Урок подорож Склад числа 10

Про матеріал

урок подорож, урок гра, склад числа 10.Урок з математики у першому класі – це навчання у процесі гри. У дітей цього віку розвинена потреба всім допомагати. У представленому уроці першокласники, мандруючи казковим лісом, допомагають лісовим мешканцям та героям улюблених казок. На уроці математики учні не тільки рахують, а й розвивають свої творчі здібності та фантазію відповідно до теми тижня.

Перегляд файлу

Анотація до розробки урокую

Конспект уроку – подорожі з математики у 1 класі НУШ на тему: «Склад числа 10».
Урок з математики у першому класі – це навчання у процесі гри. У дітей цього віку розвинена потреба всім допомагати. У представленому уроці першокласники, мандруючи казковим лісом, допомагають лісовим мешканцям та героям улюблених казок. На уроці математики учні не тільки рахують, а й розвивають свої творчі здібності та фантазію відповідно до теми тижня.

Математика      

        Тема. Склад числа 10.

Мета. Ознайомити учнів з варіантами розкладання чисел на два доданки, вчити доповнювати задане число до 10, закріплювати вміння учнів додавати в межах 10, розвивати та вдосконалювати обчислювальні навички, активізувати логічне мислення, пізнавальний інтерес, виховувати старанність, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, презентація по темі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

  • Сьогодні до нас прийшли гості, які хочуть подивитися як за цей час ви подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте. І ми з задоволенням продемонструємо гостям, як учні 1класу можуть працювати. А тому, на уроці ми всі повинні бути старанними, уважними, організованими і кмітливими. Отже, за роботу!(слайд №2)

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні нас чекає мандрівка до казкового лісу. А хто проводить нас туди  -відгадайте.

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=212438583-38-72&n=21Довгі вушка, куций хвіст,
Невеличкий він на зріст,
Любить конюшинку рвати,
Морква — це для нього свято! 
І стрибає, наче м’ячик,
У траві сіренький… (зайчик).(слайд № 3)

 

 Зайчик запрошує нас у гості  до  казкового лісу. Там звірі ніяк не можуть виконати завдання Мудрої Сови. (слайд 4)А допомогти їм зможемо тільки ми з вами. Рушаємо в дорогу.

Привіт, друже! Напевно, ти здогадуєшся, що сьогодні ми вивчатимемо число 10!

 

В житті ми  часто зустрічаємося з цим числом  У людини 10 пальців на руках і 10 пальців на ногах.

10 — це  особливе число: його записують двома цифрами — одиницею і нулем.  Воно називається двоцифровим.

Поспостерігаємо, як ще може утворюватися число 10.

Його можна утворити з 10 одиниць, а також із попереднього числа 9, додавши до нього 1.

 

Розглянемо малюнки з  ромашками на клумбі. Подивись, як по-різному їх можна висадити і запам'ятай склад числа 10.

 

 

 

ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань

  1. Математична розминка   

 

А)Зайчик наш стрибає швидко.

Ледь встигаємо за ним.

Раптом зайчик зупинився.

Метеликів побачив він.

Давайте допоможемо зайчику порахувати метеликів. (слайд 5).

Добре. Рахуємо разом: 1, 2, 3…10.

Мандруємо далі. (слайд 6)

Раптом  -  камінь на дорозі. Обійти його – не можемо. Нам тільки  може допомогти кріт - ямку вириє під ним.  Тільки для цього правильно розставте знаки:  «більше», «менше», «дорівнює»

Б)Завдання на порівняннячисел.

9….8  7…10 4...6     9…9  

- Дорога вільна. Йдемо далі.

В)Назвати попереднє і наступні числа(слайд № 7)

 -Подивіться, звірі плачуть. Злий вітрисько на будиночках  всі таблички переплутав. Лад нам треба навести і звірятам допомогти.

-Назвати сусідів числа (попереднє та наступне числа) 7 3 8 4 9 5

Молодці!

Г) Віршовані завдання(слайд 8)

А веселі їжачки пропонують вам завдання.

Слухайте уважно  їх  та відповідайте картками-числами

Під кущами,вздовж ріки,

Оселилися жуки:

Син і донька,батько й мати,

спробуй всіх порахувати.   (4)

Зайченята на городі

Урожай збирали

Тут - 4, а  там – 5.

Нумо моркву рахувать. (9)

Мерзнуть двоє цуценят ,

Змерзли лапки , аж тремтять.

Як же нам їх відігріти ?

Скільки чобітків купити ? ( 8 )

Д)Геометричний матеріал (слайд № 9)

- Погляньте, що це перешкоджає іти далі? Лісову стежку перегородило зламане дерево, щоб його  прибрати, треба дати правильні відповіді на запитання.

- Яку геометричну фігуру нагадує зламане дерево?

              - Це ламана замкнена чи незамкнена?

- Скільки ланок в ній? Скільки вершин?

-Молодці, справились!

2.Фізкультхвилинка.

Малюки в лісок пішли.

Довго-довго вони йшли.

На пеньок вони присіли.

Посиділи, дружно встали,

Руки вгору всі підняли,

Потягнулись на носочках

І присіли, як грибочки.

Голівками повертіли

І за парти тихо сіли.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

  1. Утворення числа 10  (слайд № 10)

Біг Зайчисько Куций хвіст,

Мамі з поля моркву ніс;

Дев’ять у кишені

І одна ще в жмені.

Скільки всього морквин ніс

З поля зайчик Куций Хвіст?

  • Як утворити число 10?(До 9 додати 1)

Каліграфічна хвилинка.

  • А зараз ми з вами напишемо число 10. Із яких цифр воно складається?
  • Каліграфічно правильно напишіть число 10 спочатку в повітрі, а потім у зошитах.
  • Написання числа 10. 

       Казка про число 10 (слайд 11)

Зустріч з Білочкою .

- Послухайте діти, про що розповіла Білочка

Вона, як і всі інші звірі ходила у  лісову школу і дуже любила уроки математики . Вона знала де живе кожна цифра.  І ось що вона розповіла.  На лісову школу налетів сильний вітер і своїм холодним подихом розвалив будиночок нуля. Гірко плакав нулик. Прийшов він до одиниці, розповів їй про нещастя.

А одиниця була доброю, тому запропонувала нулеві оселитися у її будиночку. Нуль подумав-подумав і погодився. З тих пір усі казали, що у цій хатині живуть дві цифри, які складають число 10.

А маленька одиничка

Цифра зовсім невеличка.
Та лиш нулик підставляєш,
Число десять  зразу маєш.

-Чим відрізняється число 10 від попередніх дев’яти?

 (10 – двоцифрове число)

  1.                Гімнастика для очей.
  2. Розв’язування прикладів. Робота за підручником.
  • Навколо нас дрімучий  ліс. Дуже важко знайти стежинку. Щоб її знайти, треба розв’язати приклади. І тоді ми зможемо потрапити до звіряток на галявину.

Завдання №1. Добери числа у пусту клітинку.

Завдання №2.Доповни вітрячок.

Завдання №3. Доповни речення.

  1. Гра «Живі числа»
  • Покажемо лісовим мешканцям, як учні 1-А класу знають склад числа 10!
  1. Склад числа 10.
  • А ось поміж лісових дерев стоїть маленька хатинка. Чия вона?

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці онука для неї несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься, хто б відповів?

  • Так, це Червона Шапочка несе бабусі пиріжки. (слайд 12)

Мама спекла 10 пиріжків. Червона Шапочка віддала 1 пиріжок Вовку. Скільки у неї стало у кошику? (9). Так, отже 10 – це 9 і 1. ( і т.д). Далі робота проводиться аналогічно.

  1. Первинне закріплення.
  • Червона Шапочка просить допомоги, треба розкласти число 10 на 2 числа і записати в зошиті. І тоді Вовк відпустить її. ( Завдання 4)

          Руханка з цеглинками LEGO.

  1. Творче завдання по темі тижня «Мода»

- Діти, яка тема тижня?(Мода)

- Подивіться уважно на Вовка, що йому не вистачає?(одягу). Я хочу вам запропонувати побути у ролі дизайнерів та стилістів і одягти Вовка, вибираючи деталі з малюнка. Ось ми Вовка одягли. Чи можна сказати, що Вовк став модним? А чи можна щось змінити в одязі Червоної Шапочки? Щоб ви змінили, добавили?

- Скажіть, а чи вплинув одяг на характер Вовка? Яким він залишився? А на Червону Шапочку?

(слайд 14)

Молодці!

V. Підсумок уроку 

- Час нашої казкової подорожі промайнув дуже швидко, і, сподіваюся, недаремно. Склад якого числа ми вивчали  на уроці? Що найбільше сподобалось?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 січня 2022
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку