Урок "Covid-19. Ми готові до навчання в нових реаліях"

Про матеріал
Пандемія COVID-19 - стала випробуванням для кожного з нас. Як навчатися в школі з дотриманням правил особистої гігієни, спілкуватися з друзями без загрози власному здоров'ю в умовах карантину, володіти достовірною інформацією - важливі завдання профілактики коронавірусної інфекції у роботі з учнями.
Перегляд файлу

Тема «СОVID-19. Ми готові до навчання в нових реаліях»

Мета уроку:

ознайомити з новими правилами поведінки в умовах

карантину та пояснити їх;

розвінчати міфи щодо СОVID -19;

ознайомити з правилами респіраторної гігієни;

сприяти розвитку лідерської позиції учнів в умовах пандемії.

Очікувані результати:

здобувачі освіти знають нові правила поведінки під час освітнього процесу та розуміють їх доцільність;

 вміють розпізнати правдиві вислови щодо коронавірусу від неправдивих;

знають правила респіраторної гігієни та користуються ними.

Цільова аудиторія:

учні 5-го класу

Матеріали та обладнання:

презентація «Правда чи міф», малюнки,  проектор.

 

Хід уроку

  1.                Організаційна частина
  1.     Емоційне налаштування на заняття.
  2.     Опитування учнів про самопочуття.

 

  1.            Робота на темою уроку
  1. Актуалізація знань.
  •         Розгляньте малюнок. Як ви думаєте, про що ми будемо говорити на занятті?

  1.          Повідомлення теми та мети уроку.
  •  Сьогодні ви будете говорити про СОVID -19 та навчання в нових реаліях.
  1.          Вправа «Розкажи історію».

Учитель пропонує дати відповіді на запитання:

  •        Що ви знаєте про СОVID -19? (Коронавірус).
  •        Чому його так називають? (Коронавіруси - це велика родина респіраторних вірусів, своєю будовою схожий на корону).
  •        Чи багато він подорожує? Якщо так, то як? Що він разом із собою приносить? (Може спричиняти захворювання: від звичайної застуди до тяжкого гострого респіраторного синдрому).
  •        Чи надовго він залишається у гостях?
  •        Чи відрізняється корона вірус від простуди? {Коронавірус має такі ж симптоми, що і інші гострі вірусні захворювання. Визначити коронавірусну інфекцію можуть тільки лабораторним дослідженням).
  •        Які симптоми корона вірусу? (Найпоширенішими симптомами є: кашель, лихоманка та утруднення дихання, в деяких випадках - діарея або кон’юнктивіт. Новий штам коронавірусу може викликати тяжку форму пневмонії).
  •        Як передається вірус? (Наразі відомо, що новий коронавірус передається краплинним та контактним шляхами. Вірус не циркулює у повітрі. Він не здатний переміщатись на далекі відстані. Він є тільки в крапельках, які людина видихає під час кашлю чи чханню. Відстань — це гарантія безпеки. Це фактор переривання епідемічного ланцюга. Тому, заразитись неможливо навіть від інфікованої людини, якщо ви не знаходитесь безпосередньо поруч із інфікованим (нагадуємо, це максимум - 1,5-2 м). На поверхнях вірус може жити близько З годин. Тому важливо дезінфікувати поверхні, ручки дверей тощо. Переважає контактний шлях, коли вірус потрапляє на слизові оболонки носа, очей через руки або інші предмети (хустинку, рукавиці) після торкання до об’єктів (тварин, м’яса, риби, дверних ручок, поручнів), що забруднені виділеннями із дихальним шляхів хворого чи інфікованого. Краплинним шляхом вірус передається від людини до людини під час кашлю або чхання у тісному контакті, коли утворюються краплі).
  •        Як убезпечити себе від зараження? (Ретельно і часто мити руки з милом чи обробляти їх антисептиком. Мити руки протягом - 20-40 с. Вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою. Обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук. Прикривати рот і ніс при кашлі або чханні. Тримати дистанцію (1,5-2 м). Уникати скупчення людей. Не торкатися очей, носа та рота наскільки це можливо).
  1.         Вікторина «Міф, правда».

Вікторина складається з правильних та неправильних тверджень. Учитель читає твердження, учні мають максимум 10 секунд на розмірковування і далі дають відповідь, чи вони вважають його правдою чи міфом.

 

 

Якщо затримати дихання на 10 секунд, то можна самостійно діагностувати СОVID -19? (Міф. Немає жодних наукових доказів ефективності цієї дихальної вправи як тесту на вірус. Для підтвердження наявності вірусу в організмі необхідно проводити ПЛР-тестування).

 

 

Часник рятує від зараження на СОVID-19? (Міф. Часниккорисний для здоров'я продукт,  який має певні антибактеріальні властивості. Проте, під час поточного спалаху не було отримано жодних підтверджень ефективності вживання часнику як засобу профілактики від зараження новим коронавірусом).

 

Вірус не передається через взуття. (Правда. Взуття ие контактує з дихальними шляхами, тому, знявши його і помивши руки, можна не турбуватися про зараження. Втім, повернувшись з вулиці, краще змінити вуличне взуття на домашнє).

 

СОVID-19 викликає бактерія.  (Міф. Коронавіруси - це велика родина респіраторних вірусів)

 

 

 

 

 

Перебування на вулиці в холодну та сніжну погоду допомагає запобігти зараженню на СОVID-19 . (Міф. Температура тіла здорової людини тримається в межах від 36,5 0 до 37 0 незалежно від температури навколишнього середовища або погоди. Тому немає ніяких підстав вважати, що перебування на вулиці в холодну погоду допомагає боротися з новою коронавірусною інфекцією або іншими хворобами. Найефективнішим способом профілактики є регулярна обробка рук спиртовмісним антисептиком або миття рук водою з милом.)

 

Коронавірусом можна інфікуватися через банкноти та монети. (Це міф. Ризик зараження коронавірусом унаслідок дотику до банкнот і монет вкрай низький)

 

 

 

 

Перебування під сонцем сприяє запобіганню зараженню на корона вірус. (Міф. 90-градусна спека протягом 15 хвилин ефективно знищить вірус. Сильна спека може вбити вірус, але жодна людина таку температуру не витримає).

 

Люди з першою групою крові найменш схильні до інфікування корона вірусом. Це, швидше за все, правда. Американські вчені провели дослідження і з’ясували, що люди з першою групою крові найменш схильні до зараження корона вірусом).

 

Захисна маска ефективна, якщо носити її нижче носа. (Міф. Такий спосіб неефективний і навіть шкідливий, оскільки ніс є однією з найбільш небезпечних і водночас вразливих частин тіла в умовах розповсюдження вірусу)

 

  1.          Кросенс «Як захистити себе під час навчання за умов карантину?»

Учитель пропонує дітям малюнки і  використати їх для складання кросенсу.

  1.          Вправа «Сенкан».

Учитель пропонує дітям скласти сенкан. Сенкан - це вірш, що складається з п’яти рядків.

  •   Перший рядок - тема (іменник).
  •   Другий - опис теми (два прикметники).
  •   Третій - називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  •   Четвертий рядок - фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  •   Останній рядок - одне слово - синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

 

III. Підсумок заняття. Рефлексія.

-   Що корисного ви для себе взяли із сьогоднішнього уроку?

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку