Урок. "Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Розпізнавання дієслів у реченнях".

Про матеріал
Цікавий урок із самостійно підібраними завданнями. Матеріал підібрано так, щоб діти самостійно робили висновки та складали правила щодо дієслів - синонімів та дієслів - антонімів. Різноманітні завдання допоможуть підтримати інтерес дітей протягом усього уроку та легко засвоїти матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови в 3 класі

вчителя ліцею № 14 імені Грушевського С.Ф. м. Києва

Смоловик Світлани Олександрівни

Тема: Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Розпізнавання дієслів у реченнях.

Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, його синтаксичну роль; закріплювати вміння виділяти дієслова в усному і писемному мовленні,добирати до дієслів синоніми і антоніми; розвивати зв’язне мовлення,образне мислення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість та любов до мови.

 

Хід уроку

  1.  Словниковий диктант.

Правопис ненаголошених голосних Е, И.


м?жа

з?мля

с?стра

ч?сло

кр?ило

пл?та


 

  1. Засвоєння нового матеріалу.

1. Дієслова – синоніми.

-   До нас прийшла весна. Назвіть ознаки цієї пори року.

- Закрийте очі і уявіть себе в лісі: пригріває сонечко, відчувається аромат цвіту плодових дерев, чується спів птахів, які вже повернулися з вирію.

 Каліграфічна хвилинка

  Жа ай йв во ор ро он но ок жайворонок

  •          Підібрати якомога більше дієслів до іменника.

Співає, цвірінькає, заливається,защебетав, цвірінькає. (МУГИ́КАТИ,КУРНИ́КАТИ,КУРГИ́КАТИ(стиха, невиразно, собі під ніс). НА ДОШЦІ

  •          Як називаються ці дієслова? Що їх об’єднує?
  •          Що таке синоніми?
  •          А давайте спробуємо дати визначення дієсловам – синонімам.
  •          Порівняємо наше визначення дієслів – синонімів із правилом підручника на с.148.

2. Дієслова – антоніми.

  •          Підберіть антонім до слова СПІВАЄ.
  •          Що таке антоніми?
  •          А давайте спробуємо дати визначення дієсловам – антонім.
  •          Порівняємо наше визначення дієслів – антонімів із правилом підручника на с.148.

 

  1. Оголошення теми уроку.

IV.  Практичні вправи.

         1. Добір синонімів до дієслів.

Бігти - мчати, нестись, летіти;

думати - мислити, міркувати;

йти - крокувати, плентатись, сунути, шкандибати;

говорити – розмовляти, теревенити, виступати.

 

         2. Дібрати антоніми:

Заплести – розплести,

в'янути – цвісти,

заходити – виходити,

піднімати – опускати,

з'єднувати - роз'єднувати,

загадувати - розгадувати, відгадувати.

 

                 Фізкультхвилинка.

 

             3. Робота з деформованим текстом. Вставити дієслова (картки).

     - Прочитаємо текст. Придумайте назву.

       На сході … ранкова зоря. Тихо … золота пшениця в полі. Весело … маленький жайворонок. Він радісно … новий день.

  •          Підкресліть головні члени речення.

 

       4.   - Давайте підсумуємо:

- Підмети виступають якою частиною мови? А присудки?

- Від якої частини мови ми ставили питання до дієслів?

 

  1.        Підсумок уроку. Рефлексія.
  •          У чому ми вправлялись на уроці?
  1. Робота в групах.
  •            Вибрати з синонімічного ряду дієслово, яке найточніше відповідає змісту.

1 група

   (Спить, куняє, дрімає) земля під глибоким снігом.

   Верби (сумують, журяться, нудьгують) над водою.

   Високо в небі (посміхається, регоче, сміється) сонечко.

              2 група

Радісно (засвітить, зігріє, засяє) весняне сонечко.

По дорогах(побіжать, потечуть) веселі струмки.

З теплихкраїв (прилетять, прилинуть, повернуться) птахи.

  1. Рефлексія.

- Яке завдання здалося найцікавішим?

VІ. Домашнє завдання: с. 148 правила закріпити, впр.7.

 

1

 

doc
Додано
29 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку