План-конспект
Тема уроку
Живопис. Тепла гама кольорів. Композиція «Золота осінь»
Автор розробки - Шаданія Марина Йосипівна
Святогорівська ЗОШ І-ІІІ ст. Добропільської районної ради. Донецької області
Клас - 5
Назва навчальної програми, автори програми – «програма МОНУ лист ІІ т 30 від 11.07.2013 №14 1-12Г-286 з урахуванням змін МОНУ від 07.06.2017 №804
Тип уроку – комбінований
Мета уроку –
- Розширити знання учнів про живопис, як один із популярних жанрів образотворчого мистецтва.
-Розвивати асоціативне мислення, творчу уяву,фантазію.
- Виховувати акуратність при виконанні роботи, естетичні смаки.
Обладнання уроку : ілюстрації осені, презентація, відео « Осінь золота», спектральні картки, інструкція поетапного виконання роботи.
Матеріали та інструменти: папір формату А-3, А-4, пензлі, фарби -гуаш, стаканчики під воду, серветки для протирання пензликів
Дидактичні та методичні матеріали
Підручник С.М. Железняк, О.В. Ламонова.5 клас
Методична серія для вчителя « Відкритий урок» 2003 р Автори Г.О. Пуліна, за редакцієюО.В.Іванова
Методичний посібник для вчителів. Автор Рубля Т.Є., Федун С.І. 2006р
Л.В. Фесенко « Програма курсу, образотворче візуальне мистецтво, розробки уроків 5-7 кл.» Рекомендована МОНУ 2004р
Література для індивідуального розвитку малювання
Перелік он-лайн сервісів, які використаніуроці
\іhttps://www.google.com/search?q=листопад&source=
https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sa=1&e
https://www.google.com/search?q=видео+листопад&tbm
www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm
https://www.youtube.com/watch?v=MI5Ypj_tamo
Очікувані результати- Намалювати пейзаж в кольорі за отриманими знаннями.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
На початку уроку відбувається жеребкування та об’єднання учнів у команди. Заходячи до класу, учні вибирають листочок певного кольору та форми. (На столах прикріплені великі листки червоного, жовтого та зеленого кольорів. Діти сідають за столи із кольором листочку який вони вибрали.)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Доброго дня, діти! Розпочинаємо наш урок.
Ще у вересні місяці ми вирушили з вами у далеку мандрівку. Сьогодні продовжуємо подорожувати стежинами неймовірно гарної природи в період осені. ( на дошці прикріплена ілюстрація з осіннім пейзажем ). А щоб наша подорож була цікавою і ми не нудьгували пропоную розпочати її вікториною. Але це буде не просто вікторина, а вікторина-змагання. На початку уроку відповідно до жеребкування ви об’єдналися у три команди: жовтий, червоний та зелений лтсточок.
Я буду задавати питання. Кожна правильна відповідь буде оцінюватися листочком відповідно до кольору команди. Ці листочки прикрасять простір вашої роботи. Тож, розпочинаємо.
Інтерактивний метод «Мозковий штурм»
3 Вид образотворчого мистецтва, який відтворює дійсність за допомогою
фарб називається….
4. На які дві групи поділяються хроматичні кольори?
5. Жанр образотворчого мистецтва у якому зображено красу природи
називається …
Так, молодці! Перемогла команда …
ІІІ. Оголошення теми уроку.
Ми з вами гарно попрацювали, відновили в пам’яті раніше здобуті знання, а зараз настав час перейти до теми нашого уроку (слайд№1). Вона звучить так: «Живопис. Тепла гама кольорів. Композиція «Золота осінь»
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Відповідаючи на питання вікторини ви правильно назвали найпопулярніший жанр мистецтва – пейзаж (слайд№2). У пейзажі відтворюється реальна або уявна місцевість: гори, ліси, моря, а також міста, села.
Залежно від того, що саме зображено на картині, пейзажі поділяються на: міські, сільські, гірські, морські (марини).
А сьогодні ми з вами говоримо про осінні краєвиди.
Дивлячись на осіннє небо, ми спостерігаємо синю прозору небесну глибину з білими каравелами хмар.
– Які ви хмари знаєте? ( відповідь дітей)
Так, відомі нам хмари – Додаток №5
шаруваті та купчасті
На неймовірному синьому простирадлі небес ми бачимо різні форми хмар (слайд№3-4). У мене для вас також є декілька малюнків.
Час летить швидко. Ми крокуємо далі.
Перед вами краєвиди пейзажу (слайд№5-6.)
Нерукотворна краса завжди манить. Тож, крокуємо осінньою стежиною, милуючись листопадом. Погляньте який незвичайний відкривається пейзаж: синє-синє небо, на фоні якого золоті й багряні дерева.
Розглянемо спектральне коло та особливість теплих відтінків (слайд№7)
. Зараз ми з вами також спробуємо створити осінній пейзаж, але спочатку перед роботою, щоб плідно працювати виконаємо зарядку, яку проведуть для вас осінні листочки під мелодію вальсу.
V. Фізкультхвилинка «Листопад».
VІ. Постановка практичного завдання.
У вас на столах є шаблони різних листочків, які повторюють форму схематичних малюнків. Роздивіться їх уважно. Вам потрібно вибравши один, два, три шаблони використати для зображення листопаду. Можна об’єднати різні за формою шаблони, щоб створити новий сюжет. Потім кожна команда створить свій пейзаж із намальованих елементів.
У вас на столах лежать інструкції поетапного виконання роботи.
ескіз.
вчителем
3 Намалюйте хмари.
4 Розфарбуйте свій пейзаж починаючи з неба.
5 Перший план фарбуйте останнім
VІІ. Виконання практичного завдання.
Картка з завданням. ДОДАТОК№1 (поетапне виконання практичної роботи)
Вчитель – Бажаю вам успіху!
Учитель контролює роботу учнів. При потребі допомагає у створенні композиції.
Учні працюють під звуки осіннього вальсу.
VІІІ. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці мені сподобалося …
Список використаних джерел :
Дидактичні та методичні матеріали
Підручник С.М. Железняк, О.В. Ламонова.5 клас
Методична серія для вчителя « Відкритий урок» 2003 р Автори Г.О. Пуліна, за редакцієюО.В.Іванова
Методичний посібник для вчителів. Автор Рубля Т.Є., Федун С.І. 2006р
Л.В. Фесенко « Програма курсу, образотворче візуальне мистецтво, розробки уроків 5-7 кл.» Рекомендована МОНУ 2004р Література для індивідуального розвитку малювання
Перелік он-лайн сервісів, які використаніуроці
\іhttps://www.google.com/search?q=листопад&source=
https://www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm=isch&sa=1&e
https://www.google.com/search?q=видео+листопад&tbm
www.google.com/search?biw=1200&bih=675&tbm
https://www.youtube.com/watch?v=MI5Ypj_tamo
Додаток №1- Картка з завданням поетапного виконання роботи.
Додаток №2 – Презентація
Додаток№3 – Музичний супровід. Футаж « Осінь»
Додаток№4 -Фіз-хвилинка»
Додаток№5 - Хмари