Урок "Дієприкметник"

Про матеріал
Розробка уроку для засвоєння знань, розвитку практичних і творчих здібностей та їх застосування
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 7 класу

Тема уроку:     Дієприкметник

Те, що я чую, забуваю,

Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю,

Те, що я бачу й обговорюю,

я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,

я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Конфуцій

Мета: закріпити знання учнів про особливі форми дієслова, зокрема дієприкметник, формувати вміння вирізняти особливі форми дієслова у реченні, вчити доречно використовувати їх у власному мовленні;

збагачувати словниковий запас; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення;

розвивати вміння аналізувати, порівнювати; вихову вати бажання пізнавати нове.

      Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, картки.

 роздаткові картки.

    Тип уроку: закріплення знань та вдосконалення навичок

                                                  Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. «Мовний аукціон»

На дошці записані слова для «продажу»: дієслова, прикметники, іменники, дієприслівники, числівники, дієприкметники  і т.д.

Завдання: 1) виберіть форми дієслова;

                  2) створіть «кластер»

                                Дієприкметник

Дієслівна форма, яка виражає ознаку предмета за дією

 

1.Початкова форма

 

 

2. Активні

 

 Пасивні

                 /        \                                                  \

                          /                                /                     \

 

 

 

 

 

 

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

Робота над епіграфом

 Бесіда

  • Поясніть лексичне значення слова майстер.
  • Як ви розумієте висловлювання Конфуція?

III. Вивчення нової теми.

Робота в групах

Завдання 1. Створити інформаційний мем (малюнкові схеми)

Інфінітив

Особова форма

Безособова на –но, -то

Дієприкметник

Дієприслівник

 Завдання 2. «Мозаїка»

Скласти текст з «розсипаних речень», підкреслити дієприкметникові звороти, пояснити розділові знаки.

…Парубок, остаточно збитий з пантелику, згадав те, що бачив, почервонів і не знав, що далі казати. І Гордій раптово схопився і виструнчився на повний зріст у своїй постелі, подивився вгору, де була щілина в почорнілій стрісі, мабуть, утворена вітрами, уся тепер налита сонцем. У хаті було вимазано, долівка притрушена сухим сіном, лави навколо стола і попід стінами аж до мисника застелені килимками, навмисне для цього витканими у Петра Лабая. А коли увійшов у хату, то тітка розставляла обід на столі, застеленім свіжою скатертиною…

Завдання 3. «Речення з «відкритим кінцем»» (продовжити речення, дібравши до них дієприкметникові звороти)

  1. Стежка була попід самим ровом, …….
  2. Сонце мальовничо осявало село, ……..
  3. З правого боку росли верби, ……..

   IV. Закріплення вивченого матеріалу, підсумки.

 Гра «Словникар» (упорядкувати за алфавітом дієприкметники: цілований, відмінюваний, подовжений, запалений, сподіваний, дотриманий, бережений, ламаний, мальований, гнаний, накреслений, розгорнутий, жаданий, опромінений, тренований, заклопотаний, украдений, фарбований, хвалений, шанований.

V. Підсумок уроку

«Незакінчене речення»:

На уроці я

- дізнався…

- зрозумів…

- навчився…

- найбільший мій успіх – це…

- найбільше труднощів я відчув…

 

V. Домашнє завдання.

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку