Урок "Дієслово. Закріплення вивченого"

Про матеріал
Мета:  удосконалювати отримані знання з теми «Дієслово»;  вчити уважного слухання;  удосконалювати навички виразного читання;  вправлення в підборі часу дієслів;  складання речень з неозначеною формою дієслова;  розвивати вміння складати висловлювання;  вміння знаходити підмет і присудок;  удосконалювати вміння працювати у парі.
Перегляд файлу

Урок української мови

Вчитель: Гук Л.Р.

Клас:

Тема уроку: Дієслово. Закріплення вивченого матеріалу. Редагування тексту.

Мета:

  • удосконалювати отримані знання з теми «Дієслово»;
  • вчити уважного слухання;
  • удосконалювати навички виразного читання;
  • вправлення в підборі часу дієслів;
  • складання речень з неозначеною формою дієслова;
  • розвивати вміння складати висловлювання;
  • вміння знаходити підмет і присудок;
  • удосконалювати вміння працювати у парі.

І. Організаційна частина.

Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом – це початок.

Триматися разом – це прогрес.

Працювати разом – це успіх.

Тож бажаю усім нам успіху!

ІІ. Актуалізація пізнавальної діяльності.

Бринить–співає наша мова, чарує, тішить і п’янить.

(читають всі разом)

Метод «Кубування»

Кубування слова «дієслово»:

  1. Опишіть його … (слова, приклади слів).
  2. Порівняй це … (схоже на інші слова).
  3. Доберіть асоціації – дія, рух, емоції, праця, спілкування та ін..
  4. Проаналізуйте це … (Правило: Дієслово – це частина мови, що означає…)
  5. Як його використати? (В реченнях присудок. Уникаємо одноманітності, повторюваності)
  6. «За» або «Проти»

«За» - дієслова збагачують нашу мову.

«Проти» - потрібно вивчити правила написання дієслів.

ІІІ. Оголошення теми уроку та мети.

Сьогодні наш урок української мови пройде під девізом:

«Ти не згинеш Україно,

І мова прадідна твоя!».

Ми продовжимо знайомство із часами дієслів, будемо змінювати дієслова за часами і числами.

Читання.

  1. Сьогодні тема не нова

З собою звістку принесла

Про край чудовий.

У тім краю сіяє сонце,

Цвіте калина під віконцем.

Співає пісню соловей

Розвеселяє всіх людей.

І сповіщає журавель

Про синь морів, красу земель.

Так, це вірш про Україну.

  1.     Які слова у Вас виникають зі словами:

(Слова на магнітах біля слова Україна)

  1. Число, класна робота. Тема «Україна – звукобуквенний аналіз».

∙ −

− ∙

= ∙

− ∙

  1. Робота в групах.

Змагання між рядами. Всі ці слова іменники пов’яжіть у словосполучення з дієсловами та запишіть, утворіть неозначену форму дієслова.


І ряд

Що робити?

ІІ ряд

Океан вирує

Море штормить

Озеро блищить

Став зростає

 

Болото стоїть

Ріка тече

Дощ іде

Струмок дзюрчить

  1. Фронтальна робота.
  • Запишіть дієслова, визначивши час, в три колонки:

Минулий час

Теперішній час

Майбутній час

грів

світив

зв’язав

мовчав

гріє

світить

в’яже

мовчу

нагріє (нагріють)

засвітить (засвітять)

зв’яже (зв’яжуть)

мовчатиме (мовчатимуть)

  • В якому числі записані дієслова?
  • Змініть однину на множину у майбутньому часі. (записуємо та виділяємо закінчення)
  1. Робота з підручником.

На сторінці 155 опрацьовуємо правило.

Вправа 354

3-я особа множина

2-а особа однина

3-я особа однина

затвердять

забезпечать

виконують

малюють

затвердим

забезпечим

виконаєм

малюєм

затвердить

забезпечить

виконає

малює

  1. Фізкультхвилинка

Гра в групах «Редактор»

Робота над деформованим текстом. Перевірка однини.

  1. настала, ось, і, весна. (Ось і настала весна.)
  2. гілках, на, бруньки, скоро, тоненьких, набубнявіють. (Скоро на тоненьких гілках набубнявіють бруньки.)
  3. летять, країв, з, птахи, теплих. (З теплих країв летять птахи.)
  4. небо, синє, стало. (Небо стало синє.)
  5. яскраво, сонце, світить. (Яскраво світить сонце.)

Цікаві факти про Україну

  • На території України зосереджено ¼ всіх запасів чорнозему на планеті.
  • За мелодійністю українська мова займає друге місце в світі, після італійської.
  • Українська трембіта – найдовший духовий музичний інструмент у світі.
  • В Україні, біля містечка Рахів, в мальовничих Карпатах знаходиться географічний центр Європи.
  • Першу в світі Конституцію написав українець, у 1710 році, Пилип Орлик.
  • Острозька академія – перший вищий навчальний заклад у Східній Європі, найстаріша українська наукова-освітня установа.
  1. Хвилинка поезії
  • Прослухайте вірш і на слух розпізнайте іменники.
  • При другому читанні Ви повинні плесканням в долоні виділити іменник.

Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна.

IV. Рефлексія

 «Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…»

 «Отримана інформація дає нам можливість зробити висновок, що…»

 «Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…»

(відповіді учнів)

V. Підсумок уроку

Девізом нашого уроку були слова Чернявського:

«Ти не згинеш Україно,

І мова прадідна твоя!».

І от дивлячись на своїх учнів, я вірю в це.

(Читання на пам’ять вірша ученицею)

Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку їй:

Вчитись так, щоб набуті знання

Знадобились Вітчизні мої!

Тож, люди на Землі,

Спішіть добро творити!

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

(Читання на пам’ять вірша учнем)

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

VІ. Оцінювання

Ну що ж, ми плідно з Вами сьогодні попрацювали і … (проводиться оцінювання)

VІІ. Домашнє завдання

Виконайте вправу 102, Вам необхідно знайти іменники, позначити їх рід, число.

VІІ. Створення алеї цінностей

 У Вас на партах лежать голуби. Люди завжди вважали голубів птахами миру.

 Напишіть на них ті цінності, які Ви вважаєте головними для себе. А потім подаруйте цих голубів нашим гостям, як символ миру, дружби, любові від Вас!

От і підійшов наш урок до завершення! Дякую Вам за теплу, довірливу розмову, за добрі думки, за творче ставлення до роботи.

Добрі слова – корені.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди.

Добрі серця – сади.

 Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур’янами, наповнюйте його добрими словами, гарними вчинками та сонячним світлом!

Дякую за урок!

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку