Конспект уроку з математики з елементами інтеграції. Урок-казка. 4-й клас. "Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного"
Конспект уроку з математики з елементами інтеграції
Урок-казка. 4-й клас
Тема уроку: Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного.
Мета уроку:
Формувати ключові компетентності:
Обладнання: підручник М.Богдановича «Математика», презентація «Казкова країна» (лікарські рослини), математичні ребуси, роздатковий матеріал, мікрофон.
Тип уроку: урок-казка
Хід уроку
І.Організація класу
В нашім класі друзі всі: і я, і ви.
Підморгніть тому, хто справа,
Підморгніть тому, хто зліва
Ми одна родина.
Подаруймо посмішки, я вам, а ви мені,
Побажаймо успіхів на урок собі.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного.
(Запис на слайді. Учні читають хором.)
Учитель. Діти, у вас на партах лежать трикутники. У них заховалося слово. Вам потрібно розставити числа, які є на трикутниках, у порядку зростання і прочитати це слово. (Казка)
Казка
В одній казковій країні жили квіти. Вони були ніжними, гарними, дружніми, ввічливими. Кожного дня дарували людям свою красу і цілющі властивості. Одного разу подув сильний вітер, насунули хмари і пішов рясний дощ. Зайчик, ховаючись від крапель дощу, забіг на квіткову галявину. Ніхто і подумати не міг, що до його спинки причепився маленький будячок. Минув час і він почав швидко зростати. Його колючки безжально кололи ніжне стебельце ромашки. Велика квітка будяка закривала сонячні промені. Ромашка благала звільнити її, але будяк ріс усе вище і вище. Тоді вона відправила повідомлення по всій країні квітів. Друзі вирішили їй допомогти. Завдання будяка було занадто складним. Усі квіти плакали, кликали на допомогу. Їхнє прохання почули математичні феї й вирішили допомогти квітам виконати ці завдання. Для вирішення завдань і запросили нас із вами. Феї сказали: !Якщо ви допомагаєте людям лікувати хвороби, то чому б і їм не допомогти вам».
Розгадування математичних ребусів.
(На одному боці ребус, на іншому – ім’я феї.)
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Математичний диктант
Відповіді: 1001; 10; 7; 4200; 400 см2; 897; 304; 16 км; 270 кг.
Завдання Обліпихи – це математичний ланцюжок. Нам продовжує допомагати фея Мислення.
2. Математичні ланцюжки (усно)
Гарні квіти біля хати
Навесні садила мати.
Чорнобриві-чорноброві
Квітнуть в тиші вечоровій.
(Чорнобривці)
3. Робота в парах
Перевірка виконаних завдань.
Учитель. Діти, чи сподобалося вам працювати у парах? Продовжимо цю роботу і виконаємо ще одне завдання. На парті ви бачите червоні кружечки із числами та літерами під ними. Я буду читати завдання, а ви рахуйте і послідовно кладіть кружечки з правильними відповідями. Після цього ми прочитаємо слово, що там сховалося.
1. Число 3 збільшити у 6 разів.
2. Число 6 збільшити у 4 рази.
3. Число 45 зменшити у 9 разів.
4. Число 9 збільшити у 9 разів.
5. Число 35 зменшити у 5 разів.
6. Число 8 збільшити у 7 разів.
- Прочитайте слово. (Калина.)
- Калина була найкращою подружкою Ромашки й не могла залишити її у біді. Чай із калини зміцнює імунітет, рятує від застуд. Настої з калини припиняють кровотечі, адже колючки будяка впиналися у ніжне стебельце квітки. Калина дуже поспішала на допомогу і розгубила свої ягідки.
- Перед вами таблиця з геометричними фігурами. Покладіть руки на коліна й очима порахуйте всі зафарбовані кружечки. Виконувати завдання вам допоможе фея Увага.
IV. Робота над новим матеріалом.
1. Робота з підручником
Перевірка.
2.Фізкультхвилинка.
V. Закріплення нового матеріалу
1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці.
Друзі пізнаються в біді.
Дружба та братство – найбільше багатство .
Людина без друзів – що дерево без коріння.
Як прийде туга – пізнаєш друга.
№ 1005
12 168 : 52 = 234.
№ 1006
3 612 : 84 = 43; 3 772 : 82 = 46;
13 902 : 42 = 331; 14 147 : 43 = 329.
VІ. Розвиток математичних знань.
1. Робота з підручником
(Розв’язування задачі №1007 – самостійно, №1008 – колективно, №1009 – з поясненням на дошці , №1010 – самостійно).
№ 1007 (самостійно)
Розв’язання
І спосіб
1) 12 * 7 = 84 (т) – 7 самоскидів за 1 рейс;
2) 1932 : 84 = 23 (р.) – робив кожен самоскид.
ІІ спосіб
1) 1932 : 12 = 161 (р.) – зробили всі самоскиди;
2) 161 : 7 = 23 (р.) – кожен.
Відповідь: 23 рейси робив кожен самоскид.
№ 1008 (колективно)
Розв’язання
1) 24*25 = 600 (т) – з першої ділянки;
2) 32*15 = 480 (т) – з другої ділянки;
3) 600 + 480 = 1080 (т) – з двох ділянок;
4) 25 + 15 = 40 (га) – дві ділянки;
5) 1080 : 40 = 27 (т) – середня урожайність.
Відповідь: 27 т - середня урожайність жита з ділянок.
№ 1009 (з поясненням на дошці)
200 – х 42;
х 200 – 42;
х 158.
Відповідь: найбільше значення х = 157
№ 1010 (самостійно)
Розв’язання
1) 4 + 3 = 7 (см) – довжина квадрата;
2) 2 + 5 = 7 (см) – ширина квадрата.
Відповідь: можна.
- Наш будячок засумував, адже ми всі його завдання виконали. Він чекав з великим нетерпінням, щоб на квіткову галявину забіг зайчик і знову причепитися дол. Його шерсті. Так і сталось, як гадалось. Наш будячок мандрував із зайчиком по лісу і шукав собі нового місця для проростання.
- Ромашка звільнила своє стебельце, квіти, листочки. З допомогою феї Вдячності вона дякувала всім квітам королівства. Дякувала вона і вам, діти.
- Ромашка обов’язково вам віддячить, адже має цілющі властивості. Її використовують від зубного болю, вона зупиняє сильні кровотечі.
- Вона попросила математичних фей приходити до нас на уроки і допомагати виконувати складні завдання.
- Діти, як одним словом можна назвати всі рослини, які сьогодні допомагали Ромашці? (Лікарські рослини)
- Пригадаймо їх!
Складання асоціативного куща.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Життя вам – довгого,
Здоров’я – доброго,
Щастя – безхмарного,
Настрою – гарного!
На резерв часу:
Веселі задачі (усно)
1. Сорок вісім буряків
По вісім несли їжаки!
Рахувало все село,
Скільки їжаків було? (6)
2. Прийшли до крамниці 4 жуки.
Купили на ніжки собі чобітки.
Ніжок по 6, як відомо в жуків.
Скільки потрібно всього чобітків? (24)
3. Дев’ять кіз побігли в ліс.
Скільки разом ніг у кіз? (36)
4. Скільки ніжок у 4 кішок? (16)
Гра «Так чи ні?» (Якщо учні погоджуються з відповіддю, то показують «так», якщо ні – то навпаки)
1. У лузі 6 ромашок. У кожної по 8 пелюсток. Всього 48 пелюсток. Так чи ні?
2. Якщо до одного тижня додати 3 дні, то буде разом 10 днів. Так чи ні?
3. Щоб розлити 64 л соку по 8 л у бідон, потрібно 9 бідонів. Так чи ні?
4. На галявині на 7 квітах сиділо по 4 метелики. Всього 32 метелики. Так чи ні?