Тема уроку: Групи слів за вживанням. Діалектні слова
Урок формування компетентностей
1. ОРІЄНТАЦІЯ. Мотивація діяльності
Робота з картою (перейти за посиланням Карти )
Запитання
- Чи доводилось вам чути і вживати ці слова?
- Як ви думаєте, чому один і той самий об’єкт чи явище у різних регіонах називають по-різному?
2. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
Тема уроку: Діалектні слова.
Мета уроку:
- Освітня: ознайомити учнів з поняттям діалектні слова;
- Розвиваюча: розвивати навички роботи з інформацією, медіатекстами, уміння узагальнювати інформацію і застосовувати набуті навички практично;
Визначення очікуваних результатів: Учні знають, що таке діалектні слова, розуміють особливості їх вживання і значення у мові.
3. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ.
- самоперевірка домашнього завдання, самооцінювання своєї роботи;
- робота з матеріалом підручника на с.34 (підручник
Заболотного О.В., Заболотного В.В.), виконати вправу 75.
- Робота в парах. Використовуючи мережу Інтернет, з'ясувати значення слів “ровер” і “тремпель” та пояснити їх походження
(на виконання завдання 7 хвилин)
- Робота зі словником онлайн. Словник Опрацювати словникові статті для слів “когут” і “півень”, з'ясувати, котре із них є діалектним і як це можна зрозуміти.
- Виконати письмово вправу 77, за потреби скористатися словником;
- Взаємоперевірка виконаної роботи та взаємооцінювання;
4. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП
- Лінія цінностей
Твердження: Діалекти в мові не потрібні, бо вони заважають людям порозумітися (Завдання: прослухати уважно твердження і зайняти певну позицію у класі. Наприклад, в одному кутку - ті, які погоджуються з твердженням, а в іншому ті, які не погоджуються, посередині можуть розташуватися учні, які не мають однозначної відповіді. Згодом учні пояснюють чому вони зайняли саме таку позицію після обговорення можна змінити свої позиції).
- заповнення картки самооцінювання про власну діяльність на уроці (шаблон для друку доступний за посиланням Самооцінювання )
- виставлення оцінок;
- оголошення домашнього завдання:
а) виконати вправу 78, с.35.
б) написати есе на тему “Діалектні слова - скарби нашої мови”
( обсяг 50-70 слів, завдання на вибір)