Урок "Диференціація звуків та букв ДЗ-Ц в словах , реченнях"

Про матеріал
План-конспект Відкритого заняття з групою дітей 2-го класу Диференціація звуків та букв ДЗ-Ц в словах ,реченнях. Лексична тема : «Свято Великодня»
Перегляд файлу

План-конспект

Відкритого заняття з групою дітей 2-го класу

 

DS:Дисграфія ,обумовлена несформованістю фонематичних процесів та мовленнєвого аналізу та синтезу.

 

Тема: Диференціація звуків та букв ДЗ-Ц в словах ,реченнях.

Лексична тема : «Свято Великодня»

 

Мета: -закріпити вміння розрізняти приголосні букви та звуки ДЗ-Ц в словах ,реченнях.

-розвивати фонематичний слух,пам’‎ять ,мислення , зв’‎язне мовлення.

-розвивати навички виразного плавного читання.

-формувати мовленнєву компетентність .

-виховувати повагу до традицій свого народу, любов до рідного краю; поглибити  і розширити знання дітей про свято Великодня

 

 

Обладнання: демонстрація букв ДЗ,Ц, мовний матеріал ,звукові лінійки ,предметні малюнки ,сюжетний малюнок , фішки ,кросворд , великодній віночок із завданнями ,писанки , крашанки ,паска.

 

 

 

 

1.Організаційний момент

-Діти! У народі кажуть «Добрий гість -дому радість». Сподіваюсь ,що ви ,як і я ,раді нашим гостям. Подаруйте їм свою посмішку , побажайте доброго дня.

 

 

1.Мотивація

Усі сідайте тихо,діти.

Домовляймось -не шуміти ,

Руку гарно піднімати ,

Чітко в лад відповідати.

-Скажемо наш девіз :

ЩОБ УСПІХ МАТИ ,ТРЕБА ДОБРЕ ПРАЦЮВАТИ !

Повідомлення теми заняття.

-Сьогодні  ми будемо чітко вимовляти всі звуки ,виділяти дзвінкі та глухі приголосні в словах і реченнях.

-А визначити над якими буквами та звуками ми будемо працювати ,нам допоможуть загадки.

1. Є чарівник у школі в нас ,

    А ну впізнайте ,хто він?

    Озветься- тиша  йде у клас,

    Озветься ще раз- гомін.

    Щоб не спізнитись на урок ,

    Нам голос подає…(дзвінок)

-Який перший звук в цьому слові?

-Правильно, {ДЗ}.  (На дошці буквосполучення ДЗ)

 Вдень по небу гуляє ,а ввечері на землю сідає .  (Сонце)

-Який четвертий звук?

-Правильно , {Ц}.  (На дошці буква Ц).

-Так які 2 звуки мі будемо вчитися розрізняти ?  {ДЗ} та {Ц }

 

Основна частина

1.Актуалізація та корекція опорних знань учнів

Порівняльна характеристика

-Дайте характеристику звука {ДЗ}

Покладіть руку на шию і послухайте та відчуйте ,чи вібрують голосові зв’‎язки.

Так  , {ДЗ}- дзвінкий

А {Ц} ? – глухий.

-А тепер співставимо обидва звука .

Чим відрізняються один від одного ?

А)глухістю та дзвінкістю ;

Б){Ц}-записується однією буквою ,а  {ДЗ}-двома .

-Це усі повинні знати -їх не можна роз’єднати .

Відзначаємо їх чим ? Літер дві ,а звук один.

-А що спільного між ними ?

А)обидва звука приголосні;

Б)свистячі

-А чим взагалі звук відрізняється від букви ?

-Звуки ми чуємо і вимовляємо ,а букви бачимо і пишемо.

Розкрийте зошити ,запишіть число

1.Записати опозиційні букви :

ДЗА, ЦА, ДЗУ , ЦЕ, ЦІ, ДЗЮ, ДЗЕ , ЦЕ, ДЗО, ЦЮ, ЦА

2.Робота з предметними малюнками.

Підняти відповідну букву/буквосполучення / та назвати порядковий номер букви в словах за допомогою звукової лінійки.

Дзвінок, цукор , цифра , дзеркало , цибуля , кукурудза , яйце ,кільце

3.Вступна бесіда

-Ми проводимо наше заняття напередодні великого свята. В народі його називають Великоднем. Це надзвичайне і світле свято.Навіть церковний передзвін в цей день звучить якось особливо.

(Діти слухають передзвони )

Давайте прочитаємо вірш

Задзвонив воскресний дзвін ,

І розкрились квіти-

Йде народ з усіх сторін-

Як же не радіти ,що Христос Воскрес для нас,

Сонце засіяло.

Що настав весняний час ,зла-зими не стало.

-Випишіть з цього вірша слова, в яких зустрічаються буквосполучення ДЗ та буква Ц. Підкреслити їх , відповідно ДЗ- зеленим кольором , тому що він дзвінкий , а Ц-олівцем синього кольору ,бо він глухий.

4.Зробити звуко-буквений аналіз слова

ДЗВІН

(Поставити наголос. Визначити скільки складів і чому ? Скільки голосних та приголосних ? Скільки букв та звуків ?)

Перевірка

 

5.Фізкультхвилинка

 

6.Робота з картками

Що за дивнії яєчка

Наша курочка знесла!

Намальоване гніздечко

Ще й пташиночка мала ,

Навкруги -барвисті квіти ,

Жовті ,сині , гілочки …

Чи, здогадуєтесь ,діти,

Шо це ?... (Писанки )

 

Не можна уявити собі великодніх свят без барвистих різнокольорових писанок. У жодного народу немає таких прекрасних мальовничих писанок , як в українців.

-Підійдіть ,будь ласка ,зніміть писанки -картки.

-Потрібно вставити пропущені букви ДЗ або Ц та розташувати ці слова в два стовпчика : в перший зі звуком {ДЗ}, в другий -зі звуком  {Ц}.

 

Молоде_ь                                                                            Кіль_е                                       

По_вонив                                                                             Пере_він

Сон_е                                                                                     _ьоб

«

7.Гра «Слово читай і прикметник добирай » 

Свято                                                червоне

День                                                 гарна

Дзвін                                                весняне

Пісні                                                 святковий

Паска                                                воскресний

 

8.Складання «Асоціативного куща »

На дошці малюнок «Великдень»

Подумайте ,з чим у вас асоціюється слово «Великдень »? Які ви знаєте традиції святкування ?

Складіть речення з цими словами і саме найкраще ми запишемо .

Підкреслити літери ДЗ та Ц.

9. Антистресовий кінезіологічний комплекс вправ.

Ви так старанно писали,що ваші пальці ,мабуть ,стомилися. Тому давайте зараз зробимо масаж для них . Візьміть в руки барвисте яйце , помилуйтеся красою , різноманіттю орнаменту.

Наша писанка-краса

Мандрувати здавна звикла.

То ліворуч помандрує –

Своїх друзів всіх здивує.

А праворуч поверне -з ними

Разом потанцює.

Далі йде вона у гори,

В гори і долини.

Там квіточку зустріне.

Зустріне -посміхнеться й

Додому повернеться .

Зарядка для очей.

 

10.Бліц-вікторина

-Чим візрізняється писанка від звичайного яйця?

-Коли не можна писати писанки ?

-Які ви знаєте різновиди пасхальних яєць ?

11.Святковий кросворд

1. Розквітають квіточки , веселяться діточки .

Прийшла до нас чарівна … (весна)

2.Маленьке ,кругленьке ,зі столу впало ,нема таких ковалів ,щоб його скувало …(яйце)

3. Який брудний ти є- таким тебе й покаже , і без усяких слів про чистоту тобі усе розкаже(дзеркало)

4.Ребус ПИсанки

5.Група учнів у школі ,які навчаються в одному кабінеті в один і той же час … (клас )

6.Ребус ДЗ вінок

7.Котилося, веселилося . А впало -всю ніч проспало…(сонце)

8.Ребус ДИтинА

9.Що за гість ,що темноту їсть ? … ( день)

 

12.Підсумок заняття

На цьому занятті ми вчилися розрізняти звуки ДЗ та Ц

Атрибутами нашого свята є паска, крашанки та писанки ,які символізують вічність життя на землі. То ж і я вам дякую за приємне спілкування на занятті.

Побажання гостям

Вам щиро дякуємо всі,

Що ви прийшли на свято,

І хочемо побажати від душі

Здоров’я ,радості багато.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
9 березня 2021
Переглядів
945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку