Конспект уроку з української мови для 7 класу
Тема уроку: Дієприкметник
Те, що я чую, забуваю,
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю,
Те, що я бачу й обговорюю,
я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,
я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Конфуцій
Мета: закріпити знання учнів про особливі форми дієслова, зокрема дієприкметник, формувати вміння вирізняти особливі форми дієслова у реченні, вчити доречно використовувати їх у власному мовленні;
збагачувати словниковий запас; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення;
розвивати вміння аналізувати, порівнювати; вихову вати бажання пізнавати нове.
Обладнання: таблиці, дидактичний матеріал, картки.
роздаткові картки.
Тип уроку: закріплення знань та вдосконалення навичок
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
1. «Мовний аукціон»
На дошці записані слова для «продажу»: дієслова, прикметники, іменники, дієприслівники, числівники, дієприкметники і т.д.
Завдання: 1) виберіть форми дієслова;
2) створіть «кластер»
Дієприкметник Дієслівна форма, яка виражає ознаку предмета за дією |
|||||
|
|||||
1.Початкова форма |
|
||||
|
|||||
2. Активні |
|||||
Пасивні |
/ \ \
/ / \
II. Мотивація навчальної діяльності.
Робота над епіграфом
Бесіда
III. Вивчення нової теми.
Робота в групах
Завдання 1. Створити інформаційний мем (малюнкові схеми)
Інфінітив |
Особова форма |
Безособова на –но, -то |
Дієприкметник |
Дієприслівник |
Завдання 2. «Мозаїка»
Скласти текст з «розсипаних речень», підкреслити дієприкметникові звороти, пояснити розділові знаки.
…Парубок, остаточно збитий з пантелику, згадав те, що бачив, почервонів і не знав, що далі казати. І Гордій раптово схопився і виструнчився на повний зріст у своїй постелі, подивився вгору, де була щілина в почорнілій стрісі, мабуть, утворена вітрами, уся тепер налита сонцем. У хаті було вимазано, долівка притрушена сухим сіном, лави навколо стола і попід стінами аж до мисника застелені килимками, навмисне для цього витканими у Петра Лабая. А коли увійшов у хату, то тітка розставляла обід на столі, застеленім свіжою скатертиною…
Завдання 3. «Речення з «відкритим кінцем»» (продовжити речення, дібравши до них дієприкметникові звороти)
IV. Закріплення вивченого матеріалу, підсумки.
Гра «Словникар» (упорядкувати за алфавітом дієприкметники: цілований, відмінюваний, подовжений, запалений, сподіваний, дотриманий, бережений, ламаний, мальований, гнаний, накреслений, розгорнутий, жаданий, опромінений, тренований, заклопотаний, украдений, фарбований, хвалений, шанований.
V. Підсумок уроку
«Незакінчене речення»:
На уроці я
- дізнався…
- зрозумів…
- навчився…
- найбільший мій успіх – це…
- найбільше труднощів я відчув…
V. Домашнє завдання.