Урок "Тепла гама кольорів. Композиція «Золота осінь»

Про матеріал
Розширення знань учнів про живопис, як один із популярних жанрів образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект

Тема уроку

 Живопис. Тепла гама кольорів. Композиція «Золота осінь»

Автор розробки - Шаданія Марина Йосипівна

 

Святогорівська ЗОШ І-ІІІ ст. Добропільської районної ради. Донецької області

 

Клас  - 5

 

Назва навчальної програми, автори програми – «програма  МОНУ лист  ІІ т 30 від 11.07.2013 №14 1-12Г-286 з урахуванням змін МОНУ від 07.06.2017 №804

 

 

Тип уроку – комбінований

 

Мета уроку –

- Розширити знання учнів про живопис, як один із популярних жанрів           образотворчого мистецтва.

-Розвивати асоціативне мислення,  творчу уяву,фантазію.

- Виховувати акуратність при виконанні роботи, естетичні смаки.

 

Обладнання уроку  : ілюстрації осені, презентація,  відео « Осінь золота», спектральні картки, інструкція поетапного виконання роботи.

Матеріали та інструменти: папір формату А-3, А-4, пензлі, фарби -гуаш,  стаканчики під воду, серветки для протирання пензликів

 

Дидактичні та методичні матеріали

 

Підручник С.М. Железняк, О.В. Ламонова.5 клас

Методична серія для вчителя « Відкритий урок» 2003 р Автори Г.О. Пуліна, за редакцієюО.В.Іванова

Методичний посібник для вчителів. Автор Рубля Т.Є., Федун С.І. 2006р

Л.В. Фесенко « Програма курсу, образотворче візуальне мистецтво, розробки уроків 5-7 кл.» Рекомендована МОНУ 2004р

Література для індивідуального розвитку малювання

Перелік он-лайн сервісів, які використаніуроці

                                                                \іhttps://www.google.com/search?q=листопад&source=

https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sa=1&e

https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sahttps://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm

https://www.google.com/search?q=видео+листопад&tbm

www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm

https://www.youtube.com/watch?v=MI5Ypj_tamo

 

Очікувані результати- Намалювати пейзаж в кольорі за отриманими знаннями.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

На початку уроку відбувається жеребкування та об’єднання учнів у команди. Заходячи до класу, учні вибирають листочок певного кольору та форми. (На столах прикріплені великі листки червоного, жовтого та зеленого кольорів. Діти сідають за столи  із кольором листочку який вони вибрали.)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Доброго дня, діти! Розпочинаємо наш урок.

Ще у вересні місяці ми вирушили з вами у далеку мандрівку. Сьогодні продовжуємо подорожувати стежинами неймовірно гарної природи в період осені. ( на дошці прикріплена ілюстрація з осіннім пейзажем  ). А щоб наша подорож була цікавою і ми не нудьгували пропоную розпочати її вікториною. Але це буде не просто вікторина, а вікторина-змагання. На початку уроку відповідно до жеребкування ви обєдналися у три команди: жовтий, червоний та зелений лтсточок.

 Я буду задавати питання. Кожна правильна відповідь буде оцінюватися листочком  відповідно до кольору команди. Ці листочки прикрасять простір вашої роботи. Тож, розпочинаємо.

 Інтерактивний метод «Мозковий штурм»

  1.               Що таке живопис?
  2.               Які жанри образотворчого мистецтва вам відомі?

3        Вид образотворчого мистецтва, який відтворює дійсність за допомогою 

     фарб називається….

4.       На які дві групи поділяються хроматичні кольори?

5.       Жанр образотворчого мистецтва у якому зображено красу природи

          називається …

Так, молодці! Перемогла команда …

ІІІ. Оголошення теми уроку. 

Ми з вами гарно попрацювали, відновили в памяті раніше здобуті знання, а зараз настав час перейти до теми нашого уроку (слайд№1). Вона звучить так: «Живопис. Тепла гама кольорів. Композиція «Золота осінь»

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

Відповідаючи на питання вікторини ви правильно назвали найпопулярніший жанр  мистецтва – пейзаж (слайд№2). У пейзажі відтворюється реальна або уявна місцевість: гори, ліси, моря, а також міста, села.

Залежно від того, що саме зображено на картині, пейзажі поділяються на: міські, сільські, гірські, морські (марини).

А сьогодні ми з вами говоримо про осінні краєвиди.

Дивлячись на осіннє небо, ми спостерігаємо синю прозору небесну глибину з білими каравелами хмар.

– Які ви хмари знаєте?  ( відповідь дітей)

Так, відомі нам хмари –  Додаток №5

шаруваті  C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\img4.jpg та купчасті   C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\img5.jpg

На неймовірному синьому простирадлі небес ми бачимо різні форми хмар  (слайд№3-4).   У мене для вас також є декілька  малюнків.

C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\images (26).jpg             C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\images (22).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\Без названия (13).jpg                          C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\Без названия (14).jpg

  Час летить швидко.  Ми крокуємо далі.

 Перед вами краєвиди пейзажу (слайд№5-6.)

 C:\Users\HP\Desktop\images.jpg  C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\images.png

 

 Нерукотворна краса  завжди манить. Тож, крокуємо осінньою стежиною, милуючись  листопадом. Погляньте який незвичайний  відкривається пейзаж: синє-синє небо, на фоні якого золоті й багряні дерева.

Розглянемо спектральне коло та особливість теплих відтінків (слайд№7)

 C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\Без названия (10).jpg  C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\images (5).jpg C:\Users\HP\Desktop\о.м. 5кл осінь\images (30).jpg

 . Зараз ми з вами також спробуємо створити осінній пейзаж, але спочатку перед роботою, щоб плідно працювати виконаємо  зарядку, яку проведуть для вас осінні листочки під мелодію вальсу.

V. Фізкультхвилинка  «Листопад».

 VІ. Постановка практичного завдання.

У вас на столах є шаблони різних листочків, які повторюють форму схематичних малюнків. Роздивіться їх уважно. Вам потрібно вибравши один, два, три шаблони  використати для зображення листопаду. Можна обєднати різні за формою шаблони,  щоб створити   новий сюжет. Потім кожна команда створить свій пейзаж із намальованих елементів.

У вас на столах лежать інструкції  поетапного  виконання роботи.

  1.               Розмістіть  шаблони на аркуші, об’єднавши їх у композицію, виконайте

         ескіз.

  1.               Промалюйте 2-й план з  деревами, користуючись зразками, наданими

         вчителем

3       Намалюйте хмари.

4       Розфарбуйте свій пейзаж починаючи з неба.

5       Перший план фарбуйте останнім

VІІ. Виконання практичного завдання.

Картка з завданням. ДОДАТОК№1 (поетапне виконання практичної роботи)

Вчитель – Бажаю вам успіху!

Учитель контролює роботу учнів. При потребі допомагає у створенні композиції.

Учні працюють під звуки осіннього вальсу.

VІІІ. Підсумок уроку.

  1.               Показ,  аналіз  і оцінювання виконаних робіт.
  2.               «Рефлексія»:

Сьогодні на уроці мені сподобалося …

 

 

 

Список використаних джерел :

 

Дидактичні та методичні матеріали

Підручник С.М. Железняк, О.В. Ламонова.5 клас

Методична серія для вчителя « Відкритий урок» 2003 р Автори Г.О. Пуліна, за редакцієюО.В.Іванова

Методичний посібник для вчителів. Автор Рубля Т.Є., Федун С.І. 2006р

Л.В. Фесенко « Програма курсу, образотворче візуальне мистецтво, розробки уроків 5-7 кл.» Рекомендована МОНУ 2004р Література для індивідуального розвитку малювання

 

Перелік он-лайн сервісів, які використаніуроці

                                                              \іhttps://www.google.com/search?q=листопад&source=

https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sa=1&e

https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sahttps://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm

https://www.google.com/search?q=видео+листопад&tbm

www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm

https://www.youtube.com/watch?v=MI5Ypj_tamo

 

 

Додаток №1- Картка з завданням поетапного виконання роботи.

 

Додаток №2 – Презентація

 

Додаток№3 – Музичний супровід.  Футаж « Осінь»

Додаток№4  -Фіз-хвилинка»

Додаток№5  - Хмари

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Анастасия Бояр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Шаданія Марина
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку