Урок " Чому папуга не навчився розмовляти"

Про матеріал
Даний урок опрацювання твору із " Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах". Діти вчаться виразно читати, виділяти головне, вчаться працювати в групах, в парах. На уроці використовуються елементи розвиваючого навчання, інтерактивні вправи. Урок інтегровано з природознавством, тому він несе пізнавальне навантаження, виховує любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Чому Папуга не навчився розмовляти?

Мета: Вчити дітей гарно читати, виділяти головне; розвивати наочно-образне, абстрактно-логічне і критичне мислення, пізнавальну активність ,уміння працювати в групах; виховувати любов до природи.

                                              Хід уроку.

І. Постановка навчальних задач.

ІІ. Розвиток мовленнєвого апарату:

  1. Артикуляційні вправи ( чистимо зуби, смачне варення, конячка, стук, індик без голосу, індик з голосом, промовляння голосних, уявне надування кульки ).
  2. Скоромовки (робота з індивідуальними папками).

ІІІ. Розвиток оперативного поля читання (індивідальні папки):

  1.  Таблиці Шульте;
  2.  Зорові диктанти;
  3.  Пошукові таблиці.

IV. Робота над новим матеріалом

  1. Вправа «асоціативний кущ» (що ви уявляєте, коли чуєте слово «розумний»). Кущ зі слів записується на дошці.
  2. Вчитель повідомляє назву тексту, читає його вголос. По закінченні запитує про що цей текст.
  3. Словникова робота. Слова на дошці: бегемот, панцир, смугастих, горлати.
  4. Самостійне читання тексту учнями («бджоли»)
  5.  - Хто головний герой казки ? Який він? На дошці навколо фото Папуги формується квітка зі слів: гарний, різнокольоровий, смішний, наполегливий . Вчитель розповідає про Папугу цікаві факти.
  6. Яких тварин зустрів Папуга? Що ви про них знаєте? ( робота в групах: вчитель роздає фото бегемота, черепахи, тигра. Кожна група готує свої повідомлення про отриману на фото тварину. Групи презентують розповіді). Після кожної розповіді вчитель доповнює цікаві факти про цю тварину.
  7. Читання «ланцюжком».
  8. Тестове опитування
  1. Папузі дуже хотілося навчитися:

А) розмовляти,        Б) танцювати

    2. На болоті він побачив:

        А) крокодилів,         Б) бегемотів

    3. Папуга почав повторювати за ними:

        А) гарне болото,      Б) тепла водичка 

    4. Чим милувалася черепаха

        А) своїми лапками,  Б) своїм панцирем

    5. Що промовляв Папуга

        А) який чудовий панцир,      Б) мені не подобається цей панцир

    6. Кого побачив на галявині Папуга

         А) смугастих тигрів,             Б) гордих оленів

    7. Папуга вважав, що найкраще бути

         А) папугою,                Б) тигром

     8. Проте він повторював за тиграми

         А) добре бути тигром,     Б) добре бути папугою

      9. Щоб навчитися розмовляти Папуга

          А) повторював чужі слова,     Б) вчився висловлювати свою думку

      10. Повторюючи лише чужі слова, Папуга виглядав

           А) дуже розумним,       Б) дуже смішним

  1.   Розвиток образно-логічного мислення:

Озвучити ілюстрації (до тексту; вчитель демонструє на дошці);

 Поставити їх у правильному порядку; знайти в тексті відповідність.

 Що виражають ці обличчя ( малюнки смайликів на дошці );

 Що міг би прочитати кожен із цих чоловічків-смайликів?

  1. .Фізхвилинка: музично-ритмічна гра зі стаканчиками.
  1. Читання в парах.
  2. Інтерактивна вправа « сенкан» (вчитель записує на дошці):

Хто? – Папуга

Який? – смішний, наполегливий

Що робив? – вчився, повторював, розмовляв

Речення – Смішний Папуга вчився розмовляти.

Висновок – Щоб навчитися розмовляти, не достатньо  повторювати лише чужі слова. Треба висловлювати свою думку.

  1. Доповнити «асоціативний кущ» слова «розумний» (мати власну думку)
  2. Читання через решіточки.

V.Тренінг інтелекту школярів.

Учні виконують завдання із серії « логічна мозаїка»(заховані літери, малюнковий шифр, невідомі слова).

VI. Рефлексія. Інтерактивна вправа «мікрофон»

- чим сподобався вам Папуга?

- що б ви йому порадили?

- коли говорять: ти як папуга – Що мають на увазі?

- який вид роботи на уроці сподобався найбільше?

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку