Урок-подорож в 6 класі. Даний урок розроблений для узагальненя і систематизацію навчального матеріалу. Щоб за допомогою ігрової форми зацікавити і оцінити учнів.
1
Івановоселищенська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Урок-подорож
з теми:
“ ДІЇ З РАЦІОНАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ ”
(6 клас)
вчителя математики
Бражнік Т. І.
2018 р.
Тема. ДІЇ З РАЦІОНАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ
Урок-подорож в 6 клас
Навчальна: закріпити уміння і навички учнів застосовувати правила множення, ділення раціональних чисел.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення.
Виховна: виховувати самостійність, взаємоповагу, інтерес до математики.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, комп'ютерна презентація.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Учитель. Сьогодні на уроці ми повторимо та закріпимо вміння виконувати дії з раціональними числами. Ці вміння важливі, адже застосовувати їх ви будете під час вивчення наступних тем. Але проведемо його в незвичайній формі, це буде урок-подорож у Країну чисел.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№ |
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
Даний етап уроку проводиться у вигляді бліц-тесту. Кожний учень одержує
картку, що має вигляд: учням необхідно поставити правильні відповіді
1 варіант |
2 варіант |
1) |
1) |
2) |
2) |
3) |
3) |
4) |
4) |
5) |
5) |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Щоб зайти на корабель ми повинні показати свої перепустки, які ви отримали при виконанні домашніх завдань
Слово вчителя. Корабель готовий і ми вирушаємо у подорож. На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та
труднощів.
Отже, ми зараз вирушаємо у подорож.
Люблю мандрівки, люблю походи.
І чи то сонечко, чи знов негода,
Буває все у нас – дитячого народу.
Ми вже в дорозі, вітер б’є в обличчя,
Цікавий край до себе кличе.
ІV. Розв’язування вправ.
Поки ми пливем на кораблі давайте пограємо в інтерактивну гру «Мікрофон»
Закінчить речення:
6. Якщо добуток дорівнює нулю, то хоча б одне з чисел …
7. Для будь-якого значення вираз х² набуває тільки…
8. Чому дорівнює добуток 2013 множників, кожний із яких дорівнює -1?
9. Які властивості має множення раціональних чисел?
Учитель. 1. Перша зупинка нашого корабля відбудеться в “Обчислювальному острові”.
– Тут, діти, проживають люди, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Щоб потрапити нам на цей острів, ми повинні розв’язати усно завдання.
2. Друга зупинка: “Мис Задачний”.
– Увага! Ми наближаємось до мису Задачного. На березі ми зустріли рибалку, у якого виникли труднощі при розв’язуванні задачі. Давайте допоможемо йому.
Гра «цікавий квадрат». На картинці зубр, дізнаємось про нього більше. Кожна група працює індивідуально, але в кінці повинна вийти на загальний результат.
«Зубр рідкісний вид тварин, що потребує охорони, в Україні проіснував до кінця XVIIст. Тепер налічується близько 2000 особин .» Дізнатися про масу зубра вам допоможе цікавий квадрат. Число яке ви одержите і буде паролем
0,25 |
-0,1 |
5 |
-10 |
-25 |
-36,5 |
-2,5 |
1 |
3,6 |
Одержана відповідь буде масою зубра в тонах.(1 т )
Математична фізкультхвилинка.
Учитель .Ви повинні визначити чи вірна відповідь, якщо вірна ,то піднімаєте руки вгору і хлопаєте , а якщо ні –встаєте і присідаєте.
-10*5=-50 -0,5*10=-5
0,6*2=(-1,2) 7-16=(-9)
12*(-5)=60 -20*(-15)=300
-5+120=(-125) 16+(-50)=(-34)
3. Третя зупинка: “Острів Скарбів”.
– На горизонті, діти, з’явився острів Скарбів. Я сподіваюсь, що на цьому острові ми знайдемо з вами скарб. Але для цього нам потрібно розв’язати наступне завдання. у таблиці зафарбувати червоним кольором клітинки в яких після виконання множення треба записати додатні числа , а синім –клітинки, в яких треба записати від’ємні числа.
х |
-2 |
0 |
1 |
2 |
-2 |
|
|
|
|
-1 |
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
Молодці. Ой, діти, ми зустріли Дракончика. А в нього скільки питань…… Давайте допоможемо.
– Увага, діти! А що це за незнайомий предмет прибила хвиля до борту нашого корабля? Це мабуть старовинна пляшка. А в ній цікаве для нас повідомлення.
Повідомлення: За всю історію людства було придумано багато способів множення. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.
Знак множення “х” як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.
Вперше знак множення “х” застосував англійський математик Вільям Оутред (1575—1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення “ • “ . У XVII столітті саме цей знак став загально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г. Лейбницем був запропонований і знак “:” як символ ділення.
Наступна зупинка: «Материк Арифметичний »
Розв’язування завдань з підручника.
Щоб розв’язати слідуючі завдання потрібно відповісти на слідуючі запитання.
№1243.
а) ;
б) ;
в) .
№1248.
а) -2х = 10; б) -3х = -9; в) 0,2х = -4; г) -1,2х = 3,6;
х = 10 : (-2); х = -9 : (-3); х = -4 : 0,2; х = 3,6 : (-1,2);
х = -5;
х = 3; х = -20; х = -3;
д) ; є) ;
х = -2; х = 2.
№ 1250.
а) 6,25 : = -6,25 · 5 = -31,25;
б) -0,78 : = 0,78 : 2,6 = 0,3;
в) ;
г) -3 : (-1,7) = 3,4 : 1,7 = 2;
д) -0,32 : = -0,32 ·10 = -3,2;
є)
№ 1251.
а) 880 : (300 – 350) + 150 : (35 – 45) – 80 = 880 : (-50) + 150 : (-10) – 80 =
= -17,6 + (-15) – 80 = -112,6;
б) (27 – 24 : (8 – 11)) · (-9 + 8 : (27 – 35)) = (27 – 24 : (-3)) · (-9 + 8 : (-8)) =
= (27 + 8) · (-9 – 1) = 35 · (-10) = -350;
в) -1,2 : (1,5 – 1,8) + 0,35 : (0,83 – 0,9) = -1,2 : (-0,3) + 0,35 : (-0,07) =
= 4 + (-5) = -1;
г)
.
4. Наступний пункт нашої подорожі – це “Бухта Геометрична”.
– Діти, тут майорить якийсь прапор. Це ж пірати! Допоможемо врятуватися від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме – розв’язати наступне завдання.
Завдання: Назвіть зображену фігуру та обчисліть її площу.
S= 8*15= 120 м
– Ось і закінчується наша подорож. Ми повертаємось додому.
VI Підведення підсумків уроку (1 хв)
VІІ. Підбиття підсумків уроку.
Що цікавого ви дізналися на уроці?
Учитель.Існує багато різних загадок з числами.Ось одна з них:
Задача - софізм
Знайти помилку у міркуванні. Уважно стежте за ходом моїх думок. Хто перший помітить помилку – отримає 12 балів. Я спробую вам довести, що
5 = 6. Ось правильна числова нерівність:
35 + 10 – 45 = 42 + 12 – 54
Винесемо спільні множники правої та лівої частин за дужки:
5 · (7 + 2 -9 ) = 6 · ( 7 + 2 – 9 ).
Поділимо обидві частини рівності на спільний множник, взятий у дужки. Отримаємо: 5 = 6. Де помилка? ( на 0 ділити не можна)
VІ. Домашнє завдання
Повторити с.220 № 1254.
Заключне слово вчителя Кмітливі труднощі долають,
Вони завжди перемагають.
А винахідливі завжди
Сухими вийдуть із води.
Важких завдань для нас немає –
Сьогодні ми перемагаєм.