Завдання до казки К. Єгорушкіної «Цятки та плямки»
І. Словникова робота
1) Словничок:
Пляма- частина поверхні,що виділяється своїм забарвленням,кольором,освітленням.
Цятка-маленька пляма.
2) Прислів’я зі словом «пляма»:
І на білім полотні бувають плями.
Не страшні ті плями,що легко змиваються.
І на Сонці є плями.
3) Фразеологізми зі словами «цятка», «пляма»:
Кинути пляму-зганьбити.
Дивитися в одну цятку.
4) Як можна назвати слова: «цяточка,ляпка,цятка,пляма» ?
(Близькі за значенням або синоніми)
5) Змінити слова за зразком:
Цятка – цяточка
Ляпка –
Пляма –
6) «Казкова абетка»
Розташувати імена героїв казки в алфавітному порядку.
7) Робота зі словами, виділеними курсивом.
*Побудувати ланцюжок з виділених слів 1-го абзацу.
(Добре-радісно-дружити)
- Який настрій був у цяточки на початку казки?
- Подивіться один на одного ,як Цяточка і Ляпка.
*Побудувати ланцюжок з виділених слів 2 і 3 абзаців.
(Поспівчувала – сумно – самотньо)
- Як змінився настрій Цяточки? Чому?
- Знайти у 3 абзаці слова, протилежні за значенням.
(Близькими – далекими)
ІІ Складання сенканів:
1) Діаманта (подвійний сенкан) для характеристики внутрішнього стану Цяточки протягом казки:
Цяточка (іменник)
Маленька, спокійна ( 2 прикметника )
Радіє, дружить, співчуває ( 3 дієслова )
Як гарно мати друга ( власне ставлення )
Сумує, сердиться, боїться зникнути ( 3 дієслова )
Ображена, перелякана ( 2 прикметника )
Цяточка ( іменник )
2) Порівняння двох сенканів:
* За змістом 1 та 2 абзаців * За змістом 3 та 4 абзаців:
Цяточка ( іменник ) Цяточка ( іменник )
Маленька, радісна ( 2 прикмет. ) Сумна, самотня ( 2 прикмет.)
Радіє,дружить,співчуває(3дієсл.) Сердиться,боїться зникнути(3 дієсл.)
Як гарно мати друга!(власне став.) Я дуже їй співчуваю(власне ставлення)
Радість! (підсумок) Смуток!(підсумок)
ІІІ Творчі завдання в малих групах
1) Розкадровка(намалювати кадри діафільму).
2) Придумати свою кінцівку казки.
3) Скласти розповідь на тему «Чим мріє стати пляма?»
5)Гра «Шифрувальники» :
Розшифрувати відповідь на запитання «Яким має бути життя?»
1 3 2 4 5 7 6 8 9
Б Р А В И Т С И М
6) Переказати казку від імені Цяточки.
7)Промовити назву казки з різними емоціями.
(Радість,сум,тривога,полегшення,страх,захват)
8)Кубування з метою створення літературного портрету Цяточки.
Запитання на гранях кубика:
-Чи подобається тобі Цяточка?Чому?
-Яка вона?
-З ким хоче дружити?
-Чого боїться?
-Як ставиться до інших?
-Чи буваєш ти схожий на неї?
9)Гра «Я автор»
(Уявити себе автором казки. Сказати,що надихнуло на створення сюжету казки.)
ІV. Вправи для підвищення настрою:
* «Комплімент»
Вправа проводиться по «ланцюжку».Учитель починає,звертаючись до 1-го учня:
«Ти мені подобаєшся,тому,що ти дуже добрий.»Учень повертається до сусіда і продовжує комплімент.
*«Плюс-мінус»
Потрібно не тільки зробити комплімент,а і дати пораду:
«Ти сміливий,але спробуй більше довіряти оточуючим.
* «Чорна рука ,біла рука»
Уявити і зобразити спочатку руку,що готова до агресії,а потім перетворити її на руку,що може пожаліти.
*«Спіймай мій настій»
Посміхнутися, «зняти»посмішку долонею та «кинути» своєму сусідові. Він повинен «спіймати» посмішку,прикрасити нею своє обличчя.
7) Дібрати до назви емоції відповідне зображення :
(Спокій, задоволення, образа, жах)
1
2
3
4
1
2
3
4