Урок "Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного"

Про матеріал

Конспект уроку з математики з елементами інтеграції. Урок-казка. 4-й клас. "Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного"

Перегляд файлу

 

Конспект уроку з математики з елементами інтеграції

Урок-казка. 4-й клас

Тема уроку: Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного.

Мета уроку:

Формувати ключові компетентності:

  • уміння вчитися – висловлювати власні думки, робити висновки, аналізувати, порівнювати, зіставляти;
  • соціальну – вміння спілкуватися з друзями, вчителем;
  • здоровязбережувальну компетентність – ознайомлення з вправами для очей, спини, дихальна гімнастика;
  • ознайомлення з властивостями лікарських рослин;
  • ознайомити учнів з алгоритмом письмового ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове; формувати вміння розв’язувати задачі та нерівності; формувати обчислювальні навички;
  • виховувати дбайливе ставлення до лікарських рослин та свого здоров’я.

Обладнання: підручник М.Богдановича «Математика», презентація «Казкова країна» (лікарські рослини), математичні ребуси, роздатковий матеріал, мікрофон.

Тип уроку: урок-казка

Хід уроку

І.Організація класу

В нашім класі друзі всі: і я, і ви.

Підморгніть тому, хто справа,

Підморгніть тому, хто зліва

Ми одна родина.

Подаруймо посмішки, я вам, а ви мені,

Побажаймо успіхів на урок собі.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного.

(Запис на слайді. Учні читають хором.)

Учитель. Діти, у вас на партах лежать трикутники. У них заховалося слово. Вам потрібно розставити числа, які є на трикутниках, у порядку зростання і прочитати це слово. (Казка)

C:\Users\777\Desktop\viber image2.jpg

  • Сьогодні на урок до нас завітала казка. Ось послухайте.

Казка

 В одній казковій країні жили квіти. Вони були ніжними, гарними, дружніми, ввічливими. Кожного дня дарували людям свою красу і цілющі властивості. Одного разу подув сильний вітер, насунули хмари і пішов рясний дощ. Зайчик, ховаючись від крапель дощу, забіг на квіткову галявину. Ніхто і подумати не міг, що до його спинки причепився маленький будячок. Минув час і він почав швидко зростати. Його колючки безжально кололи ніжне стебельце ромашки. Велика квітка будяка закривала сонячні промені. Ромашка благала звільнити її, але будяк ріс усе вище і вище. Тоді вона відправила повідомлення по всій країні квітів. Друзі вирішили їй допомогти. Завдання будяка було занадто складним. Усі квіти плакали, кликали на допомогу. Їхнє прохання почули математичні феї й вирішили допомогти квітам виконати ці завдання. Для вирішення завдань і запросили нас із вами. Феї сказали: !Якщо ви допомагаєте людям лікувати хвороби, то чому б і їм не допомогти вам».

  • Діти, допоможіть квітам. Спочатку розгадаємо математичні ребуси та дізнаємося, що то за феї.

Розгадування математичних ребусів.

(На одному боці ребус, на іншому – ім’я феї.)

C:\Users\777\Desktop\viber image2.jpg

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

  •                   Першою отримала повідомлення Мати-й-мачуха. Вона росла майже поряд і так любила Ромашку, як мама. У народному лікуванні настої листків цієї рослини застосовують при сильних бронхітах, запаленні легень. Мати-й-мачуха просить допомогти виконати математичний диктант. Допомагати на буде фея Мислення.

1. Математичний диктант

  • Запишіть частку чисел 5005 і 5.
  • Скільки разів по 3 ц міститься у 3 т?
  • Скільки тижнів у 49 днях?
  • невідомого числа дорівнює 700. Запишіть невідоме число.
  • Периметр квадрата 80 см. Чому дорівнює його площа?
  • Число 902 зменшити на 5.
  • Число 300 збільште на 4.
  • відстані дорівнює 8 км. Чому дорівнює відстань?
  • Знайдіть від 720 кг.

