Урок "Дії зі звичайними дробами"

Про матеріал

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

З МАТЕМАТИКИ

У 6 КЛАСІ

НА ТЕМУ : « Дії зі звичайними дробами. Подорож Сонячною системою»

Тема уроку : дії зі звичайними дробами

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь

Вид уроку: урок-подорож

Мета уроку : перевірити вміння в учнів оперувати над звичайними дробами в нестандартних ситуаціях; сприяти активізації розумової діяльності учнів, виховувати інтерес до математики.

Обладнання: Дошка, презентація уроку, мультимедійна дошка, проектор, картки із завданнями, ілюстрації.

Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

З МАТЕМАТИКИ

У 6 КЛАСІ

НА ТЕМУ : « Дії зі звичайними дробами. Подорож Сонячною системою»

 

Тема уроку : дії зі звичайними дробами

Тип уроку:  удосконалення знань і вмінь

Вид уроку: урок-подорож

Мета уроку : перевірити вміння в учнів оперувати над звичайними дробами в нестандартних ситуаціях; сприяти активізації розумової діяльності учнів, виховувати інтерес до математики.

Обладнання: Дошка, презентація уроку, мультимедійна дошка, проектор, картки із завданнями, ілюстрації.

 

Хід уроку

 

Учитель . Сьогодні ми відправимося  в космічну подорож «Сонячна система». У нас буде можливість наблизитися до планет, розглянути їх ближче.

 

Умови польоту

1.     Не можна вставати зі своїх космічних крісел і рухатися вздовж салону;

2.     Не можна відстібати ремені безпеки;

3.     слід обов’язково виконувати всі вказівки капітана корабля;

4.     Потрібно вчасно «дозаправлати» біополе корабля правильними відповідями на запитання;

5.     Треба надавати допомогу тим, хто її потребує, пам’ятаючи девіз «один за всіх і всі за одного»;

6.     Слід бути уважним.

Ось ми і почнемо нашу мандрівку із планет земної групи. До їх складу входять такі планети: Меркурій, Венера, Земля, Марс. Ось ми наближаємося до планети, яка розташована найближче до Сонця. Щоб зробити зупинку на цій планеті, нам потрібно дізнатися її назву, яка закодована, відповівши на такі запитання:

  1. Як  додати  дроби  з  різними знаменниками? (М)
  2. Як  відняти  дроби  з  різними знаменниками? (Е)
  3. Як перемножити звичайні дроби? (Р)
  4. Як поділити звичайні дроби?  (К)
  5. Чому дорівнює добуток взаємно обернених чисел? (У)
  6. Чи можна ділити на нуль? (Р)
  7. Як  перемножити два мішаних числа?  (І)
  8. Як  помножити два мішаних числа?  (Й)

 

МЕРКУРІЙ найближча планета до Сонця. Відстань між ними становить
57 900 000 км. Це найшвидша планета. Вона обертається навколо Сонця 88 днів. На Меркурії нема атмосфери і води. На солнячному боці – дуже гаряче, а на протилежному–холодо.

Ось ми і зробили зупинку на планеті Меркурій. Продовжимо подорож. Наступна зупинка – ВЕНЕРА. ВЕНЕРА - друга від Сонця планета, найяскравіша планета Сонячної системи, її ще називають ранковою зіркою. Її відстань до Сонця дорівнює 108 млн. км. Венера схожа на Землю, за розмірами вона майже така сама. Вона оточена товстим шаром хмар, але її атмосфера складається з вуглекислого газу і сірчаної кислоти. Під хмарами стоїть сильна спека. Щоб зробити зупинку, потрібно вказати найменший дріб:

  1.  ; 2)  ; 3) .

Полетіли далі. Наступна зупинка – Земля. ЗЕМЛЯ
третя планета Сонячної системи, її відстань від Сонця близько 150 млн. км. Вона обертається навколо Сонця за 365 діб 5 годин 48 хвилин і 46 секунд. Її називають блакитною планетою тому що вона єдина планета, на якій ростуть рослини, живуть тварини і люди. Супутник нашої планети – Місяць. Щоб зробити зупинку на Землі, треба згадати, яка це планета від Сонця. А для цього потрібно

знайти значення виразу  

МАРС – четверта й остання планета, що входить до земної групи планет. Відстань між Марсом та Сонцем близько 228 млн. км. Марс – пустельна рівнина з численними скелями, вулканами, поверхня вкрита дрібним піском. На Марсі є пори року. Поверхня планети складається з великої кількості заліза, яке окислюються і дає червоний колір.  Для того, щоб продовжити політ, нам потрібно запустити наш космічний корабель та обчислити приклади:

 

    Ось ми і закінчили подорож планетами земної групи. Тому нам потрібно зробити перепочинок і продовжити мандрівку до планет-гігантів: Юпітера, Сатурну, Урану та Нептуну.

А поки що фізкультхвилинка:

6 • 2 = 12 – Діти в школі вчаться.

(Стати рівненько біля парт, руки витягнути вздовж тулуба.)

6 • 3 = 18 – На перерві веселяться.

(Виконати танцювальні рухи.)

6 • 4 = 24 – Хочуть набратися сили

(Руки витягнути вгору і пальчики затиснути в кулаки, поперемінно згинати у ліктях і випрямляти, ніби піднімають гантелі.)

6 • 5 = 30 – Й на урок не запізнитись.

(Руки на поясі, біг на місці.)

6 • 6 = 36 –Учень у школі не гість.

(Поперемінні заперечувальні помахи вказівними пальчиками правої і лівої руки.)

6 • 7 = 42 – Кожен працює сповна.

(Вирівнятися, покласти рівно руку одну на другу перед грудьми.)

6 • 8 = 48 – Вчаться навіть звірі в лісі.

(Приставити кисті до голови і витягнути пальчики вгору, помахати ними.)

6 • 9 = 54 – Учні все зрозуміли

(Змах руками в сторони від середини грудей.)

6• 10 = 60 – Й математику вчать.

(Стати струнко.)

Усі тихенько сідають І працювати починають.

(Сісти за парту.)

Для того, щоб відвідати кожні із планет-гігантів нам потрібно розв’язати приклади (у вас у всіх є картки із завданнями на партах): 

 

  

  

 

 

  

 

ЮПІТЕР – пята планета від Сонця, найбільша в Сонячній системі. Склад Юпітера робить його схожим  на склад Сонця. Юпітер – самосвітне небесне тіло. Планета має 16 спутників

САТУРН – шоста планета Сонячної системи. Сатурн, так само, як і Юпітер, випромінює свою енергію. Сатурн має вигляд яскравої зірки. Навколо планети обертаються дивовижні кільця, які складаються з льоду і камінців. Крім них, навколо Сатурна обертаються 19 супутників.

УРАН – сьома планета Сонячної системи. Це єдина планета, що обертається, ніби лежачи на боці. Уран має 15 супутників. Крім того, в нього є 11 вузьких кілець. Сам Уран зеленкуватого кольору. Складається з маленького кам’яного ядра і газів, які заморожені

Ми зможемо долетіти до 8 планети Сонячної системи, шановні шестикласники, тільки тоді, коли розв’яжемо задачу. Площа прямокутника дорівнює  . Чому дорівнює площа    прямокутника?

Розв’язання

Відповідь:

Нарешті ми долетіли до 8 планети – Нептуну. НЕПТУН – восьма планета Сонячної системи. Має 5 дуже темних кілець. Але  на вигляд – це одна з найдивовижніших планет, бо вона незвичайного блакитно-синього кольору, який нагадує блиск води. Температура на поверхні Нептуна – мінус 200 градусів. На планеті лютують найсильніші бурі на всій Сонячній системі. Головні супутники – Тритон і Нереїда.

Домашнє завдання:

§ 10,  ст. 69 правило знаходження  числа за його дробом повторити,  № 444 виконати

Підсумки уроку

1) Чи цікавий для вас був урок?

2) Що нового ви дізналися на ньому?

3) Чи сподобалася вам подорож?

Виставлення оцінок.

Ви добре попрацювали , хоч і мандрували.

Якщо ви будете гарно вивчати програмовий матеріал на наступних уроках, то ми зможемо перенестися на тисячі років назад , де нас чекатимуть цікаві пригоди та зустрічі.


 

 

 


 

  

  

 

 

  

 

 

 

  

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

  

 

 

 

  

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

  

 

 

  

  

 

 

  


mercuryflyby2_messenger.jpg

Меркурій

венера 1.jpg

Венера

земля наса фото.jpg

Земля

mars.jpg

Марс

jupiter.jpeg

Юпітер

saturn-nasa.jpg

Сатурн

уран.jpg

Уран

нептун.jpg

Нептун

 

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку