Дикі і свійські тварини
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із істотними ознаками диких і свійських тварин; учити розрізняти їх та орієнтуватися в середовищі їхнього мешкання; розвивати спостережливість, увагу;виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Формування ключових компетентностей:спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя;компетентності в природничих науках і технологіях.
Обладнання6картинки із зображенням диких і свійських тварин;матеріали до ігор; комп’ютер;смайлики; презентація «Голоса тварин».
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Будем вчитися старанно,
Щоб у самому кінці
Діти 1 класу
Були просто – МОЛОДЦІ!!!
ІІ. Актуалізація знань.
Щоденні новини
Молодці, що спостерігаєте за погодою!
IIІ. Повідомлення теми і мети уроку
Відгадайте загадки
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи! ( Бджола)
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед збирає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою в лігві спати.
Як зачує він весну –
Прокидається від сну. ( Ведмідь)
Цей маленький трудівник
Змалку працювати звик,
Тягне мушок, соломинки
До великої хатинки,
Бо працює тяжко-важко
У мурашнику - … . ( Мурашка)
На даху моєї хати
Оселився птах цибатий.
Довгий дзьоб і ноги має,
Мишок, жабок полюбляє.
Чемних діток іздаленка
В кожен дім несе … . ( Лелека)
І молочко біленьке,
Сметанку й сир смачненькі,
Щоб дітвора була здорова.
Дає усім добра … . ( Корова)
Ходить птаха по подвір'ю.
Гребінець, борідка, пір'я.
А як сяде у гніздечко –
Нам знесевона яєчко. (Курка)
Не дрімають карасі,
Знають добре геть усі:
Стерегтись потрібно злюки,
Хижої, страшної … . (Щуки)
Щоб рибку цю піймати,
Слід її нагодувати.
Наварити бараболі
І гороху, що у полі. ( Короп)
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: "Гав",
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця)
(Малюнки відгадок вивішуємо на дошку)
Як одним словом назвати ці відгадки?( Тварини)
1)Розподіл тварин на групи.
Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про свійських і диких тварин.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь учителя «Як з’явилися свійські тварини»
Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими.
Так з’явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
- Які тваринки, діти, танцювали з вами?
- Це дикі чи свійські тварини?
ІV. Закріпленння вивченого матеріалу.
- Діти, для чого людина розводить свійських тварин?
- Яку користь вони приносять
- У наступному завданні потрібно знайти, хто що дає людині
- З'єднайте, встановивши відповідності.
(Робота в зошиті)
Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям. Улітку для свійських тварин заготовлює корми, до настання холодів утепляє житла. Узимку і навесні як у свійських так і диких тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, у кого яке дитинча?
( З’єднайте відповідні малюнки)
Діти, мудра тіточка Сова освоїла в лісовій школі електронну пошту. І прислала нам усім смс-кою її новий вірш. Коли я його читала, то знайшла помилку. Тітонька Сова мабуть не додивилася. Давайте ми з вами прочитаємо вірш. Знайдемо в чому помилилася Сова і виправимо помилку.
. Читання вірша «Про що говорять звірі?»
Про що говорять звірі
Ворон каже воронятку:
— Мій біленький.
Слон говорить слоненятку:
— Мій маленький.
Заєць каже зайченяті:
— Мій хвостатий.
Гуска шепче собачаті:
— Мій крилатий.
Лев говорить левенятку:
— Мій ласкавий.
Лис говорить лисенятку:
— Мій лукавий.
М.Сингаївський