29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Урок математики " Вивчаємо число і цифру 4" НУШ

Про матеріал

Математика 1 клас

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 4

Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 4; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 4; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 4; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати поняття довший, коротший, однакової довжини

Обладнання: папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема тижня Моє довкілля        

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 4

Мета тематичного дня:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 4; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 4; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 4; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати поняття довший, коротший, однакової довжини

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Обладнання: папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Нас багато, що оточує. В природі, в житті людини є багато речей, що об’єднують в собі число 4.

Картинки по запросу пори року

4 пори року (літо, осінь, зима, весна);

Картинки по запросу частини доби

4 частини доби (ранок, день, вечір, ніч);

4 кутки в кімнаті тощо,— все це підкреслює важливість числа 4 для людини.

2. Лічба в межах 10.

3. Робота з паличками.

Учитель показує цифру, учні викладають відповідну кількість паличок.

4. Логічна вправа.

Поділити лінії на дві групи і пояснити, за якою ознакою ділимо.

739

 

 

 

(Прямі і криві лінії.)

5. Порівняння чисел з використанням знаків « > », « < », « = » (один учень пише на дошці).

2…1

3…2

1…3

3 …3

 

ІІ. Етап цілереалізації

Казка про цифри.

В будинку № 4 жила сімʼя, яка обожнювала носити джинсовий одяг. Вони часто вдягалися у однакові речі і милувалися перед дзеркалом.

Картинки по запросу цифра 2 png

Формування поняття про число 4. Позначення числа 4 цифрою.

Визначення місця числа 4 у натуральному ряді. Способи одержання числа 4. Полічіть числа 1–4 у прямому та зворотному порядках. Число 4 безпосередньо йде за числом 3. Як одержати число 4 із попереднього до нього числа 3? Назвіть наступне число до числа 4. Як одержати 4 із наступного до нього числа 5?

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 4. На що вона схожа?

Картинки по запросу цифра 4

Картинки по запросу цифра 4 на що схожа

Поетична хвилинка

А чотири, а чотири…

Дуже схожа на вітрило.

Навіть вітер про це знає

І вітрило підіймає

Познайомтесь – це чотири,

З нею в дружбі усі звірі,

Бо чотири лапки мають,

Вправно ними чеберяють.

Валеохвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу цифра 3 писана

Письмова робота

Картинки по запросу цифра 4 прописи

Уважно розгляньте рукописну цифру 4. Визначимо елементи, з яких складається цифра 4. Із трьох паличок: перша коротка похила паличка вліво, друга — горизонтальна паличка і третя — довга похила паличка вліво

Пропишіть цифру 4 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Музична пауза.

Давайте послухаємо пісеньку про 4 пори року.

https://www.youtube.com/watch?v=YkGBAAAr8zU

  • Яка ваша улюблена пора року?
  • Що саме вам подобається в цій порі року?

Робота з рахувальним матеріалом.

Метод «Доміно»

На пустому доміно з-за допомогою пластилінових кульок викладіть число 4.

Картинки по запросу цифра 4 завдання

Цікаві завдання

З’єднай рослини з числами

Картинки по запросу цифра 4 завдання

У кого з їжачків є гриби напиши їм цифру на животику, у кого немає домалюй грибочки за вказаною кількістю.

Картинки по запросу домалюй математика

Робота з геометричним матеріалом. Опрацювання поняття довший, коротший, однакової довжини

https://novashkola.ua/1-klas/matematika-1-klas/urok-1/

Картинки по запросу поняття довший, коротший

Робота з роздавальним матеріалом

Два єноти на узліссі

Грілися, дрімали.

Двоє ще прийшли до них.

Гляньте, скільки стало?

740

Знайомство із цифрою 4.

Мій стілець перевернувся,

На четвірку обернувся!

Скільки ніжок у стільця?

Скільки лапок у котів,

А в квадратика — кутів?

Склад числа 4.

 

 

 

C:\Users\TM328\Downloads\4.jpg

Учні отримують смужки паперу і мають визначити, довший, коротший і однакової довжини.

Гра «Їжачкова математика»

Їжачок  розгубив  яблучка,  які  підготував  для  гостей у  парку.  Просить  йому допомоги. 

 

Метод «6 цеглин»

Завдання:

  • Кожна з них буде символізувати певну пору року.
  • Покладіть цеглинки на папір та домалюйте таким чином, щоб цей малюнок та колір відповідав певній порі року. Наприклад, синя цеглинка – це сніжинка, зима, жовта – це літо сонечко і т.д.

Запитання:

  • Чи важко вам було підібрати кольори до різних пір року?
  • Які кольори до якої пори року ви віднесли? Чому?
  • Чи всі малюнки вийшли однакові?

Робота за підручником.

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

1

 

docx
Додав(-ла)
Sichak Marichka
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку