Урок 28
Тема. Де міститься вода?
Мета: допомогти дітям знайти відповідь на запитання «Дє є вода в природі?», вчити порівнювати, робити висновки; розвивати увагу, критичне мислення, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до природи, інтерес до дослідницької роботи.
Очікувані результати: учні знатимуть:
• де міститься вода в природі;
та вмітимуть:
• називати місця, де є вода в різних її станах; взаємодіяти в групах.
Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проєктор, презентація, лотки з половинками мандарин та листками алое, пазли, дзеркальця, парасолька, картинки: сонечко і хмаринка.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1. Вітання Слайд № 2
Вушка, прислухайтесь, Очка, придивляйтесь, Носику, глибше дихай, Ротику, всміхайся.
Спинки, розправляйтесь,
Ручки, підіймайтесь, Нумо, до роботи дружно всі взялись!
2.Хвилинка календаря.
- Яке сьогодні число?
- Який місяць?
- Яка температура повітря?
- Який стан неба?
- Чи є сьогодні опади, а вітер? Якщо так, то опишіть який він?
3. Групове заняття Слайд 2
- Прослухайте, будь ласка, віршика:
Хай в річечці чистій купаються діти І будуть від цього вони лиш радіти.
Хай риба гуляє в ставку,
І буде вода звірку.
Хай дощик іде рясний, Зростить він лісок запашний.
Шумить нехай море завжди.
Хай буде багато води!
- Сподобався? Давайте вивчимо його. В цьому нам допоможуть картинки.
Тож, увага на екран! (Вчитель гортає картинки на слайді, діти повторюють рядки вірша) Слайд №3
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
- Про що йдеться у віршику, який ми щойно вивчили?
- Так, про воду. І саме про неї ми поговоримо та дізнаємося, де саме міститься вода в природі. А ще проведемо невеликі дослідження.
ІV. Формування компетентностей учнів
1. Робота в групах
Гра “Склади і назви” Слайд №4
- Діти, ви любите складати пазли? Зараз ми цим і займемося. Працюючи в групах, вам потрібно скласти розрізані картинки із зображеннями. Давайте утворимо групи і для цього використаємо слова з віршика: дощ, річечка, ставок.
(На партах в кожній групі конверти із зображенням різних об’єктів, у формі пазлів).
- Складіть картинки, наклейте їх на аркуш паперу. Утворений малюнок закріпіть на магнітній дошці. Назвіть, що на ньому зображено.
- Молодці, швидко впоралися. Час відпочити.
2. Руханка «Сонечко і дощик» Слайд №5 https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4
3. Дослідницька робота
- А зараз давайте поміркуємо. Що об’єднує всі зображення, які ви склали?
- Так, вірно, всі вони відображають воду.
- А може, тут є щось зайве? (Діти припускають, що зайвими є мандарин, алое).
Дослід 1.
- Проведемо невеликий дослід. Перед вами в лотках є дольки мандарин та листочки алое. Візьміть їх, та стисніть над лотком. Що витікає? Вірно, сік. Він складається з води. Тому і мандарин, і рослинка алоє тут не зайві.
- А чому тут є зображення бурульки? (- Бо це замерзла вода).
- Що піднімається над чайником? (- Пара.)
- Пара, це теж вода, запам’ятайте. Пара є в повітрі, є вона і внашому диханні.
Дослід 2.
- Візьміть дзеркальце, подихайте на нього. Що бачите на ньому? (-Осілу пару.)
- Отже, навіть в нашому диханні є пара.
4. Робота з підручником
- Розгляньте малюнок на сторінці 54.
- Назвіть, де міститься вода. Чому тут зображена людина?
- Чи вся вода – це рідина?
- Якою стає вода на морозі?
- Коли вода перетворюється на пару?
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Гра « Де сховалась краплинка?»
- Я називатиму слова. Якщо поняття пов’язане з водою, ви плескаєте в долоньки, якщо ні – розводите руки в сторони ( бурулька, град, папір, струмок, книга, сніжинка, будинок, дощ, камінь, роса, хмара).
VІ. Підсумок уроку Слайд №6
- Про що ми говорили на уроці?
- Чому ця тема надзвичайно важлива?
Рефлексія
- Перед вами лежать сонечко і хмарка. Якщо ви на уроці працювали в повну силу, все зрозуміли, запам’ятали, то підніміть сонечко, якщо було важко, незрозуміло, підніміть хмарку.
- Як же приємно, що в нашому класі сяє так багато сонечок!
При підготовці використано ресурси мережі Інтернет