Тема: Земля - наш спільний дім
Мета: розширити уявлення учнів про взаємозв`язок людини та навколишнього середовища, розповісти про наслідки забруднення довкілля для життя і здоров`я людини,про способи збереження природного середовища; розвивати пізнавальну діяльність учнів, уміння спостерігати за природою,бачити в ній прекрасне; виховувати соціокультурну поведінку учнів, направлену на формування здорового способу життя, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: підручники , відео «Земля- наш спільний дім», презентація, атлас, малюнки, квітки, цеглинки lego.
Хід заходу:
I. Хвилинка милування природою за вікном.
- Що ви побачили? Почули?
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
- Чи було вам комфортно в цю хвилину?
- Чи милувалися ви природою за вікном свого дому?
- Що найбільш запам`яталося?
- Що таке дім?
Д: Місце де я живу зі своєю родиною.
Вч: Звісно, це приміщення, в якому проживають люди. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний дім — планета Земля.
А як ви розумієте слово спільний?
Д: Спільний — це такий, який належить багатьом.
Вч: Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх, всі можуть його використовувати. А тепер погляньмо на малюнки. Ось (фото хати) — дім однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір та ін.
А зараз відкрийте свої атласи на сторінці . І погляньте на карту світу — це карта нашої планети Земля. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті — планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля — спільний дім для всіх людей.
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні ми поговоримо про Землю, людей, які її населяють, а ще ми будемо вирішувати екологічні ситуації, виконувати різні вправи та грати в ігри.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- На планеті Земля живе дуже багато різних народів, більш, ніж декілька тисяч. На сторінці атласу ви можете побачити народи світу у національному вбранні. Кожен народ представляє собою спільноту людей, яка склалася історично на певній території, має свою мову, культуру,погляди. Спільність мови завжди була і залишається важливим чинником ідентифікації окремої групи людей.
Залежно від біологічної модифікації людей за кольором шкіри та іншими ознаками виділяють чотири великі раси: негроїдну, європеоїдну, монголоїдну та австралоїдну.
При цьому люди живуть у різних країнах. Які країни світу ви знаєте?
Д. називають країни.
- Відкрийте сторінку атласу. Знайдіть Україну на карті.
- Назвіть найближчих сусідів нашої країни?
( Росія, Білорусія, Словаччина, Румунія, Молдова, Польша, Угорщина)
- Пропоную вам заочну екскурсію по різним країнам світу. Можливо ми дізнаємося про деякі цікаві факти про ці країни .
( презентація разом з руханкою : пішки, на потязі, на човні, на паромі, на коні, на велосипеді, на літаку)
- Вітаю з поверненням в свою країну!
Найбільше багатство кожного народу – це його земля, його Батьківщина.
Але планета Земля залишається спільним домом для всіх людей . І ми погоджуємося з вибором в якій країні будемо жити.
Істинна сила людини полягає в тому, що вона – розумна істота. І цим відрізняється від інших живих істот, що людина спочатку думає, а потім щось робить. Щодня ми зустрічаємося з вибором: яке прийняти рішення.
- Зараз на нас чекають декілька спільних питань, щодо нашого спільного дому- нашої планети.
Вправа «Прийми мудре рішення»
- Зверніть увагу на екран. Зараз ми будемо вирішувати екологічні ситуації. Вам потрібно подивитися на малюнки, що будуть на екрані і розпізнати проблему від якої кожного дня потроху гине планета.
(забруднення атмосфери, води, вирубування лісів, знищення деяких видів тварин та рослин, засмічення природного середовища, пожежі).
- Яке вирішення цих проблем? Що нам потрібно зробити, щоб врятувати наш спільний дім? (Навести лад там, де ми живемо: в кімнаті, квартирі, класі, школі, будинку і т.д.)
-Пропоную вам таку гру , Яка допоможе у вирішенні питання забруднення планети. Вона називається «Як правильно сортувати сміття».
В цьому нам допоможуть цеглинки лего, які замінять нам різні види сміттєвих відходів, щоб не забруднювати приміщення.
Кольори сміттєвих контейнерів у Європі
1) зелений – скло;
2) синій – папір;
3)жовтий – картон;
4) чорний - харчові відходи;
5) коричневий - небезпечні відходи: акумуляторні батареї, багаторазовий текстиль: одяг, взуття, постіль.
Електроприлади: холодильники, телевізори, комп'ютери, пралки тощо
6) червоний - відходи, непридатні для переробки: шприци, люмінесцентні лампи, мийні засоби, косметика, фарби і лаки, відпрацьовані оливи, пестициди.
7) помаранчевий – пластик.
- Ми візьмемо ось такі кольорові сміттєві баки, на яких написано який вид сміття потрібно туди покласти .
(час, на цю роботу 2 хвилини )
- Ми прибрали нашу кімнату – частинку великої планети Земля. Зробили ту роботу, яка нам сьогодні під силу. Навчилися сортувати відходи, що прискорить їх переробку . Відповідно, покращимо екологію .
- А для того, щоб Земля стала ще кращою пропоную гру.
Гра «Квітка»
- Це квіточки побажання: якою ви хотіли би бачити свою Землю?
(завдання краще робити в парах.)
З готових побажань утворимо букет квітів для привітання на свято Дня Землі.
VІ. Підсумок роботи.
Ми всі на своїй планеті не тимчасові жителі, а мудрі господарі.