Відповіді: 1001; 10; 7; 4200; 400 см2; 897; 304; 16 км; 270 кг.

  •                   Молодці, ви виконали це завдання. Подивіться на екран. Можливо ви зустрічали  цю рослину (на екрані фото обліпихи). Це Обліпиха. Її називають Королевою здоров’я. Маленькі помаранчеві ягідки мають кислуватий смак і в них безліч корисних мікроелементів та вітамінів. Із ягід готують соки, масло, настої, які допомагають у лікуванні підвищеного тиску, хвороб шлунку.

Завдання Обліпихи – це математичний ланцюжок. Нам продовжує допомагати фея Мислення.

2. Математичні ланцюжки (усно)

C:\Users\777\Desktop\viber image.jpg                           C:\Users\777\Desktop\0-02-05-63e89ea3c0cf2eabb5ceeee237a4bfed4c3f23b37f42aa4cdca3e1c896c0bcb5_full.jpg

  • Щоб дізнатися, які ще рослини допомагають Ромашці, потрібно відгадати загадку.

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобриві-чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій.

        (Чорнобривці)

  • Чорнобривці цвітуть до перших заморозків. Мабуть, мало хто знає про їхні лікувальні властивості. Запах квітів чорнобривців заспокоює нервову систему, знімає стрес, вони допомагають відновити шкіру після ран, опіків. У народі їх ще називають братики та сестрички.
  • Будячок підготував їм завдання, яке треба виконати в парах. Допомагатиме вам фея Увага.

3. Робота в парах

  • У кожного з вас на парту лежать картки із завданнями. Замість геометричної фігури ви повинні підібрати число, щоб рівності були правильними. Виконуючи це завдання, ви маєте бути дуже уважними.

C:\Users\777\Desktop\viber image2.jpg

Перевірка виконаних завдань.

Учитель. Діти, чи сподобалося вам працювати у парах? Продовжимо цю роботу і виконаємо ще одне завдання. На парті ви бачите червоні кружечки із числами та літерами під ними. Я буду читати завдання, а ви рахуйте і послідовно кладіть кружечки з правильними відповідями. Після цього ми прочитаємо слово, що там сховалося.

C:\Users\777\Desktop\viber image1.jpg

1. Число 3 збільшити у 6 разів.

2. Число 6 збільшити у 4 рази.

3. Число 45 зменшити у 9 разів.

4. Число 9 збільшити у 9 разів.

5. Число 35 зменшити у 5 разів.

6. Число 8 збільшити у 7 разів.

- Прочитайте слово. (Калина.)

C:\Users\777\Desktop\viber image1.jpg- Калина була найкращою подружкою Ромашки й не могла залишити її у біді. Чай із калини зміцнює імунітет, рятує від застуд. Настої з калини припиняють кровотечі, адже колючки будяка впиналися у ніжне стебельце квітки. Калина дуже поспішала на допомогу і розгубила свої ягідки.

- Перед вами таблиця з геометричними фігурами. Покладіть руки на коліна й очима порахуйте всі зафарбовані кружечки. Виконувати завдання вам допоможе фея Увага.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Робота з підручником

  • Продовжимо збирати ягідки калини й попрацюємо над завданням 1004 (с.158).

Перевірка.

2.Фізкультхвилинка.

V. Закріплення нового матеріалу

1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці.

  • Усі квіти королівства дуже поспішали до Ромашки, при цьому минаючи Подорожника, що ріс край дороги. Він чув, як вони промовляли прислів’я:

Друзі пізнаються в біді.

Дружба та братство – найбільше багатство .

Людина без друзів – що дерево без коріння.

Як прийде туга – пізнаєш друга.

  • Вирішив і Подорожник приєднатися. Адже саме він мав властивість знімати запалення, біль затягувати рани.
  • Подорожнику випало завдання попрацювати над задачами. Він покликав на допомогу фею Кмітливість.

№ 1005

12 168 : 52 = 234.

№ 1006

3 612 : 84 = 43;  3 772 : 82 = 46;

13 902 : 42 = 331;  14 147 : 43 = 329.

VІ. Розвиток математичних знань.

1. Робота з підручником

(Розв’язування задачі №1007 – самостійно, №1008 – колективно, №1009 – з поясненням на дошці , №1010 – самостійно).

№ 1007 (самостійно)

Розв’язання

І спосіб

1) 12 * 7 = 84 (т) – 7 самоскидів за 1 рейс;

2) 1932 : 84 = 23 (р.) – робив  кожен самоскид.

ІІ спосіб

1) 1932 : 12 = 161 (р.) – зробили всі самоскиди;

2) 161 : 7 = 23 (р.) – кожен.

Відповідь: 23 рейси робив кожен самоскид.

№ 1008 (колективно)

Розв’язання

1) 24*25 = 600 (т) – з першої ділянки;

2) 32*15 = 480 (т) – з другої ділянки;

3) 600 + 480 = 1080 (т) – з двох ділянок;

4) 25 + 15 = 40 (га) – дві ділянки;

5) 1080 : 40 = 27 (т) – середня урожайність.

Відповідь: 27 т - середня урожайність жита з ділянок.

№ 1009 (з поясненням на дошці)

200 – х 42;

х 200 – 42;

х 158.

Відповідь: найбільше значення х = 157

№ 1010 (самостійно)

Розв’язання

1) 4 + 3 = 7 (см) – довжина квадрата;

2) 2 + 5 = 7 (см) – ширина квадрата.

Відповідь: можна.

- Наш будячок засумував, адже ми всі його завдання виконали. Він чекав з великим нетерпінням, щоб на квіткову галявину забіг зайчик і знову причепитися дол. Його шерсті. Так і сталось, як гадалось. Наш будячок мандрував із зайчиком по лісу і шукав собі нового місця для проростання.

- Ромашка звільнила своє стебельце, квіти, листочки. З допомогою феї Вдячності вона дякувала всім квітам королівства. Дякувала вона і вам, діти.

- Ромашка обов’язково вам віддячить, адже має цілющі властивості. Її використовують від зубного болю, вона зупиняє сильні кровотечі.

- Вона попросила математичних фей приходити до нас на уроки і допомагати виконувати складні завдання.

- Діти, як одним словом можна назвати всі рослини, які сьогодні допомагали Ромашці? (Лікарські рослини)

- Пригадаймо їх!

Складання асоціативного куща.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Ось і закінчився наш незвичайний урок. Які завдання вам сподобалися найбільше?

Життя вам – довгого,

Здоров’я – доброго,

Щастя – безхмарного,

Настрою – гарного!

На резерв часу:

Веселі задачі (усно)


1. Сорок вісім буряків

По вісім несли їжаки!

Рахувало все село,

Скільки їжаків було? (6)

2. Прийшли до крамниці 4 жуки.

Купили на ніжки собі чобітки.

Ніжок по 6, як відомо в жуків.

Скільки потрібно всього чобітків? (24)

3. Дев’ять кіз побігли в ліс.

Скільки разом ніг у кіз? (36)

4. Скільки ніжок у 4 кішок? (16)


Гра «Так чи ні?» (Якщо учні погоджуються з відповіддю, то показують «так», якщо ні – то навпаки)

1. У лузі 6 ромашок. У кожної по 8 пелюсток. Всього 48 пелюсток. Так чи ні?

2. Якщо до одного тижня додати 3 дні, то буде разом 10 днів. Так чи ні?

3. Щоб розлити 64 л соку по 8 л у бідон, потрібно 9 бідонів. Так чи ні?

4. На галявині на 7 квітах сиділо по 4 метелики. Всього 32 метелики. Так чи ні?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
3447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку