17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок " Дієслова доконаного і недоконаного виду"

Про матеріал

Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми; домогтися засвоєння матеріалу; привити любов до слова; розвивати творчі здібності учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого.

Обладнання: підручник, збірник вправ.

Перегляд файлу

 

 

Урок-гра

Тема. Дієслова доконаного та недоконаного виду.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми; домогтися засвоєння матеріалу; привити любов до слова; розвивати творчі здібності учнів.

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого.

Обладнання: підручник, збірник вправ.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Бесіда:
  1.   Що таке дієслово? Морфологічні ознаки.
  2.   Назвіть форми дієслова.
  3.   Як розрізняти дієслова доконаного і недоконаного виду? Наведіть приклади.
  4.   Синтаксична роль дієслова.

ІІІ. Основний зміст роботи

Завдання 1. Пропоную утворити від певної частини мови дієслова. Наприклад:

Промінь – випромінювати

Виграє той, хто швидко дає відповідь.

Вечір – вечоріти

Шкода – шкодити

М’який – пом’якшувати

Мир – мирити

Твір – творити

Вечеря – вечеряти

Щастя – ощасливити

Завдання 2. Записати дієслова недоконаного виду. А від них утворити доконаного. Хто швидше. Програє той, хто не встиг зробити завдання, або припустився помилки.

Ховати – сховати

Гартувати – загартувати

Рятувати – врятувати

Друкувати – надрукувати

Забувати – забути

Вивчати – вивчити

Кричати – крикнути

Елемент гри «Хто більше?» Ведучий записує на дошці дієслова недоконаного виду: працювати (допрацював, відпрацював), читати, писати.

Утворити від них якнайбільше дієслів доконаного виду.

Запишіть дієслова доконаного виду. Доповніть їх, щоб вийшли приказки.

Пішов  (по шерсть, а вернувся стрижений)

Написав (як курка лапою)

Виміряв (шило на швейку)

Дістав (дірку від бублика)

Віднови видові пари!

Ведучий записує на дошці.

Пари дієслівних коренів з чергуванням приголосних і голосних, пропонуючи відновити за ними видові пари:

Нос – нес (виносити – винести)

Воз – вез (возити – вивезти)

Міт – мес (замітати – замести)

Пуск – пуст (пускати – пустити)

Ско – скоч (скакати – скочити)

 

Вікторина.

1 завдання. Поясніть чому не  можна вважати видовими парами дієслова: покидати – покидати; забігати – забігати; попадати – попадати.

2 завдання. Підберіть кілька дієслів доконаного виду з префіксом УВІ-

УВІ

  • йшов
  • брати
  • гнати

 

 

 

 

Кросворд

  1.   Робити рівним.
  2.   Повертати з одного боку на другий.
  3.   Антонім слова «засинати».
  4.   Звезти з одного місця в інше.
  5.   Розсівати, розсипати бризки.
  6.   Створити щось нове, досі невідоме.
  7.   Вносити уточнення, поправки.
  8.   Синонім слова «випереджати».
  9.   Антонім слова «згинатися».
  10. Антонім слова «закривати».
  11. Синонім слова «запозичати» (у когось).

 

1

в

и

р

і

в

н

ю

в

а

т

и

2

п

е

р

е

в

е

р

т

а

т

и

3

п

р

о

к

и

д

а

т

и

с

я

4

п

е

р

е

в

о

з

и

т

и

 

5

б

р

и

з

к

а

т

и

 

6

в

и

н

а

х

о

д

и

т

и

7

у

т

о

ч

н

ю

в

а

т

и

8

п

е

р

е

г

а

н

я

т

и

9

р

о

з

г

и

н

а

т

и

с

я

10

в

і

д

к

р

и

в

а

т

и

 

11

п

е

р

е

й

м

а

т

и

 

 

Підсумкова робота

Оголошення результатів навчальної діяльності.

Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему «Моя улюблена справа» (використати дієслова доконаного і недоконаного виду).

 

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку