Урок "Де міститься вода?"

Про матеріал
Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі, за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. Підручник Я досліджую світ (Грущинська, Хитра, Дробязко) 1 клас НУШ Тема. Де міститься вода? Мета: допомогти дітям знайти відповідь на запитання «Дє є вода в природі?», вчити порівнювати, робити висновки; розвивати увагу, критичне мислення, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати любов до природи, інтерес до дослідницької роботи. Очікувані результати: учні знатимуть: • де міститься вода в природі; та вмітимуть: • називати місця, де є вода в різних її станах; • взаємодіяти в групах.
Перегляд файлу

Урок 28

Тема. Де міститься вода?

Мета: допомогти дітям знайти відповідь на запитання «Дє є вода в природі?», вчити порівнювати,  робити висновки; розвивати  увагу,  критичне мислення,  пам’ять, мовленнєво – комунікаційні  навички; виховувати любов до природи, інтерес до дослідницької роботи.

Очікувані результати: учні знатимуть:

      де міститься вода в природі;

та вмітимуть:

      називати місця, де є вода в різних її станах; взаємодіяти в групах. 

Обладнання і матеріали: комп’ютер, доступ до інтернету,  мультимедійний проєктор,  презентація, лотки з половинками мандарин та листками алое, пазли, дзеркальця, парасолька, картинки: сонечко і хмаринка.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Вітання                                         Слайд № 2

Вушка, прислухайтесь, Очка, придивляйтесь,  Носику, глибше дихай, Ротику, всміхайся.

Спинки, розправляйтесь,

Ручки, підіймайтесь, Нумо, до роботи  дружно всі взялись!   

2.Хвилинка календаря.

-                     Яке сьогодні число?

-                     Який місяць?

-                     Яка температура повітря? 

-                     Який стан неба?

-                     Чи є сьогодні опади, а вітер? Якщо так, то опишіть який він?

 

3. Групове заняття                                 Слайд 2

-   Прослухайте, будь ласка, віршика:

 

imageХай в річечці чистій купаються діти І будуть від цього вони лиш радіти.

Хай риба гуляє в ставку,

І буде вода звірку.

 

Хай дощик іде рясний, Зростить він лісок запашний.

Шумить нехай море завжди.

Хай буде багато води!

 

-   Сподобався? Давайте вивчимо його. В цьому нам допоможуть картинки.

Тож, увага на екран!   (Вчитель гортає картинки на слайді, діти повторюють рядки вірша)                                                 Слайд №3

ІІ. Оголошення теми та мети уроку               

-   Про що йдеться у віршику, який ми щойно вивчили?

-   Так, про воду. І саме про неї ми поговоримо та дізнаємося, де саме міститься вода в природі. А ще проведемо невеликі дослідження.

ІV. Формування  компетентностей учнів 

1. Робота в групах

Гра “Склади і назви”                             Слайд №4

-   Діти, ви любите складати пазли? Зараз ми цим і займемося. Працюючи в групах, вам потрібно скласти розрізані картинки із зображеннями. Давайте утворимо групи і для цього використаємо слова з віршика: дощ, річечка, ставок.

(На партах в кожній групі конверти із зображенням різних об’єктів, у формі пазлів).

-   Складіть картинки, наклейте їх на аркуш паперу. Утворений малюнок закріпіть на магнітній дошці. Назвіть, що на ньому зображено.

image 

image            image 

-   Молодці, швидко впоралися. Час відпочити.      

2.                 imageРуханка «Сонечко і дощик»               Слайд №5 https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4  

3.                 Дослідницька робота

-   А  зараз давайте поміркуємо. Що об’єднує всі зображення, які ви склали?  

-   Так, вірно, всі вони відображають воду. 

-   А може, тут є щось зайве? (Діти припускають, що зайвими є мандарин, алое).

Дослід 1.

-   Проведемо невеликий дослід. Перед вами в лотках є дольки мандарин та листочки алое. Візьміть їх, та стисніть над лотком. Що витікає? Вірно, сік. Він складається з води. Тому і мандарин, і рослинка алоє тут не зайві.

-   А чому тут є зображення бурульки? (- Бо це замерзла вода).

-   Що піднімається над чайником? (- Пара.)

-   Пара, це теж вода, запам’ятайте. Пара є в повітрі, є вона і внашому диханні.

 Дослід 2.

-   Візьміть дзеркальце, подихайте на нього. Що бачите на ньому?     (-Осілу пару.) 

-   Отже, навіть в нашому диханні є пара.

4. Робота з підручником 

-   Розгляньте малюнок на сторінці 54. 

-   Назвіть, де міститься вода. Чому тут зображена людина?

-   Чи вся вода – це рідина?

-   Якою стає вода на морозі?

-   Коли вода перетворюється на пару?

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра « Де сховалась краплинка?»

-   Я називатиму слова. Якщо поняття пов’язане з водою,   ви плескаєте в долоньки, якщо ні – розводите руки в сторони ( бурулька, град, папір, струмок, книга, сніжинка, будинок, дощ, камінь,  роса, хмара).

 

VІ. Підсумок уроку                                Слайд №6

-   Про що ми говорили на уроці?

-   Чому ця тема надзвичайно важлива?

Рефлексія

-   Перед вами лежать сонечко і хмарка. Якщо ви на уроці працювали в повну силу, все зрозуміли, запам’ятали, то підніміть сонечко, якщо було важко, незрозуміло, підніміть хмарку.

 

image 

-   Як же приємно, що в нашому класі сяє так багато сонечок!

 

При підготовці використано ресурси мережі Інтернет

pdf
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку