Урок «Цілі числа. Раціональні числа»

Про матеріал

Навчальна складова мети уроку: формування математичної компетенції.

узагальнити і систематизувати відомості учнів про види чисел, домогтися засвоєння учнями поняття « цілі числа», «раціональні числа» і зв'язок між ними.

Розвивальна складова мети уроку: формування та вдосконалення навичок мислення високого рівня (знання, аналізування, використання, оцінювання та самооцінювання), пам'яті, уваги.

Виховна складова мети уроку: формування поведінкових компетенцій, індивідуальної роботи навичок об'єктивного самооцінювання, толерантного ставлення до оточуючих, прищеплювати інтерес до поглиблення знань з математики.

Перегляд файлу

Урок математики «Цілі числа. Раціональні числа» (6 клас)

Автор: Ярова Віта Вікторівна, учитель математики Троянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

 

Джерела методичної інформації:

  1. Науково-методичні, методичні посібники
    1.     Голодюк Л. С. Проектування сучасного уроку та його ІТ- компоненту: наук.-метод. посібн. / за наук.ред. Л. С. Голодюк. - Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012. - 88с.
    2. Голодюк Л. С. Проектування ІКТ-супроводу уроку як компонента інформаційно-освітнього середовища: метод. посібн. / Л. С. Голодюк. - Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012. - 116с.
    3. Голодюк Л. С. Моделювання ІКТ-супроводу уроку: метод. реком. / за наук. ред. Л. С. Голодюк. - Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2013. - 36с.

Джерела навчальної інформації:

Основний підручник

Математика : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полон-ський, М.С.Якір. — X. : Гімназія, 2014. — 400 с. : іл.

5. Додаткові навчальні матеріали (друковані, електронні)


Назва

Вид

Номер додатків

Індивідуальні картки

Друкований

Додаток 1

  Індивідуальні картки для перевірки Д/З

Друкований

Додаток 2

 

Навчальна складова мети уроку: формування математичної компетенції.

узагальнити і систематизувати відомості учнів про види чисел, домогтися засвоєння учнями поняття « цілі числа», «раціональні числа» і зв’язок між ними.

Розвивальна складова мети уроку: формування та вдосконалення навичок мислення високого рівня (знання, аналізування, використання, оцінювання та самооцінювання), пам’яті, уваги.

Виховна складова мети уроку: формування поведінкових компетенцій, індивідуальної роботи навичок об’єктивного самооцінювання, толерантного ставлення до оточуючих, прищеплювати інтерес до поглиблення знань з математики.

Обладнання: індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, екран.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Хід уроку

1.Організаційний момент (1-2хв.)  

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Завдання

Мета

Форма

організації,

управління

діяльністю

учнів

Номер

джерела

навчальної

інформації

Результат

Форма

звітності

Повідомляє:

Ознайомлення

учнів з темою та

метою уроку;

з рівнем

засвоєння

навчального

матеріалу

учнями;

 навчання

Самооцінки.

Колективна

 

Готовність до уроку.

Записують

тему уроку.

Самооцінка

рівня

навчальних

досягнень -початковий -середній -достатній

 - високий

Усна.

- про роботу на

 

 

уроці;

- тему, мету уроку;

- пропонує

вибрати квадратик

відповідного кольору

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна

 

Письмова,

 

 

зображення

 

 

квадратика

 

 

 

відповідного кольору у зошитах.

 

2. Актуалізація потрібного досвіду (3-15 хв.)

  1.              Формулює запитання для учнів: Сформулюйте означення натуральних чисел?

Що називають десятковими дробами?

Наведіть приклади від’ємних чисел.

 

Повторення

теоретичного

матеріалу

необхідного для

розв’язування

вправ.

 

Фронтальна

 

 

 

Актуалізація

опорних

знань Повторення та

розпізнавання

натуральних, дробових чиел

 

Фронтальне опитування, з метою залучення всіх учнів до роботи.

 

 

2.Числа на координатній прямій

Перевірити розуміння учнями поняття координатної прямої.

Фронтальна.

Додаток 1

Вдосконаленн я навичок, повторення

Узагальнення міркувань учнів та підведення їх до самостійних висновків.

 

 

Перевірка Д/З Пропонує учням виконати тестові завдання на картках відповідного рівня навчальних досягнень.

Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу.

Індивідуа­

льна

Додаток 2

Самостійне

розв’язання

тестових

завдань.

Письмово на картках.

3. Мотивація навчальних досягнень(16-20 хв.)

Цілі числа — першоджерело математики. (Г. Мінковський) Пропонує учням припустити, що не можна було б зробити, вивчити, розглянути без знань з теми «Додатні та від’ємні числа». Придумати відповідний слоган.

Усвідомлення необхідності вивчення теми.

Обговорення. Робота з підручником.

 стор. 249

№ 2, 3

Запис

результатів

обговорення.

Деякі учні класу озвучують результати обговорення.

 

  1.           Формування та вдосконалення навчального досвіду (21-38 хв.).

 

 

Письмове виконання вправ.

 

І рівень. № 872°, 873.

ІІ рівень. № 878, 883

884ʹ(додаткове завдання).

 

  Організація диференційованої роботи учнів.

Вмотивування учнів до здійснення самостійного вибору рівня завдань.

Коментоване оцінювання роботи учнів біля дошки

Індивіду­альна (два учні високого рівня розв’язують задачі у зошиті).

Колективна.

с. 250

 І рівень. № 872°, 873.

ІІ рівень. № 878, 883

884ʹ(додаткове завдання).  

 

Самостійний вибір варіанта навчальної діяльності.

Вдоскона­лення навчального досвіду

Закріплення навчального матеріалу при розв’язувані вправ

Коментоване виконання завдань з автоматични м записом ходу

виконання. Записи у зошитах та на дошці. Робота з інтерактив­ною дошкою.

5. Підсумок уроку (39-42 хв.)

Рефлексія: пропонує переглянути записи в зошиті та сформулювати розглянуті властивості;

Оцініть рівень усвідомлення і

Виокремлення основних акцентів уроку.

Закріплення на усних вправах.

Колек­тивна,

Індивідуальна

 

Усвідомлення та

закріплення

вивченого

матеріалу

Порівняння

Рівня

Відображення інформації на дошці. Заповнення таблиць. Піднімають руки у кого рівень

 

 

розуміння навчального матеріалу у порівнянні з початком уроку.

 

 

 

навчальних

досягнень.

Самооцін-ка

власної

діяльності.

засвоєння

навчального

матеріалу

підвищився.

6. Домашнє завдання (43-45 хв.)

  1.   Повторити §30-31 підручника.
  2.    Опрацювати матеріал у зошиті.
  3.    Розв’язати задачі: Початковий рівень: №871

Середній-достатній-

№880

Високий-№882,

 

 

Колек­

тивна

 

Слухове

сприймання

Здійснення відповідних записів у щоденники.

 

Додаток

Картка 1.

  1. Які цілі числа розміщені на координатній прямій між числами:

а ) -8 і -5;                                 б) -3 і 0;

в) -2 і 2;                                    г) -3,6 і 4,2.

2.  Скільки точок з цілими координатами є на координатній прямій:
      а) ліворуч від точки О(0);

б) праворуч від точки Л (1 000);

в) між точками А (-4) і В (5)?

Картка 2.

Дано числа: -3; 7; 1/2; 0,2; 8; 0; -3,2; 15.

Виписати

а) натуральні;

б) дробові;

в) додатні;

г) від’ємні;

д) недодатні;

ж) невід’ємні.

2. Дано числа 2/7; 3,5; 5,2; 4.

Вказати обернені числа.

         3. Які з перелічених ознак є суттєвими для поняття „координатна пряма”:

 

На прямій позначено початок відліку. 

 

На прямій позначено одиничний відрізок. 

 

На прямій позначено напрям.  

 

Пряма розташована горизонтально.  

        4. Запишіть за допомогою знаків «+» або «-» наступні твердження:

 

 

1

20 градусів морозу;

2

13 градусів тепла;

3

300 метрів над рівнем моря;

4

400 метрів нижче рівня моря;

5

мінус 3;

6

мінус 10;

7

плюс 5.

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку