Урок української мови 4 клас
Тема: Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами.
Мета: Закріпити знання правопису ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Формувати поняття про змінювання дієслів минулого часу за числами і родами (в однині). Розвивати вміння робити висновки, сприяти розвитку пізнавальної активності, комунікативної компетентності і виховувати бережливе ставлення до часу.
Тип уроку: комбінований урок з використанням технологій критичного мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.
І. Організація класу
Привітання : Є у нас предмет чудовий
Урок….
Ласкаво просимо до нас
На урок…..
Девіз уроку : Думати - …..
Виконувати - 1.
Працювати - …..
Писати - ………
ІІ. Перевірка д\з
Індивідуальне опитування 2 учні (зачитування казки)
а) доповнити правила
б) вставити пропущені букви
Фронтальне
Сигнальні картки почитаєш, записуєш, побачиш,
побіжимо, працюємо, ростемо,
ходимо, стоїмо
-е, -є, -и, -ї
Висновок : алгоритм перевірки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1)Мозковий штурм (Встановлення рівня знань з теми) На дошці створюється серпантин .
2)Гронування
Дієслово
час
теп. майб. минул.
змін. за особами ?
і числами
ІV.Оголошення теми і мети уроку
Як змінюються дієслова минулого часу? 2.
Я помітила, що ви всі вчасно прийшли до школи, підготувалися до уроку, не витрачаючи жодної хвилини даремно. А от з одним моїм знайомим на жаль трапилась така історія.
Повалявся.Глянув – вжахнувся. Підхопився. Спізнився.
V. Проектування (план уроку) Спочатку , щоб з нами не сталося так , як із моїм знайомим, щоб ми все встигли зробити пропоную скласти план уроку:
На кожному етапі роботи ви обираєте відповідну смужку. Свою роботу в кінці уроку ви будете оцінювати самі,проаналізувавши рівень за етапами.
3. 3
VI. Етап виконання плану діяльності.
Хвилювався Плакав
1)дослідницька робота в групах:
Змінити за особами і числами дані дієслова мин. часу
2)висновок:
я вважаю що
дієслова минулого часу за особами не змінюються
тому що
закінчення не змінюється
отже ? за числами і родами
3) перевірка висновку за таблицею впр. 137
-Що ще ви помітили за таблицею?
- Виражають завершену і незавершену дію.
- Яку дію виражають дієслова які ви досліджували?
- Визначити дію (коло знань) дієслів з дошки.
4) Каліграфічна хвилинка
Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.
Сядемо рівненько. Букви виведем гарненько.
по про за до спав дзвеніла летіла сміялись
5) Тренувальна вправа 138. Взаємоперевірка.
- Поставити подані дієслова в усіх формах мин. часу.
- З 1 дієсловом скласти речення.
6) Фізхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин. часі)
ж.р. – дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.
присідали. тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить. слухатиме, гойдало, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.
7) Робота з прислів’ями.
- Учень, наш спізнився до школи. Він потрапив на урок але емоції в нього негативні і він не може впоратися з завданням, тому що пропустив пояснення.
- Прочитати прислів’я , пояснити його значення.
- Записати поставивши дієслова в минулий час (визначити число, рід, вид)
Слово не горобець : випустив – не впіймав.
Пташку пізнали у польоті, а людину у роботі.
Емоції змінилися на протилежні і хлопчик :
Заспокоївся Сміявся
8) Словникова робота.
1. Розгадати ребус.(кипіти)
2. Пояснити пряме і переносне значення
Кипіти від гніву
Кипить робота
Кипить вода
3.Скласти речення використовуючи дієслова в минулому часі. 5.
VII. Підсумок уроку.
Давайте узагальнимо те про що ми з вами дізналися:
майб. рід
особа
Висновок
Як змінюються дієслова минулого часу?
- Подивіться на ваші смужки і проаналізуйте свою роботу на уроці.
- Чи задоволені ви своїми досягненнями?
-Що вам потрібно зробити щоб покращити свої результати?
VIII. Д\З за вибором
….прокидається
….займається
….не боїться
….добре вчиться
Згаяного часу – конем не доженеш.