Урок української мови
Вчитель:Лесик Анжела Василівна Клас: 4
Тема уроку: Дієслово. Закріплення вивченого матеріалу. Редагування тексту.
Мета:
І. Організаційна частина.
Американський винахідник Генрі Форд сказав:
Зібратися разом – це початок.
Триматися разом – це прогрес.
Працювати разом – це успіх.
Тож бажаю усім нам успіху!
ІІ. Актуалізація пізнавальної діяльності.
Бринить–співає наша мова, чарує, тішить і п’янить.
(читають всі разом)
Метод «Кубування»
Кубування слова «дієслово»:
«За» - дієслова збагачують нашу мову.
«Проти» - потрібно вивчити правила написання дієслів.
ІІІ. Оголошення теми уроку та мети.
Сьогодні наш урок української мови пройде під девізом:
«Ти не згинеш Україно,
І мова прадідна твоя!».
Ми продовжимо знайомство із часами дієслів, будемо змінювати дієслова за часами і числами.
Читання.
З собою звістку принесла
Про край чудовий.
У тім краю сіяє сонце,
Цвіте калина під віконцем.
Співає пісню соловей –
Розвеселяє всіх людей.
І сповіщає журавель
Про синь морів, красу земель.
Так, це вірш про Україну.
(Слова на магнітах біля слова Україна)
∙ − |
− ∙ |
= ∙ |
− ∙ |
Змагання між рядами. Всі ці слова іменники пов’яжіть у словосполучення з дієсловами та запишіть, утворіть неозначену форму дієслова
І ряд |
Що робити? |
ІІ ряд |
Океан вирує Море штормить Озеро блищить Став зростає |
|
Болото стоїть Ріка тече Дощ іде Струмок дзюрчить |
Минулий час |
Теперішній час |
Майбутній час |
грів світив зв’язав мовчав |
гріє світить в’яже мовчу |
нагріє (нагріють) засвітить (засвітять) зв’яже (зв’яжуть) мовчатиме (мовчатимуть) |
На сторінці 155 опрацьовуємо правило.
Вправа 354
3-я особа множина |
2-а особа однина |
3-я особа однина |
затвердять забезпечать виконують малюють |
затвердим забезпечим виконаєм малюєм |
затвердить забезпечить виконає малює |
Гра в групах «Редактор»
Робота над деформованим текстом. Перевірка однини.
Цікаві факти про Україну
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна.
IV. Рефлексія
«Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…»
«Отримана інформація дає нам можливість зробити висновок, що…»
«Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…»
(відповіді учнів)
V. Підсумок уроку
Девізом нашого уроку були слова Чернявського:
«Ти не згинеш Україно,
І мова прадідна твоя!».
І от дивлячись на своїх учнів, я вірю в це.
(Читання на пам’ять вірша ученицею)
Щоб цвіла Україна моя,
Ми даємо обіцянку їй:
Вчитись так, щоб набуті знання
Знадобились Вітчизні мої!
Тож, люди на Землі,
Спішіть добро творити!
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
(Читання на пам’ять вірша учнем)
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє.
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.
VІ. Оцінювання
Ну що ж, ми плідно з Вами сьогодні попрацювали і … (проводиться оцінювання)
VІІ. Домашнє завдання
Виконайте вправу 102, Вам необхідно знайти іменники, позначити їх рід, число.
VІІ. Створення алеї цінностей
У Вас на партах лежать голуби. Люди завжди вважали голубів птахами миру.
Напишіть на них ті цінності, які Ви вважаєте головними для себе. А потім подаруйте цих голубів нашим гостям, як символ миру, дружби, любові від Вас!
От і підійшов наш урок до завершення! Дякую Вам за теплу, довірливу розмову, за добрі думки, за творче ставлення до роботи.
Добрі слова – корені.
Добрі думки – квіти.
Добрі справи – плоди.
Добрі серця – сади.
Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур’янами, наповнюйте його добрими словами, гарними вчинками та сонячним світлом!
Дякую за урок!