Цікаві завдання для повторення вивченого матеріалу.
-
Установіть межі речень та запишіть текст.
Любіть книжку вона полегшить вам життя книжка окрилює розум і серце почуттям любові до світу і до людини книжка – джерело знань.
Доповніть: книжка(яка?)……..
-
Поширте речення словами з довідки.
Троянди квітнуть маленька, пахуча, червоні,
Росте ромашка у садку, біля дороги, чарівні.
Придумайте своє схоже завдання.
-
Спишіть текст. Але будьте уважними, в ньому є помилки. Не забудьте придумати заголовок.
На стрункому дубі живе колюча, біла білка. В дуплі дерева у неї є жорстке гніздечко. Там підростають великі зайченята. Бабуся – білка годує їх смачними млинцями та м’якими горішками.
Доповніть цей текст своїми (2 – 3) реченнями.
-
Склади 3 – 4 речення за малюнком.
Повторення вивченого матеріалу із розділу «Текст». узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.
Давайте пригадаємо, що ми вивчили про текст. Дайте відповіді на такі питання.
-
Із скількох частин складається текст?(3)
-
Назвіть їх.(Зачин, основна частина, кінцівка)
-
Що таке текст?(Зв’язані за змістом речення)
-
Що можна дібрати до тексту?(Заголовок)
-
Які види текстів ви знаєте?(Текст – розповідь і текст – опис)
-
Що значить редагувати текст?(Удосконалювати з метою уникнути повторень)
Виконаємо наступні завдання.
-
Змініть підкреслені слова на протилежні. Запишіть утворений текст. придумайте заголовок.
Рано вранці можна побачити кажана. Вночі він ховається в дуплах дерев, а вдень вилітає на полювання. Хоча ці тварини вміють літати, вони не птахи, а звірі.
Доповніть до тексту кінцівку. Запиши.
-
Попрацюємо над тестами.
-
Слова можуть уживатися в таких значеннях
-
Прямому
-
Додатковому
-
Переносному
-
Високий – низький, добрий – злий – це слова за значенням
-
Різні
-
Протилежні
-
Близькі
-
Слова – назви предметів це
-
Іменники
-
Прикметники
-
Дієслова
-
Слова – назви ознак предметів це
-
Іменники
-
Службові слова
-
Прикметники
-
Числівники – це слова – назви
-
Предметів
-
Дій
-
Чисел
-
Знайди зайве слово
На, під, біля, по, через, вона, до, і, а.
-
Закінчену думку
-
Паузу
-
Запитання
-
За метою висловлювання речення бувають
-
Розповідні, закінчені, окличні
-
Розповідні, питальні, спонукальні
-
Питальні, великі, розповідні
-
Текст, у якому про когось, або щось розповідається
-
Текст – розповідь
-
Текст – розповідний
-
Текст – оповідання
-
Текст, у якому когось або щось описують це
-
Текст – описник
-
Текст – опис
-
Текст – записник
Дякую всім за плідну роботу. Ви молодці!