Діагностувальна робота з зарубіжної літератури 6 клас НУШ за тематичним блоком "Вступ. Міфи на всі часи" містить чотири рівні завдань. Відповідає змісту модельної програми "Зарубіжна література. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти (автори О. Ніколенко та ін.). Для шестикласників/шестикласниць закладів загальної середньої освіти та педагогів у якості підготовки до діагностувальної роботи або її проведення.
Діагностувальна робота №1
Тема: Вступ. Міфи на всі часи
Початковий рівень (1 бал за дві правильні відповіді) Виконати тестові завдання:
1. Літературний образ, який за глибиною художнього узагальнення виходить за межі конкретних творів і зображеної в них історичної доби:
а)художній;
б)традиційний;
в) вічний.
2. Яку функцію виконує міф:
а)пояснює світ;
б)розважає;
в) повчає.
3. Що означає ім'я Прометей (у перекладі з грецької мови):
а)провидець;
б)вчитель;
в) рятівник.
4. Як звали юну фінікійську царівну, яка, сидячи на широкій спині сніжно-білого бика (Зевса), припливла на острів Крит:
а)Азія;
б)Європа;
в) Америка.
5. Як звали богиню, яка навчила Дедала різних ремесел:
а) Афродіта;
б)Афіна;
в) Деметра.
6. Яку із споруд звів Дедал саме тоді, коли оселився у гостинного царя Кокала: а) Лабіринт;
б)Аполлонів храм із золотим дахом;
в) постаті з розплющеними очима й звільненими руками й ногами.
Середній рівень (1 бал за чотири правильні відповіді) Складіть відповідність:
1. Між ім'ям бога (богині) та сферою їхнього впливу:
№ з/п |
Сфера впливу |
Варіант відповіді |
Ім'я |
1 |
Володар лісів, покровитель природи і пастухів. |
а |
Гермес |
2 |
Богиня мудрості, військових наук, справедливості. |
б |
Пан |
3 |
Богиня родинного щастя, подружнього кохання. |
в |
Гера |
4 |
Покровитель мандрівників, купців, торговців, вісник Зевса і богів. |
г |
Афіна |
2. Між назвою німф та місцем їх перебування:
№ з/п |
|
Місце перебування |
Варіант відповіді |
Назва німфи |
1 |
нереїди |
|
а |
дерева |
2 |
океаніди |
|
б |
річки, джерела |
3 |
наяди |
|
в |
море |
4 |
дріади |
|
г |
океан |
3. Між дією, вчинком героя та його ім'ям:
№ з/п |
Вчинок героя |
Варіант відповіді |
Ім'я |
1 |
Він змайстрував пилку, придумав гончарний круг, винайшов циркуль. |
а |
Зевс |
2 |
Він задушив голими руками немейського лева, приборкав критського бика, очистив Авгієві стайні. |
б |
Талос |
3 |
Він навчив людей плавити мідь, кувати зброю, думати, приборкувати вогонь. |
в |
Прометей |
4 |
Звелів закути у кайдани славнозвісного титана, байдужий до людей, володіє громом і блискавкою. |
г |
Геракл |
Достатній рівень (1 бал за одне питання)
Дати стислу відповідь на поставлене питання:
1. Добрати прикметники (5 – 7) для визначення образу Прометея.
2. Чому і за що Посейдон покарав царя Міноса.
3. Записати один із крилатих міфологічних виразів. Пояснити його значення.
Високий рівень (3 бали в разі надання повної відповіді)
Дати розгорнуту відповідь на одне з двох питань (за вибором):
1. Доведіть, що Прометей є вічним образом у художній літературі.
2. Уявіть, що Геракл живе в сучасній Україні. Який подвиг (подвиги) він міг би здійснити?