Урок "Діалектні слова"

Про матеріал
Конспект уроку містить завдання, які сприяють розвиткові критичного мислення, удосконалюють навички роботи з інформацією, зокрема в мережі Інтернет. Конспект містить активні покликання для роботи з ресурсами онлайн
Перегляд файлу

Тема уроку: Групи слів за вживанням.  Діалектні слова

Урок формування компетентностей

1. ОРІЄНТАЦІЯ. Мотивація діяльності

Робота з картою (перейти за посиланням Карти )

Запитання

-         Чи доводилось вам чути і вживати ці слова?

-         Як ви думаєте, чому один і той самий об’єкт чи явище у різних регіонах називають по-різному?

2.     ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

Тема уроку: Діалектні слова.

Мета уроку:

-         Освітня: ознайомити учнів з поняттям діалектні слова;

-         Розвиваюча:  розвивати навички роботи з інформацією, медіатекстами, уміння узагальнювати інформацію і застосовувати набуті навички практично;

Визначення очікуваних результатів: Учні знають, що таке діалектні слова, розуміють особливості їх вживання і значення у мові.

3.     ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ.

-         самоперевірка домашнього завдання, самооцінювання своєї роботи;

-         робота з матеріалом підручника на с.34 (підручник

Заболотного О.В., Заболотного В.В.), виконати вправу 75.

-         Робота в парах. Використовуючи мережу Інтернет, з'ясувати значення слів “ровер” і “тремпель” та пояснити їх походження

(на виконання завдання 7 хвилин)

-         Робота зі словником онлайн. Словник Опрацювати словникові статті для слів “когут” і  “півень”, з'ясувати, котре із них є діалектним і як це можна зрозуміти.

-         Виконати письмово вправу 77, за потреби скористатися словником;

-         Взаємоперевірка виконаної роботи та взаємооцінювання;

4.     РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

-         Лінія цінностей

Твердження:  Діалекти в мові не потрібні, бо вони заважають людям порозумітися (Завдання: прослухати уважно твердження і зайняти певну позицію у класі. Наприклад, в одному кутку -  ті, які погоджуються з твердженням, а  в іншому ті, які не погоджуються, посередині можуть розташуватися учні, які не мають однозначної відповіді. Згодом учні пояснюють чому вони зайняли саме таку позицію після обговорення можна змінити свої позиції).

-         заповнення картки самооцінювання про власну діяльність на уроці (шаблон для друку доступний за посиланням Самооцінювання )

-         виставлення оцінок;

-         оголошення домашнього завдання:

а) виконати вправу 78, с.35.

б) написати есе на тему “Діалектні слова - скарби нашої мови”

( обсяг 50-70 слів, завдання на вибір)

pdf
Додав(-ла)
Uzych Anna
Додано
25 січня 2023
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку