Урок "Дієслово: лексичне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Про матеріал
Даний матеріал ознайомить учнів із дієсловом як частиною мови, його морфологічними ознаками та синтаксичною роллю в реченні, удосконалить вміння знаходити дієслова в тексті; розвиватиме пам'ять, логічне мислення, культуру усного та писемного мовлення; виховуватиме любов до рідної мови, повагу до звичаїв та традицій українців, високі моральні якості; сприятиме збагаченню мовлення учнів, удосконаленню їх комунікативності.
Перегляд файлу

Урок 1. Дієслово: загальне значення, морфологічні особливості, синтаксична роль.

Тема уроку: Дієслово: загальне значення, морфологічні особливості, синтаксична роль.

Мета уроку: познайомити учнів з новою для них частиною мови, дієсловом. Вказати на місце дієслова серед частин мови, визначити його загальне значення, морфологічні особливості і синтаксичну роль.

Тип  уроку:урок засвоєння нових знань

 

 

Хід уроку

        І. Організаційно-психологічний етап

Доброго дня, учні. Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему, сьогодні ви познайомитесь з новою для вас частиною мови, з дієсловом.

ІІ. Етап перевірки домашнього завдання

ІІІ. Етап підготовки до активного, свідомого засвоєння знань

 

Мотивація навчальної діяльнсті

 Розпочинаючи вивчення нової великої теми ви маєте поставити перед собою певні цілі. Після засвоєння цієї теми ви знатимете:

-                щотаке дієслово;

-                яке загальне значення цієї частини мови;

-                морфологічні особливості дієслова;

-                синтаксичну роль дієслова.

Тепер давайте перейдемо до розгляду теоретичної основи нашого уроку.

 

ІV. Етап узагальнення і систематизації знань

Завдання 1

(Розподільний диктант)

Вчитель:я прочитаю вам ряд слів, я пропоную вам у вашому зошити їх записати у три колонки: іменники, прикметники і дієслова. Виконавши цю вправу ми перевіримо не тільки як ви засвоїли новий матеріал, а і те, як добре ви пам’ятаєте матеріал вивчений у минулих класах.

Сонце, йти, писати, білий, літо, школа, малювати, навчання, щасливий, дружба, дружити, дружній.

 

Завдання 2. Тепер давайте повернемося до підручника і поглянемо на вправу 66.

Вчитель:Дієслова, окрім того що називають дію або стан предмету можуть означати вияви ознаки, процес мовлення і мислення, стосунки між людьми, почуття й переживання. У підручнику вам подана табличка з  прикладами, давайте на основі цих прикладів і лексичних значень слів розподілимо слова за цими колонками.

 

Завдання 3.

Давайте виконаймо наступну вправу 68, прочитайте речення, визначте дієслова..

От тепер ви побачили як по-особливому вимовляються дієслова на -ть, -ться, -ш, -шся, я сподіваюся, що ви запам’ятали це і тепер будете вимовляти такі слова виключно правильно.

 

Фізкультхвилинка

 

Завдання 4.

Вчитель: Давайте виконаємо вправу 69, прочитайте прислів’я та поставте, на місці крапок де потрібно, знак пом’якшення.

 

V. Етап задавання домашнього завдання

1)Підведення підсумків уроку

- Інтерактивна     вправа    «Мікрофон»

  •    Щотаке дієслово?
  •    На які питання відповідає дієслово?
  •    Наведітьприкладидієслів?
  •    Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?

 

docx
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку