урок подорож, урок гра, склад числа 10.Урок з математики у першому класі – це навчання у процесі гри. У дітей цього віку розвинена потреба всім допомагати. У представленому уроці першокласники, мандруючи казковим лісом, допомагають лісовим мешканцям та героям улюблених казок. На уроці математики учні не тільки рахують, а й розвивають свої творчі здібності та фантазію відповідно до теми тижня.
Анотація до розробки урокую
Конспект уроку – подорожі з математики у 1 класі НУШ на тему: «Склад числа 10».
Урок з математики у першому класі – це навчання у процесі гри. У дітей цього віку розвинена потреба всім допомагати. У представленому уроці першокласники, мандруючи казковим лісом, допомагають лісовим мешканцям та героям улюблених казок. На уроці математики учні не тільки рахують, а й розвивають свої творчі здібності та фантазію відповідно до теми тижня.
Математика
Тема. Склад числа 10.
Мета. Ознайомити учнів з варіантами розкладання чисел на два доданки, вчити доповнювати задане число до 10, закріплювати вміння учнів додавати в межах 10, розвивати та вдосконалювати обчислювальні навички, активізувати логічне мислення, пізнавальний інтерес, виховувати старанність, інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, презентація по темі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Наш девіз:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні нас чекає мандрівка до казкового лісу. А хто проводить нас туди -відгадайте.
Довгі вушка, куций хвіст,
Невеличкий він на зріст,
Любить конюшинку рвати,
Морква — це для нього свято!
І стрибає, наче м’ячик,
У траві сіренький… (зайчик).(слайд № 3)
Зайчик запрошує нас у гості до казкового лісу. Там звірі ніяк не можуть виконати завдання Мудрої Сови. (слайд 4)А допомогти їм зможемо тільки ми з вами. Рушаємо в дорогу.
Привіт, друже! Напевно, ти здогадуєшся, що сьогодні ми вивчатимемо число 10!
В житті ми часто зустрічаємося з цим числом У людини 10 пальців на руках і 10 пальців на ногах.
10 — це особливе число: його записують двома цифрами — одиницею і нулем. Воно називається двоцифровим.
Поспостерігаємо, як ще може утворюватися число 10.
Його можна утворити з 10 одиниць, а також із попереднього числа 9, додавши до нього 1.
Розглянемо малюнки з ромашками на клумбі. Подивись, як по-різному їх можна висадити і запам'ятай склад числа 10.
ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань
А)Зайчик наш стрибає швидко.
Ледь встигаємо за ним.
Раптом зайчик зупинився.
Метеликів побачив він.
Давайте допоможемо зайчику порахувати метеликів. (слайд 5).
Добре. Рахуємо разом: 1, 2, 3…10.
Мандруємо далі. (слайд 6)
Раптом - камінь на дорозі. Обійти його – не можемо. Нам тільки може допомогти кріт - ямку вириє під ним. Тільки для цього правильно розставте знаки: «більше», «менше», «дорівнює»
Б)Завдання на порівняннячисел.
9….8 7…10 4...6 9…9
- Дорога вільна. Йдемо далі.
В)Назвати попереднє і наступні числа(слайд № 7)
-Подивіться, звірі плачуть. Злий вітрисько на будиночках всі таблички переплутав. Лад нам треба навести і звірятам допомогти.
-Назвати сусідів числа (попереднє та наступне числа) 7 3 8 4 9 5
Молодці!
Г) Віршовані завдання(слайд 8)
А веселі їжачки пропонують вам завдання.
Слухайте уважно їх та відповідайте картками-числами
Під кущами,вздовж ріки,
Оселилися жуки:
Син і донька,батько й мати,
спробуй всіх порахувати. (4)
Зайченята на городі
Урожай збирали
Тут - 4, а там – 5.
Нумо моркву рахувать. (9)
Мерзнуть двоє цуценят ,
Змерзли лапки , аж тремтять.
Як же нам їх відігріти ?
Скільки чобітків купити ? ( 8 )
Д)Геометричний матеріал (слайд № 9)
- Погляньте, що це перешкоджає іти далі? Лісову стежку перегородило зламане дерево, щоб його прибрати, треба дати правильні відповіді на запитання.
- Яку геометричну фігуру нагадує зламане дерево?
- Це ламана замкнена чи незамкнена?
- Скільки ланок в ній? Скільки вершин?
-Молодці, справились!
2.Фізкультхвилинка.
Малюки в лісок пішли.
Довго-довго вони йшли.
На пеньок вони присіли.
Посиділи, дружно встали,
Руки вгору всі підняли,
Потягнулись на носочках
І присіли, як грибочки.
Голівками повертіли
І за парти тихо сіли.
ІV. Опрацювання нового матеріалу
Біг Зайчисько Куций хвіст,
Мамі з поля моркву ніс;
Дев’ять у кишені
І одна ще в жмені.
Скільки всього морквин ніс
З поля зайчик Куций Хвіст?
Каліграфічна хвилинка.
Казка про число 10 (слайд 11)
Зустріч з Білочкою .
- Послухайте діти, про що розповіла Білочка
Вона, як і всі інші звірі ходила у лісову школу і дуже любила уроки математики . Вона знала де живе кожна цифра. І ось що вона розповіла. На лісову школу налетів сильний вітер і своїм холодним подихом розвалив будиночок нуля. Гірко плакав нулик. Прийшов він до одиниці, розповів їй про нещастя.
А одиниця була доброю, тому запропонувала нулеві оселитися у її будиночку. Нуль подумав-подумав і погодився. З тих пір усі казали, що у цій хатині живуть дві цифри, які складають число 10.
А маленька одиничка
Цифра зовсім невеличка.
Та лиш нулик підставляєш,
Число десять зразу маєш.
-Чим відрізняється число 10 від попередніх дев’яти?
(10 – двоцифрове число)
Завдання №1. Добери числа у пусту клітинку.
Завдання №2.Доповни вітрячок.
Завдання №3. Доповни речення.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці онука для неї несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься, хто б відповів?
Мама спекла 10 пиріжків. Червона Шапочка віддала 1 пиріжок Вовку. Скільки у неї стало у кошику? (9). Так, отже 10 – це 9 і 1. ( і т.д). Далі робота проводиться аналогічно.
Руханка з цеглинками LEGO.
- Діти, яка тема тижня?(Мода)
- Подивіться уважно на Вовка, що йому не вистачає?(одягу). Я хочу вам запропонувати побути у ролі дизайнерів та стилістів і одягти Вовка, вибираючи деталі з малюнка. Ось ми Вовка одягли. Чи можна сказати, що Вовк став модним? А чи можна щось змінити в одязі Червоної Шапочки? Щоб ви змінили, добавили?
- Скажіть, а чи вплинув одяг на характер Вовка? Яким він залишився? А на Червону Шапочку?
(слайд 14)
Молодці!
V. Підсумок уроку
- Час нашої казкової подорожі промайнув дуже швидко, і, сподіваюся, недаремно. Склад якого числа ми вивчали на уроці? Що найбільше сподобалось?