Конспект уроку у 6 класі на тему " Розвязування рівнянь та задач за допомогою рівнянь " Урок проведений у нестандартні формі . Це урок - гра " Математичне кафе "
Урок - гра
« Математичне кафе »
6 клас
Підготувала :
Вчитель математики
Каняєва Олена Володимирівна
Тема уроку: Розв'язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь.
Мета:
навчальна: формувати в учнів уміння розв’язувати рівняння і задачі за допомогою рівнянь;
розвивальна: сприяти розвитку уваги, пам'яті, пізнавальної діяльності, вміння висловлювати математично грамотно свою думку;
виховна: виховувати математичну культуру запису рівнянь, відповідальне ставлення до навчання, наполегливість.
Тип уроку: урок застосування знань , умінь і навичок
Обладнання: сигнальні картки , роздатковий матеріал , підручники , картки самоконтролю , схема розв’язування текстових задач, зошити , мультимедійна система.
Девіз уроку: Розв'язування задач є найхарактернішим і специфічним різновидом вільного мислення.
В. Джеймс
Хід уроку
Вчитель звертається до учнів:
- Урок сьогодні у нас незвичайний . Сьогоднішній урок буде проведений у формі гри « Математичне кафе » . Отож запрошую вас у «Математичне кафе». Займайте свої місця за столиками .
Учні обмінюються зошитами і перевіряють один в одного з допомогою вчителя виконання домашнього завдання.
№ 1191
Нехай у другому контейнері було х кг. вугілля . Тоді у першому контейнері було 4х кг. вугілля. Коли з першого контейнера взяли 210 кг. вугілля , то залишилося в ньому ( 4х - 210 ) кг. вугілля. А з другого контейнера взяли 10 кг. вугілля і стало там (х – 10 ) кг. вугілля. За умовою задачі складаємо рівняння .
( х – 10 ) – ( 4х – 210) = 20 Отже у другому контейнері було 60 кг.
х – 10 – 4х + 210 = 20 вугілля , а у першому 4 * 60 = 240 кг.
- 3х = 20 +10 - 210
-3х = - 180
х = -180 : ( - 3 )
х = 60 Відповідь : 240 кг., 60 кг. вугілля
№ 1195
Нехай Віталій і Мишко розв’язували задачі х днів . Тоді через х днів Віталію залишилося розв’язати (95 – 7х ) задач , а Мишкові ( 60 – 6х ) задач .
Відомо , що Віталію залишиться розв’язати вдвічі більше задач ніж Мишкові. За умовою задачі складаємо рівняння .
95 – 7х = 2(60 – 6х ) Отже через 5 днів у Віталія буде вдвічі більше
95 – 7х = 120 – 12х нерозв’язаних задач , ніж в Мишка.
- 7х + 12х =120 - 95
5х = 25
х = 25 : 5
х = 5 Відповідь : через 5 днів
I Замовлення « Загадковий коктейль »
Очікувана відповідь:
Очікувана відповідь:
Очікувана відповідь:
Очікувана відповідь:
Очікувана відповідь:
Знайдіть пропущене слово :
2х – 3 = 1 ЛЮТИЙ
7х – 4 = 9х – 12 КВІТЕНЬ
67 – 8х = 3 …….?
- У кого не було проблем із домашнім завданням і з теоретичним матеріалом , отримує цінник із двома балами
- У кожного з вас у ваших « Загадкових коктейлях » є завдання . Скласти і записати в правильному порядку послідовність розв’язування рівняння . ( Кожний учень отримує і складає рівняння ) . Хто добре справився із цим завданням отримує цінник із ціною три бали.
Хвилинка релаксації
- Робимо наступне завдання
II Замовлення « Дуже смачна юшка » ( Робота в групах )
I столик II столик
5х – 7х = 12 +4 х + 5х = 5 – 11
-2х – 6х = -81 – 9 -6,6х – 2,4х = 2,6 + 1,4
- Молодці . Активні учні отримують цінник із трьома балами. А тепер давайте після смачної страви трішки порухаємось , щоб мати змогу скоштувати інші страви .
Фізкультхвилинка
Якщо ви вважаєте, що:
III Замовлення « Страва від шеф – кухаря »
У кожного столика є страва . Прошу відкрити її . Перед вами задача , яку ви повинні розв’язати за допомогою рівняння . На столиках є схеми , які ми використовували для розв’язування задач за допомогою рівнянь , прошу ними користуватись .
Задача для I столика
За 6 зошитів і 4 ручки заплатили 27 грн. Скільки коштує зошит і скільки – ручка , якщо зошит дешевший від ручки на 50 коп.
Розв’язання
Нехай зошит коштує х грн.,тоді ручка коштує ( х + 0,5 ) грн.. За 6 зошитів заплатили 6х грн., а за 4 ручки 4 ( х + 0,5 ) грн.. Разом вся покупка буде : 6х + 4 (х + 0,5) грн., що дорівнює 27 грн.. За умовою задачі складаємо рівняння .
6х + 4 (х + 0,5 ) = 27
6х + 4х + 2 = 27 Отже 2,5 грн. – коштує зошит
10х = 27 – 2 Тоді : х + 0,5 = 2,5 + 0,5 = 3 грн. – коштує ручка.
10х = 25
х = 25 : 10 Відповідь : 2,5 грн., 3 грн.
х = 2,5
Задача для II столика
У першому бідоні в 3 рази більше молока , ніж у другому . Якщо з першого перелити 20 літрів в другий , то молока в бідонах буде порівно . Скільки молока в кожному бідоні.
Розв’язання
Нехай у другому бідоні було – х літрів молока , а у першому – 3х літрів молока , якщо з першого бідона взяли 20 л. , то в ньому залишилося ( 3х – 20 ) л., а у другому бідоні стане ( х + 20 ) л. молока . Відомо , що молока в бідонах стане порівно . За умовою задачі складаємо рівняння .
3х – 20 = х +20
3х – х = 20 + 20 Отже , у другому бідоні було 20 літрів молока ,
2х = 40 тоді в першому : 3х = 3 * 20 = 60 літрів
х = 40 : 2
х = 20 Відповідь: 60 л., 20 л.
IV Замовлення « Добавочка »
Колективна робота ( Додаткова задача )
Перша сторона трикутника дорівнює 20 см., а друга у тричі більша від третьої . Знайдіть дві інші сторони трикутника , якщо його периметр дорівнює 52 см.
Розв’язання
Нехай третя сторона буде х см., тоді друга сторона буде 3х см. Сума трьох сторін дорівнюватиме ( 20 + 3х + х ) см., що за умовою задачі дорівнює 52 см. За умовою задачі складаємо рівняння.
20 + 3х + х = 52 4х = 32 Отже , третя сторона – 8 см., а друга :
20 + 4х = 52 х = 32 : 4 3х = 3 * 8 = 24 см.
4х = 52 - 20 х = 8 Відповідь: 24 см., 8 см.
V Підсумок уроку
Інтерактивна вправа « Незакінчене речення »
Сьогодні на уроці я :
VI Домашнє завдання
У зошити вкладаємо свої чеки ( картки самоконтролю ) і здаємо мені . Я врахую усі ваші відповіді і перевірю ваші картки і на наступний урок виставлю вам оцінки .
Урок закінчено .
1