Урок"Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами."

Про матеріал
Комбінований урок з використанням технологій критичного мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Урок української мови 4 клас

   Тема: Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів            минулого часу за родами (в однині) та числами.

Мета: Закріпити знання правопису  ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Формувати поняття про змінювання дієслів минулого часу за числами і родами (в однині). Розвивати вміння робити висновки, сприяти розвитку пізнавальної активності, комунікативної компетентності і виховувати  бережливе ставлення до часу.

Тип уроку: комбінований урок з використанням технологій критичного мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.

І. Організація класу

Привітання : Є у нас предмет чудовий

                       Урок….

                       Ласкаво просимо до нас

        На урок…..

Девіз уроку   :   Думати - …..                                               

        Виконувати -                                                           1.        

                               Працювати - …..

 

   Писати - ………

ІІ. Перевірка д\з

Індивідуальне опитування  2 учні (зачитування казки)

  а)  доповнити правила

  б) вставити пропущені букви

Фронтальне

Сигнальні картки  почитаєш, записуєш, побачиш,

побіжимо, працюємо, ростемо,

ходимо, стоїмо

-е, -є, -и, -ї

Висновок : алгоритм перевірки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1)Мозковий штурм (Встановлення рівня знань з теми) На дошці створюється серпантин .

                  2)Гронування

Дієслово

    час

           теп.    майб.  минул.

           

змін. за особами                    ?

             і числами

 

ІV.Оголошення теми і мети уроку

Як змінюються дієслова минулого часу?                                      2.

Я помітила, що ви всі вчасно прийшли до школи, підготувалися до уроку, не витрачаючи жодної хвилини даремно. А от з одним моїм знайомим на жаль трапилась така історія.

 

  • читання слів з дошки    Продзвенів. Вимкнув

     Повалявся.Глянув  – вжахнувся.                                                                                     Підхопився. Спізнився.

 

  • Чому на вашу думку, хлопчик спізнився?
  • Що незвичайного ви помітили в тексті?
  • До я кого часу відносяться дані дієслова?

V.  Проектування (план уроку) Спочатку , щоб з нами не сталося так , як із моїм знайомим, щоб ми все встигли зробити пропоную скласти план уроку:

  • Спостереження за мовним матеріалом
  • Дослідницька робота в групах
  • Хвилинка каліграфії
  • Перевірка висновків
  • Фізкультхвилинка
  • Робота з  прислів’ями
  • Творча робота в парах
  • Презентація завдання
  • Рефлексія (завершення гронування) висновки.

На кожному етапі роботи ви обираєте відповідну смужку.     Свою роботу в кінці уроку ви будете оцінювати самі,проаналізувавши рівень за етапами.

 

 

 

3.                                              3

 

VI. Етап виконання плану діяльності.

  • Пригадаємо мого знайомого який спізнився. Ось він стояв під дверима, що з ним відбувалося?

Хвилювався     Плакав

1)дослідницька робота в групах:

Змінити за особами і числами дані дієслова мин. часу

2)висновок:

я вважаю що

дієслова минулого часу за особами не змінюються

тому що

закінчення не змінюється

отже   ?   за числами і родами

  • Як визначити рід дієслів?
  • Як визначити число?

3) перевірка висновку за таблицею впр. 137

-Що ще ви помітили за таблицею?

- Виражають завершену і незавершену дію.

- Яку дію виражають дієслова які ви досліджували?

- Визначити дію (коло знань) дієслів з дошки.

4) Каліграфічна хвилинка

Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.

Сядемо рівненько. Букви виведем гарненько.

по   про  за  до  спав  дзвеніла  летіла  сміялись

  • Утворити слова завершеної дії, визначити рід.
  • - Висновок : у множині роду нема                                                 4.

5) Тренувальна вправа 138. Взаємоперевірка.

- Поставити подані дієслова в усіх формах мин. часу.

- З 1 дієсловом скласти речення.

6) Фізхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин. часі)

   ж.р. – дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.

присідали. тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить. слухатиме, гойдало, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.

7) Робота з прислів’ями.

- Учень, наш спізнився до школи. Він потрапив на урок але емоції в нього негативні і він не може впоратися з завданням, тому що пропустив пояснення.

- Прочитати прислів’я , пояснити його значення.

- Записати поставивши дієслова в минулий час (визначити число, рід, вид)

  Слово не горобець : випустив – не впіймав.

  Пташку пізнали у польоті, а людину у роботі.

Емоції змінилися на протилежні і хлопчик :

  Заспокоївся     Сміявся

8) Словникова робота.

1. Розгадати ребус.(кипіти)

2. Пояснити пряме і переносне значення

  Кипіти від гніву

  Кипить робота

  Кипить вода

3.Скласти речення використовуючи дієслова в минулому часі.   5.                                      

 

                VII.  Підсумок уроку.

              Давайте узагальнимо те про що ми з вами дізналися:

 

  1. Круги Венна   теп.  мин.

    майб.           рід

    особа

Висновок

Як змінюються дієслова минулого часу? 

  1.           Рефлексія.

- Подивіться на ваші смужки і проаналізуйте свою роботу на уроці.

- Чи задоволені ви своїми досягненнями?

-Що вам потрібно зробити щоб покращити свої результати?

VIII.  Д\З за вибором

  1. Текст – міркування (викор. дієслова минулого часу)
  2. Скласти вірш – пораду для мого друга

….прокидається

….займається

….не боїться

….добре вчиться

  1. Робота над прислів’ям (прочитати – пояснити)

Згаяного часу – конем не доженеш.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
3200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку