Навчальна складова мети уроку: формування математичної компетенції.
узагальнити і систематизувати відомості учнів про види чисел, домогтися засвоєння учнями поняття « цілі числа», «раціональні числа» і зв'язок між ними.
Розвивальна складова мети уроку: формування та вдосконалення навичок мислення високого рівня (знання, аналізування, використання, оцінювання та самооцінювання), пам'яті, уваги.
Виховна складова мети уроку: формування поведінкових компетенцій, індивідуальної роботи навичок об'єктивного самооцінювання, толерантного ставлення до оточуючих, прищеплювати інтерес до поглиблення знань з математики.
Урок математики «Цілі числа. Раціональні числа» (6 клас)
Автор: Ярова Віта Вікторівна, учитель математики Троянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Джерела методичної інформації:
Джерела навчальної інформації:
Основний підручник
Математика : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полон-ський, М.С.Якір. — X. : Гімназія, 2014. — 400 с. : іл.
5. Додаткові навчальні матеріали (друковані, електронні)
Назва |
Вид |
Номер додатків |
Індивідуальні картки |
Друкований |
Додаток 1 |
Індивідуальні картки для перевірки Д/З |
Друкований |
Додаток 2 |
Навчальна складова мети уроку: формування математичної компетенції.
узагальнити і систематизувати відомості учнів про види чисел, домогтися засвоєння учнями поняття « цілі числа», «раціональні числа» і зв’язок між ними.
Розвивальна складова мети уроку: формування та вдосконалення навичок мислення високого рівня (знання, аналізування, використання, оцінювання та самооцінювання), пам’яті, уваги.
Виховна складова мети уроку: формування поведінкових компетенцій, індивідуальної роботи навичок об’єктивного самооцінювання, толерантного ставлення до оточуючих, прищеплювати інтерес до поглиблення знань з математики.
Обладнання: індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, екран.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
1.Організаційний момент (1-2хв.)
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
||||
Завдання |
Мета |
Форма організації, управління діяльністю учнів |
Номер джерела навчальної інформації |
Результат |
Форма звітності |
Повідомляє: |
Ознайомлення учнів з темою та метою уроку; з рівнем засвоєння навчального матеріалу учнями; навчання Самооцінки. |
Колективна |
|
Готовність до уроку. Записують тему уроку. Самооцінка рівня навчальних досягнень ■-початковий ■-середній ■-достатній ■- високий |
Усна. |
- про роботу на |
|
|
|||
уроці; - тему, мету уроку; - пропонує вибрати квадратик відповідного кольору |
|
|
|||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
Індивідуальна |
|
Письмова, |
|||
|
|
зображення |
|||
|
|
квадратика |
|||
|
|
|
відповідного кольору у зошитах. |
2. Актуалізація потрібного досвіду (3-15 хв.) |
|||||
Що називають десятковими дробами? Наведіть приклади від’ємних чисел.
|
Повторення теоретичного матеріалу необхідного для розв’язування вправ.
|
Фронтальна
|
|
Актуалізація опорних знань Повторення та розпізнавання натуральних, дробових чиел
|
Фронтальне опитування, з метою залучення всіх учнів до роботи.
|
2.Числа на координатній прямій |
Перевірити розуміння учнями поняття координатної прямої. |
Фронтальна. |
Додаток 1 |
Вдосконаленн я навичок, повторення |
Узагальнення міркувань учнів та підведення їх до самостійних висновків.
|
Перевірка Д/З Пропонує учням виконати тестові завдання на картках відповідного рівня навчальних досягнень. |
Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу. |
Індивідуа льна |
Додаток 2 |
Самостійне розв’язання тестових завдань. |
Письмово на картках. |
||
3. Мотивація навчальних досягнень(16-20 хв.) |
|||||||
Цілі числа — першоджерело математики. (Г. Мінковський) Пропонує учням припустити, що не можна було б зробити, вивчити, розглянути без знань з теми «Додатні та від’ємні числа». Придумати відповідний слоган. |
Усвідомлення необхідності вивчення теми. |
Обговорення. Робота з підручником. |
стор. 249 № 2, 3 |
Запис результатів обговорення. |
Деякі учні класу озвучують результати обговорення. |
||
|
||||||
Письмове виконання вправ.
І рівень. № 872°, 873. ІІ рівень. № 878, 883 884ʹ(додаткове завдання). |
Організація диференційованої роботи учнів. Вмотивування учнів до здійснення самостійного вибору рівня завдань. Коментоване оцінювання роботи учнів біля дошки |
Індивідуальна (два учні високого рівня розв’язують задачі у зошиті). Колективна. |
с. 250 № І рівень. № 872°, 873. ІІ рівень. № 878, 883 884ʹ(додаткове завдання).
|
Самостійний вибір варіанта навчальної діяльності. Вдосконалення навчального досвіду Закріплення навчального матеріалу при розв’язувані вправ |
Коментоване виконання завдань з автоматични м записом ходу виконання. Записи у зошитах та на дошці. Робота з інтерактивною дошкою. |
|
5. Підсумок уроку (39-42 хв.) |
||||||
Рефлексія: пропонує переглянути записи в зошиті та сформулювати розглянуті властивості; Оцініть рівень усвідомлення і |
Виокремлення основних акцентів уроку. Закріплення на усних вправах. |
Колективна, Індивідуальна |
|
Усвідомлення та закріплення вивченого матеріалу Порівняння Рівня |
Відображення інформації на дошці. Заповнення таблиць. Піднімають руки у кого рівень |
|
розуміння навчального матеріалу у порівнянні з початком уроку. |
|
|
|
навчальних досягнень. Самооцін-ка власної діяльності. |
засвоєння навчального матеріалу підвищився. |
6. Домашнє завдання (43-45 хв.) |
|||||
Середній-достатній- №880 Високий-№882,
|
|
Колек тивна |
|
Слухове сприймання |
Здійснення відповідних записів у щоденники. |
Додаток
Картка 1.
а ) -8 і -5; б) -3 і 0;
в) -2 і 2; г) -3,6 і 4,2.
2. Скільки точок з цілими координатами є на координатній прямій:
а) ліворуч від точки О(0);
б) праворуч від точки Л (1 000);
в) між точками А (-4) і В (5)?
Картка 2.
Дано числа: -3; 7; 1/2; 0,2; 8; 0; -3,2; 15.
Виписати
а) натуральні;
б) дробові;
в) додатні;
г) від’ємні;
д) недодатні;
ж) невід’ємні.
2. Дано числа 2/7; 3,5; 5,2; 4.
Вказати обернені числа.
3. Які з перелічених ознак є суттєвими для поняття „координатна пряма”:
На прямій позначено початок відліку.
На прямій позначено одиничний відрізок.
На прямій позначено напрям.
Пряма розташована горизонтально.
4. Запишіть за допомогою знаків «+» або «-» наступні твердження:
|
|
1 |
20 градусів морозу; |
2 |
13 градусів тепла; |
3 |
300 метрів над рівнем моря; |
4 |
400 метрів нижче рівня моря; |
5 |
мінус 3; |
6 |
мінус 10; |
7 |
плюс 5. |