16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Матеріали до уроків "Завдання до казки Катерини Єгорушкіної "Цятки та плямки"

Про матеріал
Завдання до казки Катерини Єгорушкіної "Цятки та плямки" з використанням іноваційних форм роботи за хрестоматією дитячої літератури для 1-2 класів
Перегляд файлу

Завдання до казки К. Єгорушкіної «Цятки та плямки»

 

І. Словникова робота

1) Словничок:

Пляма- частина поверхні,що виділяється своїм забарвленням,кольором,освітленням.

Цятка-маленька пляма.

 

2) Прислів’я зі словом «пляма»:

І на білім полотні бувають плями.

Не страшні ті плями,що легко змиваються.

І на Сонці є плями.

 

3) Фразеологізми зі словами «цятка», «пляма»:

Кинути пляму-зганьбити.

Дивитися в одну цятку.

 4) Як можна назвати слова: «цяточка,ляпка,цятка,пляма» ?

(Близькі за значенням або синоніми)

 

5) Змінити слова за зразком:

Цятка – цяточка

Ляпка –

Пляма –

 

6) «Казкова абетка»

Розташувати імена героїв казки в алфавітному порядку.

 

7) Робота зі словами, виділеними курсивом.

 

*Побудувати ланцюжок з виділених  слів 1-го  абзацу.

(Добре-радісно-дружити)

- Який настрій був у цяточки на початку казки?

- Подивіться один на одного ,як Цяточка і Ляпка.

*Побудувати ланцюжок з виділених  слів 2 і 3 абзаців.

 (Поспівчувала – сумно – самотньо)

- Як змінився настрій Цяточки? Чому?

- Знайти у 3 абзаці слова, протилежні за значенням.

(Близькими – далекими)

 

ІІ Складання сенканів:

 

1) Діаманта (подвійний сенкан) для характеристики внутрішнього стану Цяточки протягом казки:

 

Цяточка (іменник)

Маленька, спокійна ( 2 прикметника )

Радіє, дружить, співчуває ( 3 дієслова )

Як гарно мати друга ( власне ставлення )

Сумує, сердиться, боїться зникнути ( 3 дієслова )

Ображена, перелякана ( 2 прикметника )

Цяточка ( іменник )

 

2) Порівняння двох сенканів:

* За змістом 1 та 2 абзаців                  * За змістом 3 та 4 абзаців:

Цяточка ( іменник )                                Цяточка ( іменник )

Маленька, радісна ( 2 прикмет. )        Сумна, самотня ( 2 прикмет.)

Радіє,дружить,співчуває(3дієсл.)         Сердиться,боїться зникнути(3 дієсл.)

Як гарно мати друга!(власне став.)       Я дуже їй співчуваю(власне ставлення)

Радість! (підсумок)                                     Смуток!(підсумок)

 

ІІІ Творчі завдання в малих групах

 

1) Розкадровка(намалювати кадри діафільму).

 

2) Придумати свою кінцівку казки.

 

3) Скласти розповідь на тему «Чим мріє стати пляма?»

 

5)Гра «Шифрувальники» :

Розшифрувати відповідь на запитання «Яким має бути життя?»

1     3     2     4     5     7     6     8     9

Б     Р     А    В    И    Т    С    И    М

 

6) Переказати казку від імені Цяточки.

 

7)Промовити назву казки з різними емоціями.

(Радість,сум,тривога,полегшення,страх,захват)

8)Кубування з метою створення літературного портрету Цяточки.

Запитання на гранях кубика:

-Чи подобається тобі Цяточка?Чому?

-Яка вона?

-З ким хоче дружити?

-Чого боїться?

-Як ставиться до інших?

-Чи буваєш ти схожий на неї?

 

9)Гра «Я автор»

(Уявити себе автором казки. Сказати,що надихнуло на створення сюжету казки.)

 

ІV. Вправи для підвищення настрою:

 

* «Комплімент»

Вправа проводиться по «ланцюжку».Учитель починає,звертаючись до 1-го учня:

«Ти мені подобаєшся,тому,що ти дуже добрий.»Учень повертається до сусіда і продовжує комплімент.

 

*«Плюс-мінус»

Потрібно не тільки зробити комплімент,а і дати пораду:

«Ти сміливий,але спробуй більше довіряти оточуючим.

 

* «Чорна рука ,біла рука»

Уявити і зобразити спочатку руку,що готова до агресії,а потім перетворити її на руку,що може пожаліти.

 

*«Спіймай мій настій»

Посміхнутися, «зняти»посмішку долонею та «кинути» своєму сусідові. Він повинен «спіймати» посмішку,прикрасити нею своє обличчя.

 

 

7) Дібрати до назви емоції відповідне зображення :

(Спокій, задоволення, образа, жах)

 

 

 

 

 

 

 

0987d5f01c088е6fb471bbb119d499d961

 

 

 

0987d5f01c0886fb471b6bb119d499d962

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

0987d5f01c0886fb471bbbке119d499d96

0987d5f01c0886fb471bнеbb119d499d96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

a5fe9a1s-960c2949e75c5e2215a65d147065015ffe005a2c89710images1

 

 

                                    2

 

 

 

                           3

 

 

 

 

                               4                             

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
26 березня 2019
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку