Урок "Дії з раціональними числами"

Про матеріал
Розробка містить станції планет:"Теоретичні знання", "Доміно", Пояс астероїдів, "Нерівності", "Логічне мислення", "Приземлення"
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Додавання, віднімання і порівняння

                        раціональних чисел.

 

Мета уроку:  повторити правила додавання, віднімання та порівняння раціональних чисел,

                        систематизувати знання учнів з даної теми; підготуватися до контрольної 

                         роботи;

                        розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, культуру математичного

                        мовлення, пам'ять, уяву;

         виховувати самостійність, дисциплінованість, впевненість у своїх знаннях  

         взаємоповагу.

 

Тип уроку:  узагальнення і систематизація

 

Обладнання: «куля знань».

 

                                                Х І Д   У Р О К У.

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

 

Домашнє завдання перевіряють методом самоперевірки: діти обмінюються зошитами з сусідом по парті та перевіряють її за зразком, заздалегідь записаним на дошці.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, місця уроку в темі.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

На попередньому уроці вчитель приніс в клас «кулю знань» і розповів дітям, що доки вона буде в їхньому класі, всі знання всесвіту будуть у них в руках і їм буде підвладне розв’язування будь – якого прикладу чи задачі.

Перед уроком її потрібно заховати десь у класі.

 

Вчитель. Діти, у нас трапилось велике нещастя – зникла «куля знань». Як мені стало відомо, сьогодні зранку у нас в класі побувала зла чаклунка і хотіла поцупити чарівну кулю. Але вона була необережна і впустила її. Куля впала на підлогу і розбилася на дрібні шматочки, які розлетілися по Галактиці. І сьогодні ми відправимося в космічний політ за шматочками «кулі знань».

 

V. Підготовка до старту.

 

Вчитель. Щоб центру управління польотами дозволив нам виліт, треба розв’язати завдання.

 

        Четверо учнів біля дошки розв’язують приклади, а інші учні записують їх розв’язання у зошити.

 

Завдання.   Запишіть у рядок відповіді до наступних прикладів, це буде код вильоту.

  1. (- 2,8 + 3,2) : 0,2 + 8,5;
  2. (- 1,4 + 8,2) : 3,4 + 0,8;
  3. (- 0,8 + 7 – 1,9) : 2
  4. ((10 + 1,8) : 0,4 + 5,4)

Відповідь: 1) 11,7;  2) 1,8;  3) 0,43;  4) 17,45.

 

VІ. Планета «Теоретичні знання».

 

Вчитель. Ми підлітаємо до першої планети – планети «Теоретичних знань». Щоб забрати шматок чарівної кулі, вам потрібно відповісти на наступні запитання.

 

Запитання.

  1. Які числа називають додатними, а які від’ємними?
  2. До яких з них належить число «0»?
  3. Що називають модулем числа?
  4. Як порівняти раціональні числа?
  5. Як додати раціональні числа?
  6. Як відняти раціональні числа?

 

VІІ. Планета «Доміно».

 

Вчитель. Ми підлітаємо до наступної планети – «Доміно». Всім підготувати простий приклад на порівняння, додавання чи віднімання раціональних чисел.

 

Завдання. По черзі, починаючи з першої парти, запропонуйте сусідові приклад. сусід, відповівши, пропонує свій приклад наступному учневі і т. д.

Так по колу обпитується весь клас.

 

VІІІ. Пояс астероїдів.

 

Вчитель. Увага! Пролітаючи пояс астероїдів, ми збилися з курсу. Щоб повернутися до правильного маршруту, вам потрібно розв’язати наступне завдання.

 

Завдання. Якщо на числовій осі точку А(3) перемістити на 5 одиниць вправо, то вона перейде в точку В, а якщо її перемістити на 7 одиниць вліво – перейде в точку С. Накресліть малюнок, знайдіть координати точок В і С та відстань між ними.

 

       Один учень біля дошки розв’язує приклад, інші працюють самостійно в зошитах. Перші три роботи перевіряють на оцінку.

Відповідь:  В(8);  С(-4);  ВС = 12.

 

Вчитель. Ми впоралися із завданням і повернулися на правильний шлях. Блукаючи серед астероїдів ще один шматок «кулі знань»

 

ІХ. Планета «Нерівності».

 

Вчитель. Ми на планеті «Нерівності». Щоб знайти шматок «кулі знань», вам потрібно виконати наступне завдання.

 

Завдання. Серед нерівностей, записаних на дошці, знайдіть правильні і з отриманих літер складіть слово.

5,7 > - 8,4      (З)

6,12 < 0          (У)

-5,18 > -7,18  (Р)

-3 >-3             (С)

4,2  >4,02       (К)

-7,1  <0           (А)

-7,1  >-7,2       (І)

Відповідь. Зірка

Х. Планета «Логічне мислення»

 

Вчитель. На планеті «Логічне мислення», щоб знайти шматок чарівної кулі, треба правильно відповісти на запитання.

 

Запитання.

  1. Якщо о 12-й годині ночі йде дощ, чи може через 72 години бути сонячна погода? (Ні, бо знову буде ніч)
  2. Який знак треба поставити між двома п’ятірками, щоб отримати число, більше за 5 і менше за 6? (Кому)
  3. У двох кишенях є порівну грошей. З однієї в іншу переклали одну гривню. На скільки стало більше грошей у другій кишені? (На 2 грн.)
  4. Скільки вийде десятків, якщо три десятки помножити на три десятки?(90 десятків)

 

ХІ. Остання планета.

 

Вчитель. Ми підлітаємо до останньої планети на нашому шляху. Щоб отримати останній уламок, треба виконати ще одне завдання.

 

Завдання. Розв’яжіть рівняння.

  1. – 2,9 – (х – 3,7) = -2;
  2. |х| - 2,1 = 3;
  3. |4 - х| = 9.

 

Відповідь. 1) 2,8;  2)  5,1 і – 5,1;  3) -5 і 13.

 

ХІІ. Приземлення.

 

Вчитель. Ми підлітаємо до Землі. Центр управління польотами дав нам дозвіл на приземлення, але щоб приземлитися, треба знайти код – відповідь на наступне завдання.

 

Завдання. Знайдіть відстань між точками А(-5) та В(1).

Відповідь. 6.

 

ХІІІ. Підсумок уроку.

 

Вчитель. Ми на Землі у нашому класі і наша «куля знань» знову склалася в одне ціле. (Дістає «кулю знань»)

       Крім того, що повернули «кулю знань», ми ще й підготувалися до контрольної роботи, актуалізували всі наші знання і тепер, навіть без чарівної кулі, вам не страшна жодна контрольна робота.

 

ХІV. Домашнє завдання.

 

Теорія: Завдання для самоперевірки: стор.200, питання № 1 – 5; стор. 205, питання № 1 – 5

 

Практика. № 1007, 1010, 1045, 1050

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 вересня 2021
Переглядів
545
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку