1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок "Дієслова - антоніми".

Про матеріал
Урок для учнів 3 класу у формі гри-подорожі по морю. Саме ця форма створює найбільш сприятливі умови для включення кожного учня в активну роботу на уроці, що спрямована на виховання інтересу до вивчення української мови, розвитку мовленнєвих вмінь.
Перегляд файлу

 Тема. Дієслова – антоніми

 Мета: поглибити знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль; закріпити вміння виділяти дієслова в усному і писемному мовленні, добирати до дієслів антоніми; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: карти, малюнок корабля, хвилі, назва станцій.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Закінчилась перерва

Продзвенів чаклун-дзвінок

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці української мови ми здійснимо мандрівку по морю на прекрасному кораблі.

Я буду капітаном цього корабля, а ви всі штурманами. А хто хоче стати штурманом?  (учень дає визначення: штурман – помічник капітана , який є одночасно фахівець з водіння судна, прокладає курс руху, визначає положення корабля) .

  1. Повідомлення теми уроку.

На цьому уроці під час нашої уявної подорожі ми  ознайомимося з дієсловами-антонімами, навчимось використовувати їх в своїй мові .

  1. Робота над темою уроку.
    1.        Каліграфічна хвилинка.

    Мандрівку свою розпочннаємо з порту « Каліграфія»

      Невелике хвилювання на морі, як в цих рядках лЛлЛл;   МмМм

  1.        «Мозковий штурм». 

      У дорогу далеку нам треба скласти « багаж»

  • Що називається дієсловом ?
  • З якою частиною мови він пов’язаний в реченні?
  • Як встановити зв’язок між іменником і дієсловом?
  • Що ми називаємо антонімами?
  • Для чого в мові вживають антоніми?
    1.        Зупинка «Всезнайки»

Наступна  зупинка у бухті  «всезнайок».

Спишіть дієслова, доберіть з довідки до них з антоніми. Виділіть в словах-антонімах префікси.

Заплести - …., в'янути - …, заходити - …, піднімати - …, з'єднувати - …,

загадувати - …

(Довідка: розплести, цвісти, виходити, опускати, роз'єднувати, відгадувати)

Що об’єднує ці слова? Всі ці слова – дієслова.

  • Який префікс мають слова з довідки?
  • Яке правило пам’ятаєте про правопис префіксів?
    1.        Фізкультхвилинка

Наш корабель потрапив у тиху течію

Давайте зробимо невеличку зупинку та проведемо фізкультхвилинку

   Хвилі бавляться та б’ються

   Наче неслухи-хлоп’ята

   І стрибають і сміються

   Вітер їм лоскоче п’яти

 

   Вгору, вниз і знову в гору

   Підганяє дужий вітер

   Розгойдав він ціле море

   Як же хвилям не радіти

  1.        Зупинка «Прислів’я»

Продовжуємо нашу подорож. Корабель наближається до острова « Прислів’я”  і м и побуваємо у мудреців. У прислів’ях дуже часто використовуються антоніми.

 Запишемо прислів’я на дошці:

 

Краще віддати своє, ніж взяти чуже.

  • Знайдемо антоніми у прислів’ї, як ви його розумієте?
  • Наведіть приклади прислів’їв, де будуть антоніми.
    1.        Робота з підручником.

Наш корабель прибув у порт «Книжковий».

Щоб рухатися далі нам треба виконати завдання впр. 344

        а) прочитайте сполучення слів;

            б) поставте питання до дієслів, підкресліть дієслова, які стоять у початковій формі;

            в) доберіть до дієслів антоніми.

  1.        Робота в групах.

Ми допливли до материка  «Дієслово», але щоб нас там зустріли з радістю  виконаємо останнє завдання.

Прочитати текст вправи  345 і виконати завдання.

1 група

  • Спишіть речення, в яких розповідається, який був гном Пелдром.

         2 група

  • Спишіть речення, в яких розповідається, якою була ельфа Дора.

( перевірка самостійної роботи).

  1. Підсумок уроку.
  • Ось і закінчилась наша подорож. –
  • Що ми вивчили на уроці?

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

Збіг наш урок,

Як коротка мить.

Дуже швидко

В роботі час біжить.

І попрацювали

Ми немарно,

Бо багато знань отримали —

Це гарно!

  1. Домашнє завдання

Виконати  впр. 346.

 

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку