Математика 1 клас
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 4
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 4; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 4; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 4; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати поняття довший, коротший, однакової довжини
Обладнання: папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Математика 1 клас
Тема тижня Моє довкілля
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 4
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про число 4; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 4; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і «≠»; ознайомити учнів зі способом утворення числа 4; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; актуалізувати поняття довший, коротший, однакової довжини
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Нас багато, що оточує. В природі, в житті людини є багато речей, що об’єднують в собі число 4.
4 пори року (літо, осінь, зима, весна);
4 частини доби (ранок, день, вечір, ніч);
4 кутки в кімнаті тощо,— все це підкреслює важливість числа 4 для людини.
2. Лічба в межах 10.
3. Робота з паличками.
Учитель показує цифру, учні викладають відповідну кількість паличок.
4. Логічна вправа.
Поділити лінії на дві групи і пояснити, за якою ознакою ділимо.
(Прямі і криві лінії.)
5. Порівняння чисел з використанням знаків « > », « < », « = » (один учень пише на дошці).
2…1
3…2
1…3
3 …3
ІІ. Етап цілереалізації
Казка про цифри.
В будинку № 4 жила сімʼя, яка обожнювала носити джинсовий одяг. Вони часто вдягалися у однакові речі і милувалися перед дзеркалом.
Формування поняття про число 4. Позначення числа 4 цифрою.
Визначення місця числа 4 у натуральному ряді. Способи одержання числа 4. Полічіть числа 1–4 у прямому та зворотному порядках. Число 4 безпосередньо йде за числом 3. Як одержати число 4 із попереднього до нього числа 3? Назвіть наступне число до числа 4. Як одержати 4 із наступного до нього числа 5?
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 4. На що вона схожа?
Поетична хвилинка
А чотири, а чотири…
Дуже схожа на вітрило.
Навіть вітер про це знає
І вітрило підіймає
Познайомтесь – це чотири,
З нею в дружбі усі звірі,
Бо чотири лапки мають,
Вправно ними чеберяють.
Валеохвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 4. Визначимо елементи, з яких складається цифра 4. Із трьох паличок: перша коротка похила паличка вліво, друга — горизонтальна паличка і третя — довга похила паличка вліво
Пропишіть цифру 4 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Музична пауза.
Давайте послухаємо пісеньку про 4 пори року.
https://www.youtube.com/watch?v=YkGBAAAr8zU
Робота з рахувальним матеріалом.
Метод «Доміно»
На пустому доміно з-за допомогою пластилінових кульок викладіть число 4.
Цікаві завдання
З’єднай рослини з числами
У кого з їжачків є гриби напиши їм цифру на животику, у кого немає домалюй грибочки за вказаною кількістю.
Робота з геометричним матеріалом. Опрацювання поняття довший, коротший, однакової довжини
https://novashkola.ua/1-klas/matematika-1-klas/urok-1/
Робота з роздавальним матеріалом
Два єноти на узліссі
Грілися, дрімали.
Двоє ще прийшли до них.
Гляньте, скільки стало?
Знайомство із цифрою 4.
Мій стілець перевернувся,
На четвірку обернувся!
Скільки ніжок у стільця?
Скільки лапок у котів,
А в квадратика — кутів?
Склад числа 4.
Учні отримують смужки паперу і мають визначити, довший, коротший і однакової довжини.
Гра «Їжачкова математика»
Їжачок розгубив яблучка, які підготував для гостей у парку. Просить йому допомоги.
Метод «6 цеглин»
Завдання:
Запитання:
Робота за підручником.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1