«Цінуй і бережи
своє здоров’я»
(Година спілкування)
Тема: Цінуй і бережи своє здоров’я.
Мета: ознайомити учнів із визначенням поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя», визначити фактори, які сприяють і які шкодять здоров’ю людини; виховувати прагнення зберегти своє здоров’я.
Обладнання: плакат «Правила роботи», плакат «Сонечко»,плакат «Дерево-очікувань», заготовка кросворду, форми слідів, плакат «Острів мрій», стікери-хмаринки, стікери-листочки, стікери-сонечка.
Хід заняття
Дорогі, діти! Сьогодні наша година спілкування буде присвячена такій важливій для всіх темі, як здоров’я, адже здоров’я – одна з основних умов щастя людини. Ми сьогодні дізнаємося про те, що благотворно і негативно впливає на здоров’я людини, про правила ведення здорового способу життя.
Вправа «Знайомство»
Кожному учаснику роздаю вирізані «сонечка» в центрі якого потрібно написати своє ім’я, а на промінчиках – свої риси характеру. Потім по черзі презентують свої сонечка та прикріплюють на плакат «Сонечко».
Вправа «Правила роботи»
Для активної та успішної роботи потрібно прийняти правила.
Вправа «Очікування»
Пропоную записати на кольорових папірцях у формі листочків очікування від сьогоднішньої нашої зустрічі. Презентуємо очікування і листочки прикріплюємо на плакат «Дерево очікувань».
Гра «Я обираю здоров’я»
Ділю дітей на дві команди, які отримують прислів’я, що розділені на окремі слова на різних кольорових карточках. Учні повинні вибрати собі колір, із частин зібрати прислів’я. Перемагає команда, яка збере вислів першою.
Розгадування кросворду
Для того, щоб якнайкраще налаштуватись на роботу, я пропоную вам невеличкий кросворд, розгадування якого надалі допоможе пригадати отримані раніше знання про здоров’я.
|
з |
і |
р |
|
||||||
|
д |
о |
п |
о |
м |
о |
г |
а |
||
а |
й |
б |
о |
л |
и |
т |
ь |
|
||
|
ф |
р |
у |
к |
т |
и |
||||
о |
в |
о |
ч |
і |
||||||
|
в |
і |
т |
а |
м |
і |
н |
и |
||
|
м |
я |
з |
и |
|
|
||||
1.Хай в тебе буде гострим, як в орла …(Зір)
2.Те , чого ти чекаєш від лікаря, коли захворів. (Допомога)
3.Найвідоміший лікар.(Айболить)
4.Дуже корисна і смачна їжа, яка росте на деревах.(Фрукти)
5.Не менш корисна і смачна їжа, яка росте на городах.(Овочі)
6.Те, що міститься у фруктах і овочах.(Вітаміни)
7.Вони кріпнуть, якщо вживати багато вітамінів. (М’язи)
Малюнок «Здорова людина»
У народі кажуть: «У здоровому тілі – здоровий дух».
Намалюйте здорову людину. Аргументуйте, як вона виглядає. (Можна порівняти з рослиною чи твариною)
(Презентація результатів робіт)
Вправа «Стежина здоров’я»
Ми з вами, діти, спробуємо викласти «стежину здоров’я». Чи буде вона довгою – залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я, необхідно пригадати правила здорового способу життя. Відповіді позначимо на листках у формі сліду дитячої ноги і ними викладемо «стежину здоров’я». (Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі).
Вправа «Перешкоди»
Отже, здоровий спосіб життя – це відсутність шкідливих звичок, цих своєрідних перешкод на шляху до хорошого самопочуття і відмінного здоров’я. То які саме бувають «перешкоди» - шкідливі звички? Кожна команда отримує аркуш паперу, на якому треба написати «перешкоди» для міцного здоров’я, тобто всі шкідливі звички. Хто найшвидше перерахує якнайповніший список шкідливих звичок – перемагає.
Вправа «Острів мрій»
Ми разом прийшли з вами до острова мрій. Уявіть, що зараз можуть здійснитися всі ваші мрії. Подумайте, на який саме острів ви хотіли б податись ( «острови» із назвами: Родина, Багатство,Слава, Любов, Здоров’я, Дружба). Кожен із дітей записує своє ім’я на вибраному острові, пояснюючи свій вибір.
Висновок: без здоров’я гроші, слава, багатство не принесуть задоволення.
Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізнались нове, над чимось замислились. Здоров’я – це одна з головних умов досягнення успіху в житті. Бережіть його з молодих літ, зміцнюйте й примножуйте. Не витрачайте даремно цей безцінний скарб, дарований природою. Пам’ятайте, що Ваше здоров’я у Ваших руках. Будьте здоровими!