирубування лісів, знищення деяких видів тварин та рослин, засмічення природного середовища, пожежі). - Яке вирішення цих проблем? Що нам потрібно зробити, щоб врятувати наш спільний дім? (Навести лад там, де ми живемо: в кімнаті, квартирі, класі, школі, будинку і т.д.) -Пропоную вам таку гру , Яка допоможе у вирішенні питання забруднення планети. Вона називається «Як правильно сортувати сміття». В цьому нам допоможуть цеглинки лего, які замінять нам різні види сміттєвих відходів, щоб не забруднювати приміщення. Кольори сміттєвих контейнерів у Європі 1) зелений – скло; 2) синій – папір; 3)жовтий – картон; 4) чорний - харчові відходи; 5) коричневий - небезпечні відходи: акумуляторні батареї, багаторазовий текстиль: одяг, взуття, постіль. Електроприлади: холодильники, телевізори, комп'ютери, пралки тощо 6) червоний - відходи, непридатні для переробки: шприци, люмінесцентні лампи, мийні засоби, косметика, фарби і лаки, відпрацьовані оливи, пестициди. 7) помаранчевий – пластик. - Ми візьмемо ось такі кольорові сміттєві баки, на яких написано який вид сміття потрібно туди покласти . (час, на цю роботу 2 хвилини ) - Ми прибрали нашу кімнату – частинку великої планети Земля. Зробили ту роботу, яка нам сьогодні під силу. Навчилися сортувати відходи, що прискорить їх переробку . Відповідно, покращимо екологію . - А для того, щоб Земля стала ще кращою пропоную гру. Гра «Квітка» - Це квіточки побажання: якою ви хотіли би бачити свою Землю? (завдання краще робити в парах.) З готових побажань утворимо букет квітів для привітання на свято Дня Землі. VІ. Підсумок роботи. Ми всі на своїй планеті не тимчасові жителі, а мудрі господарі.
Перегляд файлу

Тема: Земля - наш спільний дім 

Мета: розширити уявлення учнів про взаємозв`язок людини та навколишнього середовища, розповісти про наслідки забруднення довкілля для життя і здоров`я людини,про способи збереження природного середовища; розвивати  пізнавальну діяльність учнів, уміння спостерігати за природою,бачити в ній прекрасне; виховувати соціокультурну поведінку учнів, направлену на формування здорового способу життя, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: підручники , відео «Земля- наш спільний дім», презентація, атлас, малюнки, квітки, цеглинки lego.                                           

                                                           Хід заходу:

I. Хвилинка милування природою за вікном.

- Що ви побачили? Почули?

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

-         Чи було вам комфортно в цю хвилину?

-         Чи милувалися ви природою за вікном свого дому?

-         Що найбільш запам`яталося?

-         Що таке дім?

Д: Місце де я живу зі своєю родиною.

Вч: Звісно, це приміщення, в якому проживають люди. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний дім — планета Земля.

А як ви розумієте слово спільний?

 Д: Спільний — це такий, який належить багатьом.

Вч: Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх, всі можуть його використовувати.  А тепер погляньмо на малюнки. Ось (фото хати) — дім однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір та ін.

А зараз відкрийте свої атласи на сторінці    . І погляньте на карту світу — це карта нашої планети Земля. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті — планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля — спільний дім для всіх людей.

   ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми поговоримо про Землю, людей, які її населяють, а ще  ми будемо вирішувати екологічні ситуації, виконувати різні вправи та грати в ігри.

    ІV. Вивчення нового матеріалу.

- На планеті Земля живе дуже багато різних народів, більш, ніж декілька тисяч. На     сторінці атласу ви можете побачити народи світу у національному вбранні.  Кожен народ представляє собою спільноту людей, яка склалася історично на певній території, має свою мову, культуру,погляди. Спільність мови завжди була і залишається важливим чинником  ідентифікації  окремої групи людей.

Залежно від біологічної модифікації людей за кольором шкіри та іншими ознаками виділяють чотири великі раси: негроїдну, європеоїдну, монголоїдну та австралоїдну.

При цьому  люди живуть у різних країнах. Які країни світу ви знаєте?

Д. називають країни.

- Відкрийте     сторінку атласу. Знайдіть Україну на карті.

-  Назвіть найближчих сусідів нашої країни?

 ( Росія, Білорусія, Словаччина, Румунія, Молдова, Польша, Угорщина)

-         Пропоную вам заочну екскурсію по різним країнам світу. Можливо ми дізнаємося про деякі цікаві факти про ці країни .

                         ( презентація разом з руханкою : пішки, на потязі, на човні, на паромі, на коні, на велосипеді, на літаку)

- Вітаю з поверненням в свою країну!

 Найбільше багатство кожного народу – це його земля, його Батьківщина.

Але планета Земля залишається спільним домом для всіх людей . І ми погоджуємося з вибором в якій країні будемо жити.

Істинна сила людини полягає в тому, що вона – розумна істота.  І цим відрізняється від інших живих істот, що людина  спочатку думає, а потім щось робить. Щодня ми зустрічаємося з вибором: яке прийняти рішення.

-         Зараз на нас чекають декілька спільних питань, щодо нашого спільного дому- нашої планети.

 

                                       Вправа «Прийми мудре рішення»

-  Зверніть увагу на екран. Зараз ми будемо вирішувати екологічні ситуації. Вам потрібно подивитися на малюнки, що будуть на екрані і розпізнати проблему від якої кожного дня потроху гине планета.

(забруднення атмосфери, води, вирубування лісів, знищення деяких видів тварин та рослин, засмічення природного середовища, пожежі).

-         Яке вирішення цих проблем? Що нам потрібно зробити, щоб врятувати наш спільний дім? (Навести лад там, де ми живемо: в кімнаті, квартирі, класі, школі, будинку і т.д.)

    -Пропоную вам таку гру , Яка допоможе у вирішенні питання забруднення планети. Вона називається «Як правильно сортувати сміття».

В цьому нам допоможуть цеглинки лего, які замінять нам різні види сміттєвих відходів, щоб не забруднювати приміщення.

                         Кольори сміттєвих контейнерів у Європі

1) зелений – скло;

2) синій – папір;

3)жовтий – картон;

4) чорний - харчові відходи;

 5) коричневий - небезпечні відходи: акумуляторні батареї, багаторазовий текстиль: одяг, взуття, постіль.

Електроприлади: холодильники, телевізори, комп'ютери, пралки тощо

6) червоний - відходи, непридатні для переробки: шприци, люмінесцентні лампи, мийні засоби, косметика, фарби і лаки, відпрацьовані оливи, пестициди.

7) помаранчевий – пластик.

 

 - Ми візьмемо ось такі кольорові сміттєві баки,  на яких написано який вид сміття потрібно туди покласти .

                               (час, на цю роботу  2 хвилини )

-         Ми прибрали нашу кімнату – частинку великої планети Земля. Зробили ту роботу, яка нам сьогодні під силу. Навчилися сортувати відходи, що прискорить їх переробку . Відповідно, покращимо екологію .

-         А для того, щоб Земля стала ще кращою пропоную гру.

                                            Гра «Квітка»

-         Це квіточки побажання: якою ви хотіли би бачити свою Землю?

                          (завдання краще робити в парах.)

З готових побажань утворимо букет квітів для привітання  на свято  Дня Землі.

VІ. Підсумок роботи.

Ми всі на своїй планеті не тимчасові жителі, а мудрі господарі.

 

docx
Додано
10 червня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